Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Hi,

Ik wil binnenkort een workstation pc bouwen met dit moederbord: pricewatch unsorted: Asus Z9PA-D8C 2XS2011 C602-A PCHATX VGA+ (specs: http://maxict.nl/product/...r3-max-32gb-pci-e-usb-vga).

Daar komen 2 x een E5-2670 xeon processor in, echter is nu mijn vraag; wat zijn goede CPU koelers voor dit moederbord die passen en de processoren goed genoeg kunnen koelen zonder te veel herrie te maken?

Alvast bedankt!

Tim

Beste antwoord (via timicool op 17-05-2016 00:24)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb totaal geen ervaring met workstations, maar de enige keer dat ik eentje opentrok had die 2 fanless torenkoelers op de CPU's, en blies een stevige herrie fan lucht door die koeltorens heen.

Maar, dat is dus niet heel stil.

Wat je misschien kan doen is een vrij smalle koeler met fan vinden, en die gespiegeld plaatsen, met natuurlijk de achterste dan met omgekeerde fan zodat het een pull-fan wordt.

Een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power is niet breder dan de socket zelf als ik de foto's eens bekijk, dus die moet in principe kunnen werken. Wel oppassen dat hij erg hoog is, 17cm kun je alleen kwijt in grote kasten, de bekendste toch wel de Define S en Define R5 van Fractal Design

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Serieus niemand? -_-

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb totaal geen ervaring met workstations, maar de enige keer dat ik eentje opentrok had die 2 fanless torenkoelers op de CPU's, en blies een stevige herrie fan lucht door die koeltorens heen.

Wat je misschien kan doen is een vrij smalle koeler met fan vinden, en die gespiegeld plaatsen, met natuurlijk de achterste dan met omgekeerde fan zodat het een pull-fan wordt.

Een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power is niet breder dan de socket zelf als ik de foto's eens bekijk, dus die moet in principe kunnen werken. Wel oppassen dat hij erg hoog is, 17cm kun je alleen kwijt in grote kasten, de bekendste toch wel de Define S en Define R5 van Fractal Design

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zijn gewoon Noctua koelers hoor, DH14 of DH15 (zo uit mijn hoofd) en daarmee kun je wel even vooruit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
RobinHood schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:49:

Ik ga er eens naar kijken, in iedergeval alvast bedankt ^^
prutser001 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:49:
Er zijn gewoon Noctua koelers hoor, DH14 of DH15 (zo uit mijn hoofd) en daarmee kun je wel even vooruit.
Deze passen niet, de sockets van dit mobo liggen te dicht bij elkaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Serieus, ongeduldig? Topics kicken binnen 24 uur vinden veel users irritant. ;) Daarnaast is er ook Google nog. Heb je dus ook al gezocht? Wat vond je gedurende je zoektocht en waarom voldoen ze niet aan je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
Hier zal onverhoopt wel wat tussen staan;

http://tweakers.net/categ...YFmaVkaAFUowNVYgKUqa2tBQA

Bij de meesten staat zelfs keurig het maximum aantal decibels aangegeven.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Serieus, geen reactie meer van TS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
CH40S schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:57:
[...]
Serieus, ongeduldig? Topics kicken binnen 24 uur vinden veel users irritant. ;) Daarnaast is er ook Google nog. Heb je dus ook al gezocht? Wat vond je gedurende je zoektocht en waarom voldoen ze niet aan je wensen?
Niks gevonden, wel gezocht...
Dat is inderdaad een goede optie

[ Voor 24% gewijzigd door timicool op 17-05-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Koen179 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:15:
Serieus, geen reactie meer van TS? :+
Mijn excuses was even weg :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
NitroX infinity schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:59:
Hier zal onverhoopt wel wat tussen staan;

http://tweakers.net/categ...YFmaVkaAFUowNVYgKUqa2tBQA

Bij de meesten staat zelfs keurig het maximum aantal decibels aangegeven.
Het gaat niet alleen om het aantal decibels, vooral om de grootte, de meeste passen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Binnen 24u kicken en dan driedubbel posten :/
Anyway, denk dat je niet veel meer opties hebt dan passieve blokken en dan een tornado in je kast regelen met een aantal krachtige fans, met wat geluk ietsje stiller dan een 747 die opstijgt... Of waterkoeling.
Of een combinatie van kleine koelers en flinke airflow in je behuizing.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Volgens mij moeten twee CM Hyper 212 Evo's ook passen, deze zijn redelijk smal dus zullen elkaar niet in de weg zitten denk ik zo. Wat je ook nog als optie kunt open houden is twee liquid coolers, of één liquid en één air cooler (die mag wat groter zijn).

Heb je een budget in gedachte? Daar kunnen we een beter advies mee geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
RGAT schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:24:
Binnen 24u kicken en dan driedubbel posten :/
Anyway, denk dat je niet veel meer opties hebt dan passieve blokken en dan een tornado in je kast regelen met een aantal krachtige fans, met wat geluk ietsje stiller dan een 747 die opstijgt... Of waterkoeling.
Of een combinatie van kleine koelers en flinke airflow in je behuizing.
Mijn excuses hoor maar ik krijg het multi quoten op tweakers niet goed voor elkaar, waterkoeling is te duur (geloof het of niet). Ik denk dat ik toch voor die NH U12DX i4 ga (is een goede optie)

Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Blij dat ik kon helpen succes met de bouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
timicool schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:25:
[...]

Mijn excuses hoor maar ik krijg het multi quoten op tweakers niet goed voor elkaar, waterkoeling is te duur (geloof het of niet). Ik denk dat ik toch voor die NH U12DX i4 ga (is een goede optie)

Toch bedankt
ik zou voor 2x pricewatch: Scythe Kotetsu gaan, bijna net zo goede prestaties als de noctua 120mm varianten en het kost je de helft (check de review van Foritain, en een cpu op 85 graden hebben is niet schadelijk). Gebruik dat geld om er nog een fan bij te plaatsen en je koeling is beter. Het is lastig te zeggen maar wellicht dat er nog een fan tussen de koelers past en je met een 3 fan setup wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Scythe ventilatoren zijn wel mindere kwaliteit. Nu is vervangen niet veel moeite, maar als je toch 24/7 gaat draaien en een bak geld aan zo'n machine uit geeft, dan zou ik 2 Noctua's iig overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:38
Heb je geen plek voor 2x een corsair hydro h60/70/80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waterkoelers zijn niet geschikt als echt stille koelers, die zijn gericht op prestaties en niet op stilte.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:53:
Waterkoelers zijn niet geschikt als echt stille koelers, die zijn gericht op prestaties en niet op stilte.
Inderdaad, verder is het niet heel erg als ze onder full load wat heter draaien, ze zullen waarschijnlijk in batches langer onder full load draaien (denk 1x per week 48 uur lang). Goede koeling is wel nodig maar waterkoeling is net iets te veel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
timicool schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:38:
[...]

Inderdaad, verder is het niet heel erg als ze onder full load wat heter draaien, ze zullen waarschijnlijk in batches langer onder full load draaien (denk 1x per week 48 uur lang). Goede koeling is wel nodig maar waterkoeling is net iets te veel van het goede
Nouja op zich is een cooler master seidon 120v 2.0 goedkoper dan die noctua :)

Maar noctua's zijn degelijker en stiller.

2 12cm koelers kun je niet dwars zetten, dus dan blaast de warmte van cpu 1 door cpu 2 heen. Gaat misschien wel met veel airflow maar je kunt er ook waarschijnlijk 2 92mm koelers op zetten zodat je ze allebij omhoog kan richten, als je tenminste een behuizing hebt met luchtroosters aan de bovenkant. Grote kans dat dat ook niet meer lawaai geeft. Moet ie alleen niet tegen de dimm's aan blazen maar er overheen.

En waarschijnlijk krijg je 2 goedkope cooler master TX3 EVO's er ook makkelijk op met wat m3 boutjes. Die heb ik hier op een vergelijkbaar scket 1366 bord gezet:
http://ic.tweakimg.net/im...inal/1Ab8ZmoD87UZSJ6.jpeg

dan ben je voor 40 euro klaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 18-05-2016 23:39 ]

specs

Pagina: 1