• Kevin Knoors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 13:46
Hallo allemaal,

Ik heb te maken met een vreemd probleem en ben zelf ten einde raad.

Het probleem is als volgt:

Gisteren ochtend keek ik op mijn PC en hij gaf hij was: "preparing automatic repair". Voor Windows 10 lijkt me. Hier heeft hij even ingezeten toen heb ik de pc een reset gegeven. Daarna kon ik gewoon booten en ook in de bios komen waar alles netjes herkend werd. Maar het probleem blijft het zelfde. Het komt tot het scherm "preparing automatic repair" Maar nu reboot hij vanzelf 1-2 seconden nadat dit scherm komt.

Wat ik al gedaan heb:
Bij een vriend een herstelstation gemaakt op een USB om vanaf te laten starten maar dit doet mijn pc niet. Ook niet als ik de bios letterlijk vertel dat hij van die USB moet booten.
Geheugen op andere plekken en maar een stik erin gehad. Maar goed het geheugen wordt door de bios ook gewoon herkend. Geen verschil.
Een nieuwe voeding erin gezet. Geen verschil
Alleen puur het moederbord en de ssd waarop Windows staat aangesloten op de voeding. Geen verschil
De ssd waar Windows op staat uitgetrokken en geprobeerd om van USB te starten. Doet hij niet.

Wat wil ik nog gaan proberen:
Een Windows installatie USB aanmaken en kijken of die boot.

Ik vind het probleem heel raar. Ik kan mijn vinger er niet opleggen. Heeft iemand ideeën?

Verwijderd

Lijkt he een hardnekkig probleem idd. Mijn idee zou zijn om met Hiren's Boot CD de belangrijke bestanden eraf te halen en dan proberen een schone installatie uit te voeren. Lukt dat ook niet dan kan je dus uitsluiten dat het softwarematig is, dan is het zeker hardwarematig.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 17:41

r44

Krijg je een (fout) melding bij het starten vanaf de usb?
Is de opstart usb juist aangemaakt MBR of UEFI?
Geef wat meer info over je PC

44

• Kevin Knoors
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:04:
Lijkt he een hardnekkig probleem idd. Mijn idee zou zijn om met Hiren's Boot CD de belangrijke bestanden eraf te halen en dan proberen een schone installatie uit te voeren. Lukt dat ook niet dan kan je dus uitsluiten dat het softwarematig is, dan is het zeker hardwarematig.
Dit ben ik nu aan het doen. Data wordt zo gekopieerd en dan ga ik Windows opnieuw installeren.

• Kevin Knoors
r44 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:31:
Krijg je een (fout) melding bij het starten vanaf de usb?
Is de opstart usb juist aangemaakt MBR of UEFI?
Geef wat meer info over je PC
Ik krijg geen foutmelding. De USB is aangemaakt UEFI.

Heb nu een 6700k met een asus maximus Hero moederbord. 16 Gb hyperx ddr4 2667 geheugen. En 840 pro ssd voor Windows en verder wat harde schijven.

Ik ga zo proberen of een installatie USB van Windows wel werkt.

• Kevin Knoors
Een Windows installatie USB pakt hij ook niet. Letterlijk booten naar deze USB en de pc start opnieuw op.

Met een bootcd heb ik wel alle belangrijke data eraf.

Met een bootcd een cpu stress test doen hij ook niet.... Hij restant dan ook. CPU kapot?

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 19:54
Al "gegoogled" op de foutmelding? Zie daar wel vergelijkbare problemen voorbij komen :)

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 17:41

r44

Als je van vanaf de USB wilt opstarten dan moet je in de Bios bij boot volgorde de UDB op 1 zetten.
Maar beter is bij het opstarten te kiezen voor boot menu.

44

• Kevin Knoors
r44 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:01:
Als je van vanaf de USB wilt opstarten dan moet je in de Bios bij boot volgorde de UDB op 1 zetten.
Maar beter is bij het opstarten te kiezen voor boot menu.
Dat was een van de eerste dingen die ik altijd check. Dit was het probleem niet.

• Kevin Knoors
Het probleem is gevonden. In de bios maar maximaal 2 van de 4 cores aangezet en.... Hij start zonder problemen op!

Cpu is dus de boosdoener. Net nieuw (2 weken geleden gekocht). Mooi k*t dit. Maar goed hij doet het en het probleem is gelokaliseerd. Dit topic kan dicht.
Pagina: 1