Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging voor mijn home server. Mijn oude server is een oude desktop met eigenlijk iets te weinig geheugen en hij trekt (volgens mij) te veel stroom.
Nou had ik onderstaande componenten in gedachten. Deze componenten komen op ongeveer €500 uit. Dat is ook ongeveer wat ik er voor in gedachten had.
Wat doet mijn home servertje nou eigenlijk:
- owncloud
- webservertje voor wat adhoc dingetjes
- download het een en ander
- 1 (liefst 2) minecraft (met mods) server
- host onze foto's etc.
wellicht dat ik er in de toekomst nog iets van een teamspeak server of een servertje voor een andere game bij wil gaan draaien.
Wat zou ik graag van jullie willen horen:
Aankoopadvies - wat kan er anders/beter. Zijn er wellicht hele andere alternatieven etc.
Ik hoor graag van jullie wat ik anders/beter zou kunnen doen.
Ik hoop dat ik met deze post voldoe aan de regels van dit forum. Daar waar ik kan bijschaven hoor ik dat ook graag.
Groeten van Mop
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging voor mijn home server. Mijn oude server is een oude desktop met eigenlijk iets te weinig geheugen en hij trekt (volgens mij) te veel stroom.
Nou had ik onderstaande componenten in gedachten. Deze componenten komen op ongeveer €500 uit. Dat is ook ongeveer wat ik er voor in gedachten had.
Wat doet mijn home servertje nou eigenlijk:
- owncloud
- webservertje voor wat adhoc dingetjes
- download het een en ander
- 1 (liefst 2) minecraft (met mods) server
- host onze foto's etc.
wellicht dat ik er in de toekomst nog iets van een teamspeak server of een servertje voor een andere game bij wil gaan draaien.
Wat zou ik graag van jullie willen horen:
Aankoopadvies - wat kan er anders/beter. Zijn er wellicht hele andere alternatieven etc.
Ik hoor graag van jullie wat ik anders/beter zou kunnen doen.
Ik hoop dat ik met deze post voldoe aan de regels van dit forum. Daar waar ik kan bijschaven hoor ik dat ook graag.
Groeten van Mop
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 170,50 | € 170,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT4CP8G3D1608DT1TX0BEU | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | be quiet! System Power B8 350W | € 32,90 | € 32,90 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,70 | |