Keuze audio mini/microset 2.0/1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:30
Ken je die Franse Mega supermarkten, waar er één gangpad volledig gevuld is met toetjes, zodat je uiteindelijk niet meer weet welke je moet kiezen?
Dat probleem heb ik nu met de keuze van een audio mini/microset.
Ik ben in het bezit van een JVC RX-6000R tuner/versterker. Op zich voldoet deze, maar steeds vaker valt er één kanaal weg e/o beide hebben hevige storing. Hij's al oud (uit 2000?), staat in een kastje met IR extender bediend en gebruik hem met 2 Wharfedale Diamond 9.1 - Anniversary Edition speakers.

Mijn wensen zijn:
  • FM Radio
  • DAB+ Radio is wens (zie verderop)
  • Essentieel is het dat ik een PRESET kan doen van radio zenders, zodat ik gewoon op een nummer kan klikken ipv door een lijst moet navigeren
  • DLNA (ik heb een NAS)
  • Internet Radio/vTuner
  • Bluetooth streaming
  • App besturing
  • Spotify mogelijk (heb een free account; werkt dat nog?)
  • Bij voorkeur gemaakt voor 2.0 of 2.1 aantal speakers
  • USB media afspeel mogelijkheden (voorkant)
  • (Piano lak) zwart
  • CD afspelen is me om het even
  • Boxen heb ik dus nog; ik vermoed dat eventueel bijgeleverde boxen slechter zijn dan de Wharfedale's die ik heb
  • Systemen met meer aansluitingen dan 2.1 heb ik uitgesloten (verstandig? who knows)
  • Phono-in heb ik niet meer nodig, maar AUX en Digital (optisch/spdif) is fijn te hebben.
  • Vooralsnog was dit het...
DAB+ is prettig, ik woon denk ik hemelsbreed ongeveer 6km van de DAB+ zender af bij Alkmaar, maar ik vermoed dat er maar één antenne mogelijkheid is, dus dat wordt kiezen tussen (Ziggo) FM of Draadantenne DAB+.
Mijn oren zijn slecht (hoog is foetsie), maar er wordt veel klassiek geluisterd door mijn vrouw, ik ben in de 80's blijven hangen en mn oudere kinderen verpesten hun oren met wat er nu "hot" is.

Wat is je budget?
Ik zie dat de modellen die redelijk voldoen aan mijn wensen ongeveer tussen de 350-600 euro liggen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren...duh.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al een hoop gevonden:De voor en na-delen van deze sets: (althans, volgens gebaseerd op mijn wensen)
DenonMarantzPioneerYamaha
VoordelenGoedkoop, redelijke recenties, veel van mijn wensenHeeft nagenoeg allesFantastisch uitziend (Tweaker-like) display! De D versie die ik in NL niet kan vinden in een shop, heeft DAB+. Lijkt wat op mijn ANTEC HTPC kast, met mooier display.Kwam ik vandaag pas tegen; lijkt alles te hebben van mijn lijstje.
NadelenGeen DAB+, trage APPVolume knop op apparaat zelf werkt met + en - knop (draaien is handiger) en een erg belangrijk nadeel vind ik dat de radio geen Preset heeft. Je moet dus door een lijst bladeren. De app zal wel een copy zijn van de Denon app: is traag.Dit schijnt een gepimpte versie van de 72 te zijn. Deze krijgt slechte geluid-kwaliteit recensies.Geen WIFI en Bluetooth ingebouwd. Helaas.

Het probleem met (user) reviews op internet -kijk maar eens bij kieskeurig- is dat er over het algemeen pas gebruikers reviews komen als men niet tevreden is over het apparaat.
De Pioneer vind ik er geweldig uitzien, maar kom wat ervaringen tegen van mensen die hem toch teruggestuurd hebben. Maar ja, hoeveel procent is dat?

Mijn vragen:
Wie heeft er ervaring met de bovengenoemde apparaten?
Zijn er nog andere merken/types die ik moet toevoegen?

Huidige -voorzichtige- keuze
  1. Yamaha, gebaseerd op geluid kwaliteit + alle mogelijkheden
  2. Pioneer, gebaseerd op (als ik eerlijk ben) het display
  3. Marantz
  4. Denon

[ Voor 5% gewijzigd door ArnieNFW op 16-05-2016 14:55 . Reden: Pricewatch links opgenomen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Iets heel anders: Ruark Audio r2
Heeft ingebouwde speakers van zeer hoge kwaliteit. Ik heb zelf de ruark audio mr1 en die doet niet onder voor mijn Dali zensor 5 zuilen. Zeker in een wat kleinere ruimte (zeg 4x4m) zou de ruark audio zeer goed kunnen presteren.

Enige wat je niet hebt is app-besturing, maar volgens mij wel een remote. Zeker de moeite waard om eens meer in te verdiepen en als het kan, te gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Tja...daar heb ik niet zoveel aan. Ik heb speakers, m'n huiskamer is veel groter dan 4x4 en zoals ik al schrijf staat hij in een (dichte) kast bediend middels een IR extender.
Ben hem trouwens wel tegengekomen in UK vergelijkingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je in die kast evt een (al danniet slimline) receiver kwijt, dus van 43 cm breed? Maakt de keuze veel groter.
Qua radio luisteren: wat je op DAB kunt vinden, vind je ook op internet in de zelfde kwaliteit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
De receiver die ik nu heb (JVC RX-6000R) heeft standaard breedte (43cm).
Maar ik wil geen standaard receiver meer, zoals bv de DENON instap. Ze hebben allemaal 5.1 of 7.1 aansluitingen. Veel te veel voor me :-)

[EDIT] Van de yamaha te weten gekomen dat WIFI en BLUETOOTH niet ingebouwd zijn maar dat daar extra dongles voor nodig zijn. WIFI heb ik niet nodig, maar BT is wel handig.

[ Voor 29% gewijzigd door ArnieNFW op 16-05-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die 7. Whatever hoef je niet te gebruiken natuurlijk. Stereo gaat met die dingen ook prima.
Als je veel functinaliteit wilt (en dat wil je) zou ik gewoon naar een HC receiver kijken. Ticks all boxes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1