Hallo,
Ik loop vast met het maken van een menu, waarbij de menu items uit mysql gehaald worden
Ik haal twee keer wat mysql data op: mysqli_fetch_assoc($retvalcat)) en mysqli_fetch_assoc($retvaltag))
Die twee zet ik in een dubbele while loop en daarmee had ik verwacht dat als de eerste loop start, er per doorgelopen loop een tweede while loop word uitgevoerd.
dat lijkt ook te gebeuren, maar de tweede while loopt geheel door binnen de eerste loop van de eerste while.
Daardoor krijg ik de eerste categorie te zien, dan alle inhoud van de tweede while loop, en dan de rest van de categorieen. Zie:
Internet
>>> Subinternet
>>> Subtestcat
>>> Subvendor
Testcat
Vendor
Maar wat de boedling is:
Internet
>>> Subinternet
Testcat
>>> Subtestcat
Vendor
>>> Subvendor
Zou iemand mij op weg willen helpen? ik heb het idee dat ik net iets mis, maar niet zie
Edit: ik had deze als vraag willen markeren, maar dat is mis gegaan, helaas kan ik dat niet aanpassen?
Ik loop vast met het maken van een menu, waarbij de menu items uit mysql gehaald worden
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| // create menu with TAGGED items echo "<ul class='list-unstyled' id='menutree'>"; while($row = mysqli_fetch_assoc($retvalcat)) { $cat=$row['Pcat']; echo "<li><label for='$cat' class='menu_label'>$cat</label><input type='checkbox' id='$cat' />"; while($row2 = mysqli_fetch_assoc($retvaltag)) { $tag=$row2['Ptag']; echo "<ul class='list-unstyled'>"; echo "<li><input class='btn btn-link' style='text-decoration:none' type='submit' name='read' value=$tag /></li>"; echo "</ul>"; }} |
Ik haal twee keer wat mysql data op: mysqli_fetch_assoc($retvalcat)) en mysqli_fetch_assoc($retvaltag))
Die twee zet ik in een dubbele while loop en daarmee had ik verwacht dat als de eerste loop start, er per doorgelopen loop een tweede while loop word uitgevoerd.
dat lijkt ook te gebeuren, maar de tweede while loopt geheel door binnen de eerste loop van de eerste while.
Daardoor krijg ik de eerste categorie te zien, dan alle inhoud van de tweede while loop, en dan de rest van de categorieen. Zie:
Internet
>>> Subinternet
>>> Subtestcat
>>> Subvendor
Testcat
Vendor
Maar wat de boedling is:
Internet
>>> Subinternet
Testcat
>>> Subtestcat
Vendor
>>> Subvendor
Zou iemand mij op weg willen helpen? ik heb het idee dat ik net iets mis, maar niet zie
Edit: ik had deze als vraag willen markeren, maar dat is mis gegaan, helaas kan ik dat niet aanpassen?
[ Voor 3% gewijzigd door Zjemm op 15-05-2016 21:56 . Reden: was als vraag topic bedoeld ]