Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke ISP blokkeert Poort 25 (niet meer)

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Vraag

• wpp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 23:57
Veel ISP's zijn in het verleden overgegaan tot blokkade van poort 25 (SMTP).
Ik las dat Telenet in België de blokkade vorig jaar heeft opgeheven. Ook KPN zou dat hebben gedaan, maar zeker ben ik niet. XS4ALL blokkeerde nooit poorten.
Weet iemand welke ISP's poort 25 inmiddels(ook) niet meer blokkeren?
Ik vraag me ook af of de netneutraliteitsregels zo'n blokkade wel toestaan. Heeft de ACM zich daar al eens over uitgesproken?

Wilmar

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als het goed is zijn vrijwel alle consumenten IP ranges sowieso geblacklist en zullen maar weinig mailservers berichten daarvan aannemen of op zijn minst als spam aanmerken...
Veel makkelijker een VPS te huren voor enkele euro's dan een andere ISP te zoeken en dan ook nog kans te hebben dat de poort weer eens dicht gaat...

Fixing things to the breaking point...

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Lijstje van 6 jr oud. Wie zegt dat dat nog allemaal klopt?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb net getest, Telfort blokkeert bij mij niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

YaYo86: herstel, nog geen jaar oud ;)

-

Deze vraag heeft weinig van doen met CSA en zou beter passen in Internetproviders en Hosting - maar bovenstaanden geven volgens mij al volledig antwoord zodat ik het topic zal sluiten ipv. verplaatsen. (1 opsomtopic lijkt me zat).

Poorten afsluiten vs. netneutraliteit is een discussie op zich, los van een evt. opsomming van ISP's. Je zou daar een los topic voor kunnen starten, maar dan is het wel nodig om een uitgebreider topic te starten (zoals wetgeving, eigen argumenten, etc.)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.