Videokaart keuze optiplex 755 sff

Pagina: 1
Acties:

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo mede Tweakers
Mijn eerste "Game" PC was een optiplex 755 sff. Die heb ik al een keer opgepimpt en een sidepanel van plexiglas gegeven met Led lampen erin. Maar game doet hij niet meer.
Ik er laatst 6gb ddr2 in gegooit *ook al is hij 32 bits* en Windows 10 op gezet.

Weten jullie een goede videokaart die niet teveel stroom vreet.

Specs:
C2d e4600 2.4 ghz
3gb ddr2
Windows 10 32 bit
HD 6450 heavy overclocked
500 GB hdd
275 watt psu

Ik heb er alles voor over meer omdat ik over een paar weken naar een PC beurs in deutsland ga en mijn optiplex daar laat schijnen , maar dan moet ie wel kunnen gamen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

"ookal is hij 32bits"... Die machine is 64bit. Daar kan je gewoon Win10 in 64bit variant op zetten. Dan heb je ook meteen de volle 6GB bruikbaar.

Verder, een Optiplex 755 ondersteunt veel krachtigere Core2Duo processoren zoals de E8400, en zelfs Core2Quad's zoals de E of Q9300.
Die E4600 die er nu in zit is een van de sloomste die je maar kan hebben.

Verder zou ik eens kijken of je er een HD7000 serie videokaart in kan hangen.

Dan heb je nog enige kans dat het enigzins fatsoenlijk een game kan draaien. Uiteraard niet de A-klasse titels van de afgelopen jaren, maar een paar leuke B titels, of gewoon oudere games. Gaat best goed komen.

Kijk ook eens naar de Scrapyard Wars videoserie van Linus Tech Tips. Daar hebben ze ook 'gaming on a budget' gedaan, o.a. met Q6600 processoren gekoppeld met plenty RAM en een flinke videokaart.
Konden ze nog best aardige titels op spelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

McKaamos schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:33:
Verder zou ik eens kijken of je er een HD7000 serie videokaart in kan hangen.
Hij zit vast aan zijn Case, SFF dus

"Krachtigste" Low profile kaart is de 750Ti (die ook nog zuinig is )momenteel. Denk dat er buiten die, niet veel andere keuzes zijn als je met een SFF zit.

Is leuk kaartje voor 1080p gaming.

http://tweakers.net/produ...force-gtx-750-ti/reviews/
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP
pricewatch: MSI N750TI-2GD5TLP

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 16-05-2016 13:37 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

azz_kikr schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:33:
[...]

Hij zit vast aan zijn Case, SFF dus

"Krachtigste" Low profile kaart is de 750Ti (die ook nog zuinig is )momenteel. Denk dat er buiten die, niet veel andere keuzes zijn als je met een SFF zit.

Is leuk kaartje voor 1080p gaming.

http://tweakers.net/produ...force-gtx-750-ti/reviews/
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP
pricewatch: MSI N750TI-2GD5TLP
True, SFF is wel een beperkende factor.
750Ti is inderdaad een hele goede keus. In het rode kamp is niet zo gek veel SFF/Low Profile spul te vinden in combinatie met hoog gaming vermogen.

Uit het rode kamp is dit ongeveer het beste wat je te pakken kan krijgen.
pricewatch: HIS R7 250 Twin Fan 2GB D5 LP

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 16-05-2016 13:43 ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:42

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou er ten eerste een andere voeding in zetten, daarna een leuke quadcore en inderdaad iets van een 750ti.
Dan kan je er nog prima de laatste games mee spelen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HugoBoss1985 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:43:
Ik zou er ten eerste een andere voeding in zetten, daarna een leuke quadcore en inderdaad iets van een 750ti.
Dan kan je er nog prima de laatste games mee spelen.
Voeding kan je vergeten.
Dat is een non-ATX-vormig ding, dus daar is geen vervanging voor zonder dat je gaat modden.
Je zou een Silverstone SFF voeding kunnen pakken en een backpanel erbij fabrieken zodat t past. Die heb je wel in vermogens tot 500watt.

Deze: pricewatch: Silverstone SFX 600W-G

Of dit: pricewatch: be quiet! SFX Power 2 400W

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 16-05-2016 13:47 ]

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

McKaamos schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Voeding kan je vergeten.
Dat is een non-ATX-vormig ding, dus daar is geen vervanging voor zonder dat je gaat modden.
Je zou een Silverstone SFF voeding kunnen pakken en een backpanel erbij fabrieken zodat t past. Die heb je wel in vermogens tot 500watt.
Mmm ja dat is balen, ik ging er vanuit dat SFF wel zou gaan.

@Topicstarter:

Je kan afwegen of het allemaal de moeite waard is voor dit systeem...
Let op dat je RAM wel in dual channel werkt.
Anders is 2x 4gb of 4x 2gb ram een idee t.o.v. de 6gb die je nu hebt. (Je gebruikt nu verschillende strips van verschillende groottes?)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HugoBoss1985 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Mmm ja dat is balen, ik ging er vanuit dat SFF wel zou gaan.

@Topicstarter:

Je kan afwegen of het allemaal de moeite waard is voor dit systeem...
Let op dat je RAM wel in dual channel werkt.
Anders is 2x 4gb ram een idee t.o.v. de 6gb die je nu hebt. (Je gebruikt nu verschillende strips van verschillende groottes?)
4 slots, 2x2 en 2x1GB. Mits goed verdeeld heb je dan gewoon Duialchannel in die machine. Dus dat is opzich prima. Meer is natuurlijk altijd wel wenselijk, maar ik denk dat je met 6GB bruikbaar een heel eind komt.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

McKaamos schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:49:
[...]

4 slots, 2x2 en 2x1GB. Mits goed verdeeld heb je dan gewoon Duialchannel in die machine. Dus dat is opzich prima. Meer is natuurlijk altijd wel wenselijk, maar ik denk dat je met 6GB bruikbaar een heel eind komt.
Ok
Het ligt er aan wat hij precies wilt gaan spelen i.c.m. die machine.
Maar ik zou in een Windows 10 64bits gaming machine toch wel 8gb ram willen als ik hem was.

Hoe dan ook is de andere componenten eerst upgraden een beter idee :)

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-05-2016 13:52 ]

Verwijderd

Kaarten zoals de low profile Radeon R7 250 of GeForce GTX 750 (Ti) zonder externe stroomconnectors verbruiken minder dan 75W en moeten wel op de huidige voeding kunnen draaien.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
ik heb zelf ook zat dell systemen gebruikt, naast dat het een niet standaard formaat voeding is moet je ook even checken of de connectoren voor het moederbord wel universeel zijn. Vaak genoeg gezien dat het niet zo is, anders ben je weer aangewezen op een 750ti...

In ieder geval moet je er wel een 64 bits OS op zetten, 32 is gewoon te limiterend om serieus te nemen. Een fraaie core 2 quad is naar mening een waardige upgrade maar of het de moeite is voor deze bak is nog maar de vraag.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

aminam schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:59:
ik heb zelf ook zat dell systemen gebruikt, naast dat het een niet standaard formaat voeding is moet je ook even checken of de connectoren voor het moederbord wel universeel zijn. Vaak genoeg gezien dat het niet zo is, anders ben je weer aangewezen op een 750ti...

In ieder geval moet je er wel een 64 bits OS op zetten, 32 is gewoon te limiterend om serieus te nemen. Een fraaie core 2 quad is naar mening een waardige upgrade maar of het de moeite is voor deze bak is nog maar de vraag.
Een Q6600 heb je al voor 30 euro en is een ideale upgrade :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is een aankoopadviesvraag. Hoort dus in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij zit je in dit pctje vast aan een single slot kaart met een koeler die ook echt 1 slot in beslag neemt omdat er erg weinig ruimte is voor de videokaart doordat de HDD in de weg zit.

Dus dan is deze je beste optie : pricewatch: XFX R7 250 1GB Core Edition

Of deze pricewatch: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP
Maar die heeft alleen displayports als uitgang.

Ik heb er geen zicht op maar misschien past er een pricewatch: KFA2 GeForce GTX 750 Ti 2GB OC in als je de HDD en z'n bracket vervangt door een SSD die veel minder ruimte inneemt.

[ Voor 21% gewijzigd door Baloes op 17-05-2016 11:40 ]

Pagina: 1