Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 769819

Topicstarter
Hallo,

Mijn meer dan 5 jaar oude laptop heeft het begeven nadat er een beker fris over was gestoten, dus ik ben momenteel weer opzoek naar een nieuwe uitverkorene. Na enig zoekwerk kwam ik deze laptop tegen die mij wel aanspreekt, maar voordat ik 'm aanschaf ben ik nog benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers met dit apparaat: Asus G501JW-FI398. (EDIT: ik weet niet hoe ik het topic van dit bericht kan wijzigen, maar ik dacht dat dit bericht enkel op de pagina van de laptop zelf zichtbaar was...)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik maak vaak rekentechnisch zware applicaties voor mijn werk en studie (technische wiskunde/computer science/data science in engineering), en geniet in mijn vrije tijd ook vaak van multimedia van hoge kwaliteit. Vaak wordt de 'monster-applicatie' die uit m'n werk volgt gedraaid op een supercomputer wanneer het daarop aankomt, maar het is natuurlijk fijn om kleinschalige versies ook vloeiend (en met hoge snelheid) te kunnen ontwikkelen en testen op mijn privé computer. Daarbij heb ik mij vroeger veel beziggehouden met grafisch ontwerpen en softwareontwikkeling van applicaties voor PC's en mobiele apparatuur en wil ik tegenwoordig nog wel eens aan een hobby-projectje klussen in programma's als Adobe Photoshop (of GIMP), Illustrator (of Inkscape), InDesign, After Effects, Soundbooth en Premiere.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de €1500 is mijn limiet, dus deze laptop lijkt qua prijs en specificaties ideaal voor mijn situatie. Vooral omdat ik het vertik om meer geld weg te leggen voor bijv. een Apple MacBook die wellicht hetzelfde (of misschien zelfs minder) presteren kan.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Yes. Ik ben veel onderweg en werk vaak in de trein, op campus, op bezoek bij een collega/medestudent of elders. Hoewel er vaak een stopcontact in de buurt is, is een accuduur van meer dan 1,5u wel gewenst.

Daar gaat nu ook juist mijn eerste vraag over:Hoe lang gaat de batterij van deze laptop eigenlijk mee? Dat hangt natuurlijk af van het gebruik, maar daarom wil ik ook graag van de respondenten weten waar zij de laptop zoal voor gebruiken wanneer ze een schatting van de accuduur geven. Overigens verwacht ik niet dat een batterij als die van deze laptop bijv. 1,5u meegaat wanneer er in die tijd een game op ultra settings wordt gedraaid, maar ik hoop dat de laptop met wat casual internet browsen en Microsoft Office actie wel langer meegaat dan dat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Gewicht en omvang. Ik heb in het verleden telkens bakbeesten van 15"of 17" meegedragen die rond de 4kg wogen en ondanks de uitstekende prestaties van die laptops is dat gewicht niet zo fijn wanneer je net zo veel als ik heen en weer reist of verplaatst in een dag of week. Ik hou natuurlijk ook wel van een strak ontwerp en ben stiekem wel een beetje allergisch voor van die "extreme gaming" ontwerpen, maar daarom vind ik het ontwerp van een laptop als deze juist wel aantrekkelijk.

Dus, in het kort: Heeft iemand ervaring met de batterijduur (of in het algemeen: de gebruiksvriendelijkheid) van deze laptop? Zijn er kwaaltjes van bekend of ben je juist razend enthousiast hierover? Laat het me dan aub weten in deze thread!

Ik heb bijvoorbeeld ooit in het verleden een ASUS laptop gekocht waarvan er (bij het verkooppunt) bekend was dat het moederbord niet meer geproduceerd werd vanwege een bekende fout, welke in haar opvolger weggewerkt was, maar desondanks hadden ze mij toch die laptop verkocht zonder dat te melden. Die laptop ging vervolgens binnen een maand of 3 rare stunts doen vanwege die fabrieksfout, waardoor ik 'm ter reparatie had opgestuurd en een maand of 4 (met veel moeite en pushen) op het antwoord heb kunnen wachten dat dit een bekend probleem was, ze het niet voor me konden (of wilden) repareren en ik als alternatief m'n geld terug kon krijgen of een ander model mocht uitzoeken. Zoiets wil ik liever niet nog een keer meemaken... :'(

PS. Sorry als dit topic op de verkeerde manier gestructureerd is of in de verkeerde sectie geplaatst is. Dit is m'n allereerste bericht op Tweakers en de eerste keer dat ik van het forum gebruik maak, dus constructieve tips zijn welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het gaat je dus om de Asus G501JW-FI398T? Zo ja, meldt dat ook even duidelijk in je topic start. Op deze manier werkt / lees dat niet zo prettig, als er enkel een productkoppeling is, ook zullen er mensen zijn, die middels custom CSS de productkoppelingen verwijderen en ze dus niet zien.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 16-05-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:38:
Het gaat je dus om de Asus G501JW-FI398T? Zo ja, meldt dat ook even duidelijk in je topic start. Op deze manier werkt / lees dat niet zo prettig, als er enkel een productkoppeling is, ook zullen er mensen zijn, die middels custom CSS de productkoppelingen verwijderen en ze dus niet zien.
Thnx, zal ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 16:13
Anoniem: 769819 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:34:
Hallo,

Mijn meer dan 5 jaar oude laptop heeft het begeven nadat er een beker fris over was gestoten, dus ik ben momenteel weer opzoek naar een nieuwe uitverkorene. Na enig zoekwerk kwam ik deze laptop tegen die mij wel aanspreekt, maar voordat ik 'm aanschaf ben ik nog benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers met dit apparaat.

Dus, in het kort: Heeft iemand ervaring met de batterijduur (of in het algemeen: de gebruiksvriendelijkheid) van deze laptop? Zijn er kwaaltjes van bekend of ben je juist razend enthousiast hierover? Laat het me dan aub weten in deze thread!
kun je aangeven om welke laptop het precies gaat. je geeft enkele keren met het woord " deze" aan om welke het gaat. maar vervolgens staat er niets gespecificeerd of een linkje naar een laptop die je voor ogen hebt.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een paar punten. Je zegt geen 15,6 inch laptop te willen en dit is juist een 15,6 inch machine.

Ik zie in de specs dat de processor nog een Haswell exemplaar is. Dat is nu al twee generaties oud. Uiteraard kan die nog uitstekend meekomen, maar ik zou als ik nieuw kocht gelijk kiezen voor de nieuwste hardware. Er zijn ook volwaardige mobiele i7's in de Skylake generatie.

Deze versie heeft een high end Skylake aan boord: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

Scheelt je ook nog eens 200 EUR. Deze laptop heeft dan geen 4K scherm, maar een GTX 960M met een 4K scherm is denk ik geen geweldige combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CMD-Snake schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:43:
Een paar punten. Je zegt geen 15,6 inch laptop te willen en dit is juist een 15,6 inch machine.

Ik zie in de specs dat de processor nog een Haswell exemplaar is. Dat is nu al twee generaties oud. Uiteraard kan die nog uitstekend meekomen, maar ik zou als ik nieuw kocht gelijk kiezen voor de nieuwste hardware. Er zijn ook volwaardige mobiele i7's in de Skylake generatie.

Deze versie heeft een high end Skylake aan boord: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

Scheelt je ook nog eens 200 EUR. Deze laptop heeft dan geen 4K scherm, maar een GTX 960M met een 4K scherm is denk ik geen geweldige combinatie.
Bedankt voor de tips! Dat ga ik zeker overwegen.

Ik vind een laptop van 15" geen probleem, maar een gewicht van 4kg wel. In mijn ervaring waren 'gaming laptops' e.d. van het formaat 15" of 17" standaard een kilo of 3,5kg. Het formaat van de schermen gaf ik aan om aan te duiden met wat voor omvang van laptops ikzelf ervaring heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is een Dell XPS 15 niet een interessante keus? Lijkt mij een betrouwbaarder merk dan Asus...
Pagina: 1