Toon posts:

Upgraden PC en monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek 1 of 2 nieuwe monitoren en wil in ieder geval mijn videokaart upgraden.
De prijsrange die ik in gedachten heb hiervoor ligt rond de 800 euro.

Op dit moment heb ik een pc met de volgende specs:
I7-3770K CPU @ 350
RAM 8GB
moederbord: P8Z77-V deluxe
2 x AMD Radeon HD 7850 crossfire

Ik gebruik 2 monitoren maar beiden zijn oud en vernieuwingsfrequentie is 60 hertz wat gewoon beroerd is.
Reden dat ik nu wil upgraden is dat ik merk dat ik weer meer aan het gamen ben en ik merk dat het soms niet goed voor de ogen is met huidige schermen en pc ook nog wel stuk sneller kan.

Ik zat te denken om bijvoorbeeld 2 x een zelfde monitor te nemen aangezien ik dat wel mooi vind staan maar ook zo'n grote 27 inch of grotere monitor lijkt ook wel gaaf maar heb geen idee of dat lekker gamet.

Ik denk dat voor de PC meerdere dingen wel een upgrade nodig hebben maar ik focus liever op component na component dan de pc compleet up te graden met iets mindere componenten.
Heb voor de videokaart geen idee wat ik eigenlijk wil en zoals ik zei moet het gewoon een goede kaart zijn voor gamen en heb te weinig kennis om zelf goede keuze hier in te maken.

Hoop dat ik voldoende info heb gegeven anders hoor ik het wel!

Met vriendelijke groet,
Jaap

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Ik mis nog wel een aantal onderdelen in je lijstje. Zoals welke voeding. En Welke monitoren. En welke games speel je op welke setting.

wij vermoeden dat ergens in juni Nvidia met de 1070 en AMD met polaris komt(eind mei/begin juni waarschijndelijk meer info over Polaris). Deze zullen stukken interessanter zijn als bv een r9 380/390.

En voor schermen 60hz is nog steeds de standaard voor veel monitoren. En wil je perse 75+hz? je kan een mooie 144hz scherm nemen. Binnen je budget kan je een 1440p 144hz IPS scherm nemen. en de polaris versie van 300ish euro.(ivm freesync). Je kan ook nog een koreaantje importeren en die overclocken naar 100+ hz. TheTinusNL Heeft het laatst helemaal uitgezocht. Hij kan je vast wel meer over vertellen welke versie je moet hebben.

Je kan ook naar 21:9 scherm kopen. Er zijn helaas nog games die er geen gebruik maken van deze resolutie.(ik kijk naar jou OverWatch...). Maar dan heb je 2 zwarte balken aan de zijkant. de inches van een 21:9 scherm liggen iets anders als de normale 16:9 schermen. http://www.displaywars.com/ Kan je verschillende maten vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een 700watt van coolermaster
Gamescherm is een iiyama prolite E2403WS
Andere scherm is een Medion Akoya X55900 (MD 20666)
Beide zijn 23 inch scherm.

Ik speel overwatch op 1920x1200 kan volgens mij ook niet hoger met mijn scherm of videokaart.
Ik hoef niet per se 75+ hertz maar aangezien ik mijn hele gamehoek aan pas wil ik ook graag 2 monitors of aan de muur maken of gewoon op standaard.

Ik hoef niet per se het nieuwste wat zeg maar volgende maand uitkomt maar wil er gewoon weer een aantal jaar op vooruit.

Uiteindelijk wil ik gewoon de dingen vervangen die mij het meeste opleveren qua prestatie en naar mijn idee is de videokaart en misschien geheugen het eerste wat vervangen moet worden.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Klopt videokaart zou ik nog even wachten tot juni op de nieuwe kaarten. geheugen kan geen kwaad. is momenteel nog erg goedkoop. en zal je later toch wel nodig hebben(tenzij je binnen nu en 1 jaar je cpu/mobo wil upgraden) dan zou ik lekker bij 8 blijven. GPU is altijd een go. zeker om je dan 1 sterke kaart kan kopen ipv crossfire. Het is even afwachten wat de prijzen doen. Maar http://tweakers.net/categ...ZgcRMzcxO4uJKFuamJUm1tLQA

zijn leuke monitoren. de pricewatch: Asus MG279Q Zwart (ips) is iets beter kwa kleuren. En inkijkhoek maar heeft als nadeel dat freesync maar tot 90hz gaat en niet 144hz zoals je tn variant. maar boven de 90hz is tearing al stukken minder. En dan kan je later altijd nog een 27 inc scherm bij hangen om de boel mooier te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart zou dan goed zijn om in juni te nemen gewoon een GTX 970 of zou in juni de gtx 980 al aardig in prijs zakken dat die interessant wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Zoe iemand nog wat advies kunnen geven welke monitor onder de 300-400 euro goed zijn voor een gamer?
Wil eigenlijk 2 identieke schermen hebben en al hoewel de Asus zoals Loki504 zei heel leuk lijkt is het wel 1000 euro voor de 2.
Wil dus eigenlijk 2 schermen hebben van 27 inch liefst ook 75+ hz.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Processor en RAM moeten nog wel een jaartje of twee meekunnen.
loki504 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:31:
...
En voor schermen 60hz is nog steeds de standaard voor veel monitoren. En wil je perse 75+hz? je kan een mooie 144hz scherm nemen. Binnen je budget kan je een 1440p 144hz IPS scherm nemen. en de polaris versie van 300ish euro.(ivm freesync). Je kan ook nog een koreaantje importeren en die overclocken naar 100+ hz. TheTinusNL Heeft het laatst helemaal uitgezocht. Hij kan je vast wel meer over vertellen welke versie je moet hebben.
...
Leuk om te zien dat ik genoemd word in verband met de QX2710. Ik kan daar inderdaad veel over vertellen, bijna alles. Stuur gerust een PM.
Zie ook productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00, hij vormde voor mij een bron van informatie, inmiddels ben ik zelf ook een bron. ;)

Voordeel van een "Koreaantje" aanschaffen is dat er ook nog budget over blijft voor een dikke videokaart zoals een GTX1070. Anders betaal je €600 voor een monitor en als je dan ook nog een fatsoenlijke videokaart wilt die het geweld van een 1440p 144Hz monitor aan kan zit je al gauw aan de €1000.

Wat ik zou voorstellen:
- huidige 1080p scherm gaan gebruiken als tweede scherm. Kan eventueel nog verkocht worden. 2560x1440 geeft meer ruimte dan je denkt!
- een Koreaantje aanschaffen om op te gamen (1440p 120 Hz IPS is geweldig _/-\o_ ).
- als de nieuwe videokaarten van AMD en de GTX1070 van Nvidia geïntroduceerd/gelanceerd zijn heb je nog €450 over voor een videokaart (uitgaande van een budget van €800).

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1