Toon posts:

Hardware voor Windows flightsimulator 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een computer kopen,bouwen ,samen(laten)stellen om Windows flightsimulator prof 2000 te laten draaien
Welke hardware oplossingen zijn er?
Oplossingen want ik neem aan dat er meerdere configuraties mogelijk zijn ,het is waarschijnlijk een prijs ,snelheid ,kwaliteitts afweging.
-Mijn vraag is dus:
-Wat is de beste koop die ik kan doen?
-Wat is de kwalitatief beste oplossing ,budget buiten beschouwing gelaten
-Welke tussen oplossingen zijn mogelijk

Mijn vraag spits zich toe op Monitor,videokaart,cd/dvd/moederbord, Processor snelheid, geheugen, harde schijf.

Rene

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien het spel al weer wat veroudert is moet het toch wel lopen op een 1Ghz Athlon of pentium met een Geforce 2 GTS video kaart en 256 MB geheugen en 7200 rpm HD, of wilde je een systeem met minder hoge specs?
Dit zou ik toch minimaal nemen als je toch een nieuw systeem koopt.
Monitor iets van Ilyama 19 inch en mobo ASUS of Abit of MSI ofsow.

Verwijderd

hey rene,

check http://www.avsim.com/fsbench eens..
daar staat een heleboel info.

koop iig de snelste processor die je je kunt veroorloven (zeg maar een 1Ghz+), 256 MB geheugen (kost niks tegenwoordig) en een 32MB videokaart (een goeie voor FS2K is een GF2 MX, beter nog een GF2 GTS)

'nice flight capt!

Verwijderd

Op een gewone fragmachine (UT & Q3a) zal dat zeker goed werken. Als je een nieuw pc koopt, dan ga je voor 512MB (kost toch niets), TB 1GHz, GeForce 2 GTS/Pro/Ultra.

Verwijderd

Veel geheugen en snelle processor zijn voorzover ik weet belangrijk voor FS2k. Videokaart is minder belangrijk.

Eind van het jaar komt FS2001 uit, en die gaat er stukken beter uitzien en ook een stuk meer vragen van je videokaart.

[EDIT]
Met minder belangrijk bedoel ik dat je met fs2000 weinig aan een geforce III zal hebben, een GF 2 met 64 mb mem is meer dan zat. In 2001 kan een GF III waarschijnlijk wel leuk zijn.
[EDIT]

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
256mb is al voldoende, meer is welkom maar merk je niet echt veel van. CPU des te meer. Mijn Asus V7700 GTS2 geeft 70% meer fps sinds ik van een Celly2@750 (9*83fsb) naar een Celly2@1064 (8*133fsb) ben gegaan. PIII zal nog beter scoren. CPU-power is voor FS2000 een eerste vereiste.

Verwijderd

21" monitor
Pagina: 1