Inmiddels is mijn desktop wat oud aan het worden. Toen ik hem kocht was mijn game hobby al behoorlijk aan het afnemen, daarom vooral gebouwd als 'thuiscomputer'. Simpele spellen, internet gebruik & thuiswerken.
Toch begint het nu weer wat te kriebelen. Racegames lijken me leuk om te gaan oppakken in de weekenden. Helaas denk ik dat van de grote games als Forza motorsport (mag ik geeneens downloaden ivm system requirements), Project Cars & Assetto Corsa (lijkt me het leukste) ik er nu geen één kan draaien.
Huidig systeem
Exacte inhoud lijk ik niet terug te kunnen vinden, en ik kan niet ontdekken welk moederbord ik heb, maar zo is het ongeveer:
Gamen. Vooral racegames & Moba's. Heel af en toe een shooter, zoals Planetside 2. Moba's draaien nu soepel. Daarnaast thuiswerken, via Citrix. Ik zou het helemaal fijn vinden als erg genoeg power uit het systeem te persen is om komend jaar / 2 jaar met VR te beginnen, ik denk dan aan Oculus Rift aansluiten voor racen (dan hoef ik ook geen 3-monitor setup te kopen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor een upgrade wil ik maximaal € 300 besteden. Tweedehands vind ik prima, mits het via V&A kan. Een nieuw te bouwen pc zou maximaal € 1000 mogen kosten, inclusief een nieuwe minimalistisch ogende kast.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een spiksplinternieuwe Dell U2414H, en ben voorzien van microfoon, boxen, muis & to-bo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In elk geval een videokaart, en misschien nieuwe SSD. Maar of dat met mijn huidige moederbord kan? Geen idee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles behalve MSI. Daar heb ik eindeloos slechte ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo energiezuinig mogelijk. Een neutrale, nette kast. Stil. Erg stil.
Ga je overklokken?
Nee, standaard out of the box gebruik.
Wat verwacht je van ons?
Toch begint het nu weer wat te kriebelen. Racegames lijken me leuk om te gaan oppakken in de weekenden. Helaas denk ik dat van de grote games als Forza motorsport (mag ik geeneens downloaden ivm system requirements), Project Cars & Assetto Corsa (lijkt me het leukste) ik er nu geen één kan draaien.
Huidig systeem
Exacte inhoud lijk ik niet terug te kunnen vinden, en ik kan niet ontdekken welk moederbord ik heb, maar zo is het ongeveer:
- Windows 10
- Crucial C300 64GB SSD (systeem schijf)
- Samsung Spinpoint F3 1TB
- Nvidia GeForce GTX 560 Ti
- Intel Core i5-2500 @ 3.3GHz
- 8 GB werkgeheugen
- Corsair CX500 ATX voeding
Gamen. Vooral racegames & Moba's. Heel af en toe een shooter, zoals Planetside 2. Moba's draaien nu soepel. Daarnaast thuiswerken, via Citrix. Ik zou het helemaal fijn vinden als erg genoeg power uit het systeem te persen is om komend jaar / 2 jaar met VR te beginnen, ik denk dan aan Oculus Rift aansluiten voor racen (dan hoef ik ook geen 3-monitor setup te kopen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor een upgrade wil ik maximaal € 300 besteden. Tweedehands vind ik prima, mits het via V&A kan. Een nieuw te bouwen pc zou maximaal € 1000 mogen kosten, inclusief een nieuwe minimalistisch ogende kast.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een spiksplinternieuwe Dell U2414H, en ben voorzien van microfoon, boxen, muis & to-bo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In elk geval een videokaart, en misschien nieuwe SSD. Maar of dat met mijn huidige moederbord kan? Geen idee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles behalve MSI. Daar heb ik eindeloos slechte ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo energiezuinig mogelijk. Een neutrale, nette kast. Stil. Erg stil.
Ga je overklokken?
Nee, standaard out of the box gebruik.
Wat verwacht je van ons?
- Kan ik nog upgraden? Of is dit systeem niet meer zinnig om up te graden?
- Zo nee, kan ik met mijn budget een nieuwe systeem neerzetten dat VR racing aan kan?
- Welke onderdelen zijn nog wel de moeite van het meenemen waard?