MSI Kombustor leest GPU fout af

Pagina: 1
Acties:

• SonOfAnarchy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 17:24
Hoi, ik heb sind vorige week een R9 390 8G van MSI aangeschaft.
Daar zat een installatie van Kombustor bij, een soort stress test/benchmark programma.
Dit test programma leest dat ik een hele ander kaart geinstalleerd heb, zie foto...

Afbeeldingslocatie: http://i578.photobucket.com/albums/ss222/daedalus_album/Test_zps8em8ueep.png

Is er iemand die dit ook heeft/had en weet wat ik hieraan kan doen?

Verwijderd

Wel meer programma's hebben dit. Dit komt omdat de 390 eigenlijk dezelfde kaart is al een 290, alleen beter geoptimaliseerd. Hetzelfde is met de HD 7000 en r9 200 series, waar een HD 7950 bijvoorbeeld vaak als een r9 280 wordt gezien door dit soort programma's. Misschien dat de nieuwste versie van het programma het wel herkent als een 390, maar ik zou me er niet druk om maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 11:20 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53
Die versie van Kombuster dateert uit augustus 2015. Je moet altijd gewoon even op de site kijken of er een nieuwe versie is. De nieuwste versie is namelijk 3.5.x. Wel raar trouwens dat de software die met de kaart wordt meegeleverd de kaart zelf nog niet herkent.

Ik zou me trouwens meer zorgen maken over de Windows Vista die het programma aangeeft, zelfs zonder servicepack!

Die software is 10 jaar oud en is nog lekker dan een volledig gepatchte Windows Xp, die al als onbetrouwbaar te boek staat.

[ Voor 14% gewijzigd door White Feather op 16-05-2016 11:28 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mijn 280x werd meestal gezien als een 7970 lightning ofzo :+ omdat het rebrands zijn met meestal kleine tweaks.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• SonOfAnarchy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 17:24
White Feather schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:27:
Die versie van Kombuster dateert uit augustus 2015. Je moet altijd gewoon even op de site kijken of er een nieuwe versie is. De nieuwste versie is namelijk 3.5.x. Wel raar trouwens dat de software die met de kaart wordt meegeleverd de kaart zelf nog niet herkent.

Ik zou me trouwens meer zorgen maken over de Windows Vista die het programma aangeeft, zelfs zonder servicepack!

Die software is 10 jaar oud en is nog lekker dan een volledig gepatchte Windows Xp, die al als onbetrouwbaar te boek staat.
Als ik het programma start checked hij uit zichzelf voor een update, maar geeft aan dat dit de meest recente versie is.

En over mijn Windows, dat is gewoon Windows 10... (zie foto) snap er zelf ook niets van.
Maar deze discrepanties zorgen er wel voor dat mijn score anders uitkomt dan gewenst.
Het is geen dealbreaker, maar evenzo....

Afbeeldingslocatie: http://i578.photobucket.com/albums/ss222/daedalus_album/system_zps3mwsodzp.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door SonOfAnarchy op 16-05-2016 15:44 ]