Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:04
Hee,

Mijn probleem:
Sinds eergisteren liep ik tegen een vervelend probleem op. Ik wilde de nieuwe update van Rainbow six siege uitproberen, start het spel op, begin net een ronde, loopt het beeld vast. Het beeld bevroor gewoon. Het enigen wat ik kon doen is ctrl+alt+delete. Het spel sloot af (niet op een normale manier) en ik kreeg rechts onder het scherm de melding "Beeldscherm stuurprogramma werkt niet meer en is hersteld".

Ik heb nogmaals het spel proberen spelen op lage settings. Dit keer was het weer raak. Vervolgens heb ik bij GTA 5, Battlefield 4 en Battlefront gekeken of het daar wel werkte. Niet dus. Ik kan geen één spel spelen.

Vervolgens ben ik gaan kijken of er meerdere mensen waren met dit probleem. Natuurlijk waren die er maar ik geen één antwoord vinden dat mij zou helpen. Daarom heb ik wat experts nodig als jullie (hoop ik).

Belangrijke specs:
#Product
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed
1MSI Z97 GAMING 5
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
1WD Red WD20EFRX, 2TB
1be quiet! Dark Rock 3
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16
1Corsair RM750
1Samsung 850 EVO 250GB

Momenteel is Windows 10 geïnstalleerd.
Dit systeem is niet eens een jaar oud.

Wat ik mensen hoorde zeggen wat een oplossing zou kunnen zijn:
1. Een betere power supply. In mijn geval niet het probleem denk ik.
2. Bios resetten. Nog niet geprobeerd, maar dat doe ik pas wanneer ik het echt niet meer weet.
3. Er voor zorgen dat alles up-to-date is. Dat heb ik zeker gecheckt maar heeft niet geholpen.
4. De GPU niet overclocken en dus op stock settings houden. Ik heb alles weer naar fabrieksettings gezet maar had ook geen effect.

Ik heb gezien dat er iemand was met dit zelfde probleem. Die heeft alles gedaan wat hier boven staat zonder een positief resultaat. Die heeft zelfs de hele computer opnieuw geïnstalleerd.

Het enigen wat ik kon bedenken is de videokaart terug sturen en hopen dat ik een nieuwe krijg.

Achtergrond informatie:
Tijdens het spelen van een zwaar spel word de CPU niet warmer dan 60 graden. Mijn GPU word volgens mij ook niet warmer dan 65 graden, maar dat kan ik nu niet checken omdat het toch gelijk crashed.

Nvidea driver: 365.19

Op mijn OS schijf is nog 90GB vrij en op de HDD is nog een dikke 1,5TB vrij.

Wat is mijn doel:
Ik streef er naar om het systeem weer werkend te maken zonder geld uit te moeten besteden. Ik doe alles wat er nodig is om het probleem te fixen.

Groet,
Raaf

(Ik hoop dat ik genoeg heb verteld. Als u meer wilt weten, stuur ik graag de benodigde informatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voer deze tool van Intel even uit, om zeker te weten dat alle drivers up to date zijn'

Namelijk een veel voorkomend probleem.

https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Ik denk dat dan eerst dit probleem opgelost moet worden :/
https://gyazo.com/7f0cc6fd9054a772358e877961afb6a2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:22:
Voer deze tool van Intel even uit, om zeker te weten dat alle drivers up to date zijn'

Namelijk een veel voorkomend probleem.

https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility
offtopic:
Blijft de platen speler hangen wellicht?

Zeggen de logs van je computer nog wat over de applicatie die crasht?
Zoizo even zorgen dat je de BIOS up to date hebt en check voor de zekerheid ook eventjes de voeding waardes onder load (bvb met speed fan).

Kijk eventjes of je het probleem ook hebt met single channel geheugen (dus een dimmetje er uit halen) (dat was vreemd genoeg bij mij de oplossing). Woon je bij iemand in de buurt die een andere video kaart heeft liggen waarmee je kunt testen?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Hier leest iedereen overheen? "Beeldscherm stuurprogramma werkt niet meer en is hersteld"
Toch een beste pointer :)

Wellicht is er een nieuwe stuurprogramma door geduwd door w10 die niet lekker werkt. Deïnstalleren en de versie installeren van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

rieshjart schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:03:
Hier leest iedereen overheen? "Beeldscherm stuurprogramma werkt niet meer en is hersteld"
Toch een beste pointer :)

Wellicht is er een nieuwe stuurprogramma door geduwd door w10 die niet lekker werkt. Deïnstalleren en de versie installeren van de fabrikant.
Inderdaad overheen gelezen ik ging er stiekem al vanuit dat de TS nieuwe drivers had geprobeerd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Op 13-05-2016 is wel NVIDIA driver 365.19 gereleased. Wellicht heb je dit per ongeluk geherinstalleerd en geeft deze problemen met jouw setup ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Shunt schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:58:
[...]

offtopic:
Blijft de platen speler hangen wellicht?

Zeggen de logs van je computer nog wat over de applicatie die crasht?
Zoizo even zorgen dat je de BIOS up to date hebt en check voor de zekerheid ook eventjes de voeding waardes onder load (bvb met speed fan).

Kijk eventjes of je het probleem ook hebt met single channel geheugen (dus een dimmetje er uit halen) (dat was vreemd genoeg bij mij de oplossing). Woon je bij iemand in de buurt die een andere video kaart heeft liggen waarmee je kunt testen?
Bedankt voor de reactie.

Zojuist al deze updates gedaan:
https://gyazo.com/3bcb3ebc36777a884627d6d08acbbf06
En het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ook heb ik SpeedFan geïnstalleerd. Direct na de crash een screenshot gemaakt.
https://gyazo.com/2955f4a44107d2df903bdc0b6045723d

Ook heb ik geprobeerd met 1 RAM stickie minder te spelen. Maar dat was het ook niet.
En ik heb nog een computer staan met een GTX760 er in. Die kan ik wel even testen.
Is dat dan gewoon de nieuwe GPU er uit en die andere GPU er in of moet ik dan ook op de computer nog wat veranderen?

Ook heb ik de nvidea driver gedowngrade en proberen te spelen. Werkte ook niet. Toen weer geupdate en werkt nog steeds niet.

En hoe moet je in de PC log komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 13:53
[Verouderd]

[ Voor 133% gewijzigd door I_IBlackI_I op 04-05-2023 21:17 . Reden: [Verouderd] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

I_IBlackI_I schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:30:
Jezus CPU 127C? daar is je probleem.
Kijk even of je CPU koeler überhaupt al werkt.
Amen! Koeler niet aangesloten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
I_IBlackI_I schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:30:
Jezus CPU 127C? daar is je probleem.
Kijk even of je CPU koeler überhaupt al werkt.
De CPU fan RPM staat ook in beeld. Lijkt te werken dus.
Misschien is het koelblok los ofzo

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Speedfan is vrij zelden te vertrouwen zonder het programma fatsoenlijk in te stellen. Gebruik liever een ander programma om een indicatie te krijgen van de processortemperatuur (realtemp / coretemp wellicht?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

RocketKoen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:33:
[...]

De CPU fan RPM staat ook in beeld. Lijkt te werken dus.
Misschien is het koelblok los ofzo
Goed punt, over heen gekeken...of te weinig koelpasta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Murzeltje schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Goed punt, over heen gekeken...of te weinig koelpasta?
Koelpasta verdwijnt ook niet spontaan. Er vanuitgaande dat het systeem hiervoor gewoon wel werkte en de TS hem niet net in elkaar heeft gezet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Haha, ik denk dat dat een foute reading is. Er zit een dikke koeling blok op en op het moederbord zelf word aangegeven hoe warm de CPU is. 60 graden onder laod zal ik je vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Het lijkt me duidelijk dat je simpelweg hardware moet gaan wisselen om er achter te komen welk stukje hardware het probleem is. De GPU is de meest voordehandliggende om mee te beginnen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Kan ik inderdaad gewoon een andere GPU er in schuiven en werkt het dan meteen? Of moet ik dan ook nog de stuurprogramma's downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Nog 1 dingetje om te checken is of je 12V stekkertje nog goed in je videokaart zit. Als die los zit valt de GPU namelijk ook uit zodra je gaat gamen.
Anders wordt het inderdaad onderdelen testen.
RaaFkOnIjN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:40:
Kan ik inderdaad gewoon een andere GPU er in schuiven en werkt het dan meteen? Of moet ik dan ook nog de stuurprogramma's downloaden?
Het beste resultaat krijg je als je de oude compleet verwijdert en dan de videokaart wisselt en de nieuwe driver installeert.

[ Voor 48% gewijzigd door RocketKoen op 16-05-2016 15:41 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
De 12V stekkers zitten muurvast. Ik ga nu even testen wanneer ik er een 760 in doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
RocketKoen schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:40:
Nog 1 dingetje om te checken is of je 12V stekkertje nog goed in je videokaart zit. Als die los zit valt de GPU namelijk ook uit zodra je gaat gamen.
Anders wordt het inderdaad onderdelen testen.

[...]

Het beste resultaat krijg je als je de oude compleet verwijdert en dan de videokaart wisselt en de nieuwe driver installeert.
De xeon processor heeft geen Igpu. Denk niet dat dat dan gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RaaFkOnIjN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:45:
[...]

De xeon processor heeft geen Igpu. Denk niet dat dat dan gaat werken?
Hij werkt ook gewoon zonder driver. Al is het dan in 640*480 met 24 kleuren :P
Anders kun je namelijk nooit de driver de 1e keer installeren

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Het is nog moeilijker dan ik dacht ok de GPU er uit te halen. Ben nog steeda bezig l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Ik heb de 760 geïnstalleerd. Natuurlijk kan deze kaart geen hoge resoluties als 1440p aan en de hoge settings ook niet. Daarom staat alles op laag. Bij het spelen van een spel heb ik momenten dat het beeld begint te flikkeren voor 5 seconden en dan gaat het spel weer verder. Blijkt dus dat er nog steeds een probleem is.

Weet niet echt meer wat ik moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Top, ik heb de 760 er uit gehaald en weer mijn 980ti er in gedaan. Vervolgens alle beeldscherm drivers opnieuw geïstalleerd, en wat tools gedownload om te kijken of alles klopt. Ik ben nu al weer een half uurtje Rainbow aan het spelen zonder crashes.

Bedankt voor alle mensen die hebben geholpen het probleem te achterhalen. Iets wat ik heb gedaan heeft het probleem dus verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Update:
Vandaag is het probleem weer terug gekomen. Het enigen wat ik heb gedaan is gisteren de computer aangezet en vandaag weer opgestart. Het rare is is dat ik gister wel heb kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RaaFkOnIjN schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:16:
Update:
Vandaag is het probleem weer terug gekomen. Het enigen wat ik heb gedaan is gisteren de computer aangezet en vandaag weer opgestart. Het rare is is dat ik gister wel heb kunnen spelen.
Even controleren welke drivers je nu geïnstalleerd hebt en of dat weer de zelfe zijn als toen je de issues had.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Intel geeft keurig aan dat de drivers vanuit een fabrikant zijn gegeven.

De drivers kan je downloaden bij MSI: https://eu.msi.com/Mother...ml#down-driver&Win10%2064

Download en installeer de volgende drivers:

Rapid Storage Technologies
Intel Management Engine Driver
Intel Chipset Driver

Verder neem ik aan dat je de Nvidia drivers download via Geforce Experience?
Zo niet, installeer dan ook Geforce Experience op: http://www.geforce.com/geforce-experience/download

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Wylana schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:54:
Intel geeft keurig aan dat de drivers vanuit een fabrikant zijn gegeven.

De drivers kan je downloaden bij MSI: https://eu.msi.com/Mother...ml#down-driver&Win10%2064

Download en installeer de volgende drivers:

Rapid Storage Technologies
Intel Management Engine Driver
Intel Chipset Driver

Verder neem ik aan dat je de Nvidia drivers download via Geforce Experience?
Zo niet, installeer dan ook Geforce Experience op: http://www.geforce.com/geforce-experience/download
Ik heb even geprobeerd wat jij zei. Net de fabrikant drivers geïstalleerd maar heeft het probleem weer niet verholpen.

Ik download inderdaad de drivers van Geforce Experience.

Ik ben van plan de computer opnieuw te installeren en dan hopen dat het probleem is opgelost. Zo niet stuur ik het moederbord op naar de winkel waar ik die heb besteld. Ik had dit probleem namelijk ook met de alienware die ik hier heb staan. Na het vervangen van het moederbord was het probleem opgelost.

(hopen dat megekko snel hun retourneringen behandeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaaFkOnIjN
Update:
Na het opnieuw installeren van de PC werkt alles momenteel nog soepel. Geen problemen met het systeem. Hopelijk blijft dit dus ook zo.
Pagina: 1