Toon posts:

100-100ed nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Processor

Wat is je budget?
50-80 maximaal, liefst zo min mogelijk maar wel werkbaar (internet browsen)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, op dit moment een hp compaq 100-100ed

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn nichtje heeft op dit moment een hp compaq 100-100ed (pricewatch: HP Compaq 100-100ed) en zij wilt dat deze sneller loopt. Nu zie ik dat de processor vaak tegen de 100% aan zit en het werkgeheugen zit wel snor tegen de 30-40% aan.

Ik was aan het kijken naar deze pricewatch: AMD FX-4300 Tray of pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed. Mijn zorg is of deze wel past met de rest van de PC.

Alvast dank :)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat dacht je van een SSD en een reinstall van windows ?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben niet heel bekend met AMD processoren maar is deze CPU uberhaubt wel te vervangen? Volgens mij zit deze op het moederbord gesoldeerd namelijk.

Zie ook : http://www.cpu-world.com/...-E1-Series%20E1-1500.html
Q: Is it possible to upgrade my E1-1500 microprocessor?
A: No. BGA microprocessors, like this one, are soldered on a board, as a result, upgrading or replacing them is very very difficult.

[ Voor 49% gewijzigd door redfoxert op 16-05-2016 14:17 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:16:
Ik ben niet heel bekend met AMD processoren maar is deze CPU uberhaubt wel te vervangen? Volgens mij zit deze op het moederbord gesoldeerd namelijk.
Dat bedoel ik dan koop je zometeen die CPU maar kun je hem niet gebruiken. Ik dacht in dat scenario ook aan het vervangen van het moederbord, evt.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Dat bedoel ik dan koop je zometeen die CPU maar kun je hem niet gebruiken. Ik dacht in dat scenario ook aan het vervangen van het moederbord, evt.
Wat dacht je van de kast openmaken en kijken dan ? Op internet is zeer weinig info over dit systeem.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:20

Nemesizz

Untouchable

Ik denk dat je bijna beter kan kijken naar een 2e hands i3 desktopje want met die Compaq/HP vrees ik dat je niet veel verder komt qua snelheid.

De CPU is een low-budget, low power, die alles behalve snel is. Ding is vast gesoldeerd op het moederbord dus upgraden kan niet (bovendien, de CPU's die je linkte hebben beide een verschillende socket, gaat natuurlijk ook nooit werken ;) ).

SSD erin? Tja, dan start ie misschien sneller, maar veel zal het niet helpen, processor is en blijft traag.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:08:
Ik denk dat je bijna beter kan kijken naar een 2e hands i3 desktopje want met die Compaq/HP vrees ik dat je niet veel verder komt qua snelheid.

De CPU is een low-budget, low power, die alles behalve snel is. Ding is vast gesoldeerd op het moederbord dus upgraden kan niet (bovendien, de CPU's die je linkte hebben beide een verschillende socket, gaat natuurlijk ook nooit werken ;) ).

SSD erin? Tja, dan start ie misschien sneller, maar veel zal het niet helpen, processor is en blijft traag.
mijn AMD E-300 (1.3ghz dualcore ) met 4GB DDR2 ging als de brandweer met een SSD.. browsen etc ging allemaal prima.. alleen pas als je Flash oid tegen kwam was het wel te merken.. maar goed flash is sowieso 1 bonk ellende

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Een moederbord en nieuwe cpu dus. Zouden jullie iets aanraden wat in de kas past?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Naja als Cpu sws niet meer dan een Pentium G4400 de Celeron G3900 kan ook prima..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De belangrijkste vraag is; wat wil je nichtje met de pc doen? Alleen internetten of ook spellen spelen (en welke)?

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 18-05-2016 21:37 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:37:
De belangrijkste vraag is; wat wil je nichtje met de pc doen? Alleen internetten of ook spellen spelen (en welke)?
Meeste gewoon facebooken en internetten yup.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zou haar zeggen dat ze beter kan doorsparen. Voor €200 tot €225 kun je al een simpel systeempje inelkaar zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 32,67€ 32,67
1MSI H81M-P33€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master Elite 342€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT102464BA160B€ 25,95€ 25,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 41,-€ 41,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 201,47

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Als je je budget iets kunt oprekken (of goed onderhandelen) kun je ook gewoon kijken naar een gebruikte pc zoals dit:
V&A aangeboden: Acer Aspire X3960, Core i3-2100, 4GB, 1TB HDD
Heel ruim sneller dan het systeem wat ze nu heeft

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar vervanging van het moederbord+cpu?

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Je lieve nichtje zal waarschijnlijk het best geholpen zijn met het opschonen van de PC.
Ik heb zelf maar een kleine harddisk en moet dus selectief zijn wat er op blijft. Maar daardoor raak ik als vanzelf de rommel kwijt. Je kan haast alles gratis opnieuw installeren mocht je het toch nodig hebben.

Wat mij een aantal keren grandioos hielp: Firefox (en andere browsers als je die wilt) opnieuw installeren en instellen. Firefox heeft een knop 'vernieuwen'. Rigoureus maar effectief.
Verder: Ublock installeren; scheelt een hoop in tempo als je die advertenties kwijt bent.

En: CCleaner over je systeem laten lopen. Je kan veilig gewoon de standaard instelling gebruiken en "alle fouten herstellen".

Mijn systeem is 8 jaar oud met WindowsVista+AMDprocesor en loopt als een zonnetje. Echt!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Omdat het een gesoldeerde cpu is, is de kans groot dat een standaard formaat moederbord niet past. Denk ook aan de voeding aansluiting die mogelijk niet standaard is.
Pagina: 1