Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Nadat ik mijn Jiayu G5s (2+16) wilde upgraden naar Cyanogenmod 12 vanaf Android 4.2.2, krijg hem nu niet meer aan. Ik krijg niet eens het logo meer. Ik ben in de weer gegaan met PDAnet, MTK Droid 2.5.3 en SP Flash tool. Na een aantal pogingen zonder gewenst resultaat, maar wel nog aan kunnen zetten met de stock ROM, ben ik bang dat hij nu echt bricked is.
Als ik hem vioa USB aan een Windows 10 machine sluit (zoals ik al de hele tijd aan het doen was), hoor ik het geluid van "nieuwe hardware aangesloten" en varierend na max. 3 seconden weer het geluidje dat het apparaat niet meer beschikbaar is. Device Manager heeft niet de tijd om de nieuwe hardware te tonen, zeg maar.
Ik heb 3 verschillende USB kabels gebruikt (degene waar ik de hele avond mee bezig geweest was zou het moeten doen, maar goed).
Is hier nog een oplossing voor?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-11 11:07

Hakulaku

Meh

its_Muppet schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:12:
Nadat ik mijn Jiayu G5s (2+16) wilde upgraden naar Cyanogenmod 12 vanaf Android 4.2.2, krijg hem nu niet meer aan. Ik krijg niet eens het logo meer. Ik ben in de weer gegaan met PDAnet, MTK Droid 2.5.3 en SP Flash tool. Na een aantal pogingen zonder gewenst resultaat, maar wel nog aan kunnen zetten met de stock ROM, ben ik bang dat hij nu echt bricked is.
Als ik hem vioa USB aan een Windows 10 machine sluit (zoals ik al de hele tijd aan het doen was), hoor ik het geluid van "nieuwe hardware aangesloten" en varierend na max. 3 seconden weer het geluidje dat het apparaat niet meer beschikbaar is. Device Manager heeft niet de tijd om de nieuwe hardware te tonen, zeg maar.
Ik heb 3 verschillende USB kabels gebruikt (degene waar ik de hele avond mee bezig geweest was zou het moeten doen, maar goed).
Is hier nog een oplossing voor?
Is er een OTA update beschikbaar? Ik zou die dan installeren. Die installeert android dan opnieuw waardoor eventuele kapotte libraries hersteld worden.

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-11 20:50
Dit is misschien een stomme vraag maar gebruik je 'SP Flash Tool' correct? Nu neem ik aan van wel omdat ik uit je verhaal hoor dat je al iets erop flashte.

Toestel volledig uit. En dan in de 'SP Flash Tool' op Download klikken en dan je toestel verbinden met de pc. Bij sommige toestellen is het nog zo dat je de accu los moet halen.

Ikzelf heb ook een paar mtk toestellen gehad waarbij het flashen alleen fatsoenlijk ging op Windows 7 icm een usb 2.0 poort.

Als er in device manager voor een paar sec komt te staan dat het toestel als compoort wordt gezien dan is dit normaal.

SFE 5G

• its_Muppet
Blijkbaar was door mijn pogingen de batterij dusdanig leeg dat hij niet meer op de PC aansloot(?) Ik probeer het nu weer, na een nacht aan de oplader en heb nu inderdaad een MTK USB Port op COM5. Blijkbaar weet ik toch niet voldoende van SP tools.

Edit: Ik heb weer beeld. ik zit nu alleen in een bootloop met het logo. Eens kijken of dit een initialisatie is of wat anders.

[ Voor 20% gewijzigd door its_Muppet op 16-05-2016 10:54 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 12:01
Hallo

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-11 20:50
Zolang het toestel aan gaat en kan opladen of een bootloop krijgt kun je het altijd nog herstellen.

Nu heb ik geen ervaring met de Jiaygu G5s, maar ik haalde mijn rom voor de Oukitel K10000 van needrom.

http://www.needrom.com/download/jiayu-g5s/
Als je deze gebruikt en dan doet wat er onder vermeld staat dan zou je toestel gewoon weer moeten werken.

Succes er verder mee.

[ Voor 19% gewijzigd door tintilla op 16-05-2016 11:08 ]

SFE 5G

• its_Muppet
Dat lijkt hem te zijn met 1 variatie op de uitleg. Gewoon "download" werkt niet, maar de optie "Format all + download" lijkt hem te zijn. De uitdaging met die specifieke rom is alleen dat de interface volledig Chinees is en de schermcalibratie helemaal niet klopt, waarschijnlijk omdat het een rom voor de G4 variant lijkt te zijn. Ik heb in ieder geval weer een aanknopingspunt.

Pagina: 1