Overstappen naar Intel.

Pagina: 1
Acties:

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 14:23
Hallo,

Ik heb het gevoel dat mijn AMD CPU met mijn asrock moederboord niet correct functioneert.
Soms restart mijn PC random en lopen dingen willekeurig vast.
En mijn computer word veel te warm.

Uiteindelijk wou ik toch een overstap maken naar intel en hierbij zou ik wat hulp willen.

Ik heb een CPU op het oog, namelijk de :
Intel i5 6400 Boxed
Nu zoek ik hierbij een passende moederbord het liefst onder de 100 euro.

Nu heb ik een ASrock 990 Extreme 3
AMD Phenom II x4 965 black edition
8GB RAM DDR3 1333
GTX 750Ti 2gb

Ik surf vooral op het internet en soms een spelletje zoals League of Legends.
Heb niet echt verstand van CPU en Moederborden vandaar de vraag.

Alvast bedankt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 ?

Een Skylake CPU heeft waarschijnlijk ook veeeel meer aan DDR4 geheugen (en zijn weinig moederborden met DDR3 ondersteuning). Maar gezien het feit dat je waarschijnlijk ook een oude voeding hebt (mogelijke oorzaak van vastlopers trouwens) en een 750Ti, weet ik niet of je er met 100 Euro gaat komen.

Lees even flink wat andere topics door en begrijp waarom mensen iets willen aanschaffen, welke eisen/wensen je nog even in je startpost moet zetten en zeker ook wat je wel al zelf denkt te hebben gevonden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54

br00ky

Moderator Harde Waren

• Legin
MAX3400 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:01:
reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 ?

Een Skylake CPU heeft waarschijnlijk ook veeeel meer aan DDR4 geheugen (en zijn weinig moederborden met DDR3 ondersteuning). Maar gezien het feit dat je waarschijnlijk ook een oude voeding hebt (mogelijke oorzaak van vastlopers trouwens) en een 750Ti, weet ik niet of je er met 100 Euro gaat komen.

Lees even flink wat andere topics door en begrijp waarom mensen iets willen aanschaffen, welke eisen/wensen je nog even in je startpost moet zetten en zeker ook wat je wel al zelf denkt te hebben gevonden.
Ik heb geen idee of mijn voeding oud is.
Het is een 650watt voeding van misschien 2 jaar terug.
Heb geen problemen ermee gehad tot recent, toen zaten alle onderdelen er al in.

Zoals ik in mijn post al zei: Ik heb niet veel verstand van CPU en Moederborden.

Ik kom juist hier voor advies, ik vraag niet of mensen mij willen laten weten dat ik op internet moet gaan zoeken.
Dacht dat iemand hier wel behulpzaam zou zijn en juist het leuk vind om het een beetje uit te pluizen.

Maargoed, ik ga naar een ander forum.. Heb sowieso slechte ervaringen met dit forum.

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Zonder eigen inzet kunnen de mensen hier je ook niet helpen. Als je al te lui bent om op te zoeken wat voor voeding je hebt had je net zo goed geen topic kunnen maken, maar dat wist je zelf ook wel neem ik aan, met je slechte ervaringen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Zoek je nu een oplossing voor je problemen met het AMD systeem, of ga je dat spul weggooien (defecte onderdelen verkopen gaat immers niet) en zoek je alleen een moederbord?

Indien dat laatste, wat voor wensen heb je aan het moederbord?
Wat wil je aansluiten?
Hoe ver kom je met de filters in de pricewatch?
etc.

Als je slechte ervaringen hebt met dit forum, waarom kom je dan terug?
Wij hebben dan waarschijnlijk ook slechte ervaringen met jou...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:25
Legin schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Zoals ik in mijn post al zei: Ik heb niet veel verstand van CPU en Moederborden.

Ik kom juist hier voor advies, ik vraag niet of mensen mij willen laten weten dat ik op internet moet gaan zoeken.
Dacht dat iemand hier wel behulpzaam zou zijn en juist het leuk vind om het een beetje uit te pluizen.

Maargoed, ik ga naar een ander forum.. Heb sowieso slechte ervaringen met dit forum.
Maar zijn geen helpdesk of http://www.helpmij.nl/index.php

Ons advies is 9/10 beter dan wat je via een betaalde helpdesk krijgt. Maar verwachten wij ook eigen inzet(wij zetten namelijk ook tijd in ons eigen onderzoek).

Dit staat gewoon in het regelement van Tweakers. Maar als je daar geen tijd voor heb zullen er weinig tweakers tijd voor jou hebben.
mitsumark schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:42:
Zoek je nu een oplossing voor je problemen met het AMD systeem, of ga je dat spul weggooien (defecte onderdelen verkopen gaat immers niet) en zoek je alleen een moederbord?

Indien dat laatste, wat voor wensen heb je aan het moederbord?
Wat wil je aansluiten?
Hoe ver kom je met de filters in de pricewatch?
etc.

Als je slechte ervaringen hebt met dit forum, waarom kom je dan terug?
Wij hebben dan waarschijnlijk ook slechte ervaringen met jou...
Klopt 9/10 is hij niet de laatste die in zijn topic reageert

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 16-05-2016 20:58 ]

Verwijderd

Legin schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:59:
Ik heb het gevoel dat mijn AMD CPU met mijn asrock moederboord niet correct functioneert.
Soms restart mijn PC random en lopen dingen willekeurig vast.
En mijn computer word veel te warm.
Legin schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:15:
[...]

En hoe weet je dat die vastlopers en restarts niet aan je voeding liggen? Er staat op je voeding gewoon welke het precies is. De kans is best aanwezig dat dit de oorzaak zou zijn, met een nieuw setje zou je er dan dus nog steeds last van hebben.

En als je huidige geheugen geen low voltage is moet je sowieso ook ander geheugen erbij kopen als je naar Intel Skylake gaat, anders sloop je je CPU.

Maar goed, ben benieuwd wat voor advies je krijgt op een ander forum.

• Legin
Ik heb op reddit al goede hulp gehad. Vind mijn post wel duidelijk..
Ik heb weinig verstand van CPU en Moederborden, dus ookal ga ik op internet opzoek naar iets wat ik zou willen, betekent nog steeds niet dat ik weet waarnaar ik kijk.

Ik snap dat ik ook iets moet doen omdat het uiteindelijk om mij gaat, maar mijn vraag is letterlijk:

Intel i5 6400 Boxed

Daarvoor heb ik even wat background informatie gegeven, omdat ik weet dat iemand vraagt waarom wil je overstappen.
en zeg ik dat ik sowieso wou overstappen.

Dat is nu wel het moment als mijn pc me niet meer zint.

• loki504
Eigen inzet. Welke heb je gewonden die mogelijk aan je eisen voldoen.

Daarbij hebben we een best buy guide met een reden. had er 2 uit de pricewatch gelinkt en het was al anders overgekomen.

Daarbij weten we je kast niet. Dus weten we niet of je mini-itx wil gaan of micro-atx. of misschien wel e-atx(niet haalbaar met dat budget maar dat terzijde)

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
En we weten nog steeds de voeding niet. Want ik heb zo'n vermoeden dat deze de powerstates nietnondersteund en dat hij niet al te best is.. Maar kan ook zomaar een cx650 zijn o.i.d. Nog steeds niet optimaal, maar bruikbaar.

Verwijderd

Legin schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:30:
Ik heb op reddit al goede hulp gehad. Vind mijn post wel duidelijk..
Ik heb weinig verstand van CPU en Moederborden, dus ookal ga ik op internet opzoek naar iets wat ik zou willen, betekent nog steeds niet dat ik weet waarnaar ik kijk.

Ik snap dat ik ook iets moet doen omdat het uiteindelijk om mij gaat, maar mijn vraag is letterlijk:

Intel i5 6400 Boxed

Daarvoor heb ik even wat background informatie gegeven, omdat ik weet dat iemand vraagt waarom wil je overstappen.
en zeg ik dat ik sowieso wou overstappen.

Dat is nu wel het moment als mijn pc me niet meer zint.
De vraag is dan ook vooral of je je huidige geheugen en voeding etc. wilt meenemen. Je huidige geheugen past niet op een nieuw intel moederbord, tenzij je een DDR3 moederbord neemt. Maar dan ga je je nieuwe i5 6400 slopen als je het geheugen niet low voltage is.

En als je voeding het probleem is dan heb je nog niets aan je nieuwe setje.

Het was ook meer gewoon een suggestie om iets meer informatie te geven of op te doen, omdat we anders wel een advies kunnen geven over een goed moederbord, maar als de rest van je systeem bijvoorbeeld bagger of we niet weten wat je nog meer ermee wilt gaat doen, kun je zomaar geen winst halen uit je nieuwe onderdelen en daarmee willen we hier gewoon graag helpen.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
het advies op andere for wil nog wel eens zijn : koop een i7 6700 met een z170 ultra premium moeder bord en een gtx 950 vet goed!. Maar er zijn heel veel factoren die je goed moet krijgen om onverwachte tegenvallers voor te zijn;

- kast; past het moederbord en videokaart wel, airflow wel goed genoeg?
- voeding; wel betrouwbaar genoeg, wel de juist aansluitingen, genoeg wattage?
- geheugen; koop je nieuwe geheugen, het oude kan waarschijnlijk niet over?

en zo kunnen we nog wel even door gaan, vandaar dat we graag de volledige procedure willen doorlopen.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Legin
aminam schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:30:
het advies op andere for wil nog wel eens zijn : koop een i7 6700 met een z170 ultra premium moeder bord en een gtx 950 vet goed!. Maar er zijn heel veel factoren die je goed moet krijgen om onverwachte tegenvallers voor te zijn;

- kast; past het moederbord en videokaart wel, airflow wel goed genoeg?
- voeding; wel betrouwbaar genoeg, wel de juist aansluitingen, genoeg wattage?
- geheugen; koop je nieuwe geheugen, het oude kan waarschijnlijk niet over?

en zo kunnen we nog wel even door gaan, vandaar dat we graag de volledige procedure willen doorlopen.
Ik snap wat je bedoeld, maar zo gaat het hier vaker. Ze lezen er snel overheen en komen met een reactie waar ik niks aan heb.
Een reactie zoals deze heb ik wel degelijk iets aan, onderbouwend en heeft de post goed gelezen.

Mijn kast is van Coolermaster en heeft genoeg air flow, Rechts achter en voor zit ventilatie en voor en naast de kast zitten fans.
Op de CPU zit een coolermaster EVO 212.
Voeding: Coolermaster GX550w
RAM geheugen kan ik zo niet zeggen maar ze zijn een jaartje oud.
Als het kan wil ik mijn RAM en Graphics card meenemen, maar heb via Reddit een post heb ik een suggestie gekregen.
Item Price
CPU: Intel Core i5-6400
Motherboard Asus: H110M-A
Memory: Crucial Ballistix Sport LT 8GB (1 x 8GB) DDR4-2400 Memory

Met een totaal prijsje van 280euro.

• loki504
Dat mobo heeft 2 geheugen bankjes. Of je zit gelijk vol. of je zit nu singel channel.
Tevens mis ik een m.2 slot.

dan zou ik eerder voor pricewatch: Asus B150M PRO GAMING gaan.

4 bankjes en een m.2 slot. zodat je er ooit een supersnelle ssd in kan doen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Dat moederbord is erg karig met maar 2 sloten, aan de andere kant wordt er maar 1 stick geheugen aangeraden dus kun je nog uitbreiden naar dual channel 16GB.
Het aangeraden geheugen is echter 2400MHz wat niet ondersteund wordt (klokt vanzelf terug), 2133 geheugen is doorgaans goedkoper, scheelt je 5 euro.

Ik zou persoonlijk voor een moederbord met 4 sloten gaan en 2x4GB, of gelijk 2x8GB eventueel met inderdaad een goedkoop bordje.
De goedkopere bordjes missen vaak ook "future proof" aansluitingen zoals een M2 slot, USB3.1 etc. Weet niet of je daar interesse in hebt.

Zie hier bv de verschillen tussen een aantal populaire bordjes, incl de asus h110m-a.
http://tweakers.net/price...085;478993;461156;487035/
Pagina: 1