Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pfsense IP/SEC VPN geen internet na toevoegen PIA VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 10:31
Beste mede-tweakers,

Voor mijn internet thuis draai ik een pfsense (versie 2,3) VM die mijn internet en VPN connecties verzorgd. Dit werkte voorheen allemaal prima, totdat ik een extra PIA VPN Gateway heb aangemaakt om hier mijn download verkeer overheen te laten gaan.

Nadat ik deze extra gateway had aangemaakt kreeg ik de VPN niet meer lekker werkend. Ik gebruik IP/SEC als VPN server op mijn pfsense VM en maak gebruik van verschillende clients (windows / tablet / telefoon / etc).

Zodra ik een connectie maak met bijvoorbeeld mijn telefoon naar mijn VPN server werkt deze goed en kan ik de clients op mijn netwerk benaderen. Alleen het internet werkt vervolgens niet meer op mijn telefoon. Ik zou graag willen dat het internet ook over de VPN loopt. Dit werkte allemaal goed voordat ik de extra PIA VPN client had opgezet.

Mijn LAN gegevens:
- LAN: 192.168.0.0
- VPN: 192.168.10.0
- PIA VPN client wordt gebruikt door een aantal IP's in mijn LAN

Settings van mijn firewall:

Firewall/Rules/LAN
code:
1
2
3
Protocol    Source           Port   Destination Port    Gateway                Queue
IPv4 *  PIAHosts             *    *                *    PIAVPN_VPNV4      none
IPv4 *  LAN net              *    *                *    WAN_DHCP            none

Firewall / Rules / IPsec
code:
1
2
Protocol    Source          Port    Destination   Port  Gateway Queue
IPv4*        192.168.10.0/31    *   *                  *    *          none

Als ik de gateway "hard" instel op mijn WAN gateway (dus niet mijn PIA VPN) werkt het internet wel goed over de VPN connectie, maar kan ik weer niet bij mijn netwerk clients komen. Het lijkt dus of het een of het ander...

Ik weet zeker dat ik gewoon iets niet goed heb ingesteld, maar ik kom er zelf niet zo snel uit. :)