Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-08 14:32
Hallo allemaal,

Ik wil goed cs:go kunnen spelen op mijn pc.
Momenteel hang ik tegen de 100fps aan maar met drops.
Zeker met veel smoke en vuur is mijn fps laag.
Verder doet mijn pc wat het moet doen, dus daar verder geen klachten over.

Mijn specs momenteel:
AMD Phantom x4 955 black edition 3,2 GHZ
4GB werkgeheugen
Gigabyte Nvidia GTX460
ASUS M4N75TD moederbord

Ik draai windows 7 64 bits op resolutie 1920x1080. (ook ingame)

Nu wou ik eigenlijk hele pc upgraden. Later kwam bij mij de vraag.
Zou alleen een grafische kaart upgrade voldoen? GFX 970 bv.

Wie kan mij hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 16:09
Je processor is vooral de boosdoener hier gok ik zo. Een GTX 970 is leuk als je er een i5 of iets dergelijks bij hebt maar in jou geval zou ik een nieuwe PC kopen omdat die processor niet echt meer goed mee kan.

Qua videokaart zou iets veel goedkopers als een pricewatch: MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING ook wel voldoen als je alleen CS:GO speelt. Als processor zou ik dan voor een pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed gaan en daar een systeem omheen bouwen. Dan kan je weer een poos vooruit en is er zelfs ruimte voor een nieuwe videokaart over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
Ik zou geen geld meer investeren in deze pc. De hardware is dermate oud dat de upgrademogelijkheden nihil zijn... En zoals hierboven ook al gezegd word, je processor is erg verouderd waardoor er een bottleneck komt en je niet het maximale uit je nieuwe videokaart haalt...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wat is je budget?
Eigenlijk zijn alle specs die je noemt aan vervanging toe. Het belangrijkste onderdeel vermeld je overigens niet... je voeding. Gezien de leeftijd van je onderdelen zou dat nog wel eens een probleem kunnen worden.

Een Skylake i3 setje + 8GB DDR4 + 750 Ti (of tweedehands R9 280/280x) zou al een flinke verbetering zijn.

Maar goed, zonder budget kunnen wij je niet echt verder helpen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

CS:GO is een aardig CPU-based game. GPU veranderen zal hier niet veel verandering in brengen. Ik vraag me trouwens af naar welke fps hij dropt, en wat soort monitor je hebt. Heb je een 60Hz monitor en blijven de fps boven de 60, dan zou je normaliter niks moeten zien.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Ik ben het niet eens met bovenstaanden. Aangenomen dat je een goede voeding hebt gaat alleen een nieuwe videokaart een merkbaar verschil maken, zeker in CS:GO. Een GTX460 is een stuk harder ingehaald door de tijd dan die x4 955. Zoek maar naar benchmarks, er is geen CS:GO benchmark te vinden die (ook met oudere CPUs) geen voordeel laat zien in een nieuwe videokaart. En logischerwijs zou je voor een volgende stap de hele bups aan moederbord en CPU moeten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Of we laten ts even monitoren wat er bij hem vol loopt, cpu of gpu. En misschien wat settings omlaag gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
De CPU moet prima 200fps aankunnen, er moet een andere bottleneck zijn en videokaart lijkt dan de meest logische. 4GB geheugen extra kan vast ook geen kwaad, maar lijkt in eerste instantie niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je draait een 460GTX best oud vooral met de nieuwe updates van CSGO.
Denk zelf dat hieronder de upgrade voldoende voor jou zou moeten zijn.

8GB en een GTX960 zou voldoende moeten zijn.

Maar eerst wat voor een voeding heb je voordat we allemaal videokaarten gaan aanraden en je voeding het misschien niet eens trekt..

pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5

Kom je ongeveer uit op 260 euro voor een mooie upgrade.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Kan ook al voor €160 + €15 klaar zijn.

Videokaart à €160: pricewatch: Gigabyte GV-N950WF2OC-2GD
Dan nog 4GB van hetzelfde RAM dat klaaspyro heeft bijprikken, kost €15. Als dat onbekend is kost een nieuwe 8GB set maar €25 pricewatch: Crucial CT102464BA160B.

Feit blijft dat je dan over een tijdje alsnog een nieuwe processor en moederbord moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 7970 in een i3 530, 6gb systeem
100 fps met drops naar 20 fps bij het minste schieten

dat is een cpu bottleneck verschijnsel in csgo uit eigen ervaring

had mijn 7970 voorheen in een i7 4.2ghz, 12gb systeem met een constante hoge fps van 180+ met de hoogste instellingen

geheugen hoeveelheid en bandwidth/latency zal het niet aan liggen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik vermoed de CPU. Ik heb zelf de 6-core gehad van die CPU naast een R9 290, en de stabiliteit van de framerate is enorm veel verbeterd toen ik dat ding had vervangen door een Core i5 4690k in vrijwel iedere game.

Daarom denk ik dat je x4 955 aan vervanging toe is, die kan je goed vervangen door eventueel een tweedehands Core i5-setje (2000-serie en hoger) maar nog beter door de goedkoopste 6000-serie i5.

De videokaart is ook niet het beste meer, wellicht wil je die ook wel vervangen als je écht hoger wil komen. Maar dat kan je altijd nog later doen, eerst eens kijken hoe de CPU uitpakt. Zeker als over een maand of twee de nieuwste AMD en Nvidia-kaarten in de winkel liggen, kan het voor jou wel eens heel interessant zijn om een tweedehands 7970/290 te halen, of een GTX 780/970 ofzoiets, zeker voor CSGO.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32
klaaspyro schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:14:
Hallo allemaal,

Ik wil goed cs:go kunnen spelen op mijn pc.
Momenteel hang ik tegen de 100fps aan maar met drops.
Zeker met veel smoke en vuur is mijn fps laag.
Verder doet mijn pc wat het moet doen, dus daar verder geen klachten over.

Mijn specs momenteel:
AMD Phantom x4 955 black edition 3,2 GHZ
4GB werkgeheugen
Gigabyte Nvidia GTX460
ASUS M4N75TD moederbord

Ik draai windows 7 64 bits op resolutie 1920x1080. (ook ingame)

Nu wou ik eigenlijk hele pc upgraden. Later kwam bij mij de vraag.
Zou alleen een grafische kaart upgrade voldoen? GFX 970 bv.

Wie kan mij hier iets over vertellen?
Check eerst even je gpu usage: How to check your frame rate and gpu usage in any game. Als dat nu onder de 90% ligt heeft upgraden van de videokaart überhaupt geen zin.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspyro
Ik heb de "How to check your frame rate and gpu usage in any game gedaan.
GPU schiet helemaal vol tussen de 90 en 100% (meer 100% dan 90)
CPU schommelt tussen de 40 en 70%

Mijn voeding voor diegene die het intresseerde is de:
Recom Power Engine 600 RC-PE600CF
Volledig modulair, heb 2x 6pins voor GPU de nieuw 8 pins weet ik dus niet of dat op mijn voeding kan...
Als jullie daar ook iets over weten, laat het hier dan meteen maar achter.

Mijn pc schiet dus wel degelijk te kort in GPU, processor zou nog mee moeten kunnen komen.

Kom maar door met die suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:15
Bene schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:48:
Ik ben het niet eens met bovenstaanden. Aangenomen dat je een goede voeding hebt gaat alleen een nieuwe videokaart een merkbaar verschil maken, zeker in CS:GO. Een GTX460 is een stuk harder ingehaald door de tijd dan die x4 955. Zoek maar naar benchmarks, er is geen CS:GO benchmark te vinden die (ook met oudere CPUs) geen voordeel laat zien in een nieuwe videokaart. En logischerwijs zou je voor een volgende stap de hele bups aan moederbord en CPU moeten vervangen.
Ik vind dat je hier wel een goed punt aansnijdt, als oplossing roepen ''Een nieuwe computer kopen'' is toch wel heel erg makkelijk. Een nieuwe videokaart gaat voor jou zeker verschil maken, echter zal je er misschien niet het maximale uithalen door je overige hardware.

Als je inderdaad nog een goede voeding hebt dan is het misschien wel een optie om enkel de videokaart te upgraden. Ik kan je dan aanraden op vraag en aanbod een videokaart op te pakken tussen de 150 tot 200 euro waar je tegenwoordig een R9 290 of HD7970 voor hebt (Nvidia: GTX 960 / 770 )

Mocht je dan later nog je cpu etc willen upgraden kan je dan ook nog een tijdje vooruit kwa gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspyro
@yori1989, Zie m'n vorige post. Is dat een goede voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Recom voedingen zijn matig, ik zou hem gaan vervangen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Mee eens, mits de voeding net zo oud is als de rest van het systeem.

Het zou mooi zijn als je de phenom nog even op 4GHz kunt zetten (met een betere koeler?).

Kaarten tot de Nvidia 680/770/960 of AMD 7950/7970/280/280X/380/380X kun je prima met een phenom 955 combineren.
Een 450-550W zou dan moeten voldoen, afhankelijk van de kaart en eventuele OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaspyro
Wat is er mis met de voeding dan?
Ze zijn matig....?
Of te oud...
Wat maakt dat slecht aan de voeding.
Onderbouw aub je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 16:09
Te oud en van lage kwaliteit wat betekent dat als je nog een poos met je systeem wilt doen je hem beter kan vervangen. Anders brand je straks je moederbord of je videokaart door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
pricewatch: Recom Power Engine 600 RC-PE600CF
Onbekend merk, er is weinig informatie, gezien de leeftijd ziet het er niet erg betrouwbaar uit.

Vroeg of laat zul je toch je voeding moeten vervangen. Dan kun je het beter nu doen, als daar budget voor is, dan loop je niet het risico dat je straks je nieuwe onderdelen naar de knoppen werkt.
Verder hoeft het niet veel te kosten: pricewatch: Corsair CX450M nieuw, bekend merk, ruime garantie, goede kwaliteit.

Anyway, de conclusie dat de videokaart moet worden vervangen was al bekend. Echter, zonder budget kunnen wij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CS:Go is meer een CPU game , het vervangen van je videokaart zal er niet veel effect op hebben . Eigenlijk zijn al je onderdelen wel toe aan een upgrade.
Pagina: 1