Upgrade videokaart bij i3 4160

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-06-2016 00:10)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik weet niet wat je onder vloeiend verstaat, maar als dat 60 frames per seconde is, dan heb je in Ultra wel een uitdaging.

Het is niet duidelijk op welke resolutie je draait, uk ga even uit van 1920x1080 (Full HD):
Voor die 60 fps heb je in medium genoeg aan een GTX 750 Ti, maar in Ultra heb je dan al een GTX 980 Ti, een Titan X of een Fury X nodig.

http://nl.hardware.info/r...ultaten-full-hd-1920x1080

Let er wel op dat de benchmark niet helemaal gelijk blijkt te zijn aan de normale gameplay. Die is vaak nog wat zwaarder, dat kwam ik als opmerking tegen.

Uit hetzelfde stuk blijkt dat een Haswell 4 GHz dual core met 2 treats voldoende was om 124 fps te halen en dat meer cores/treats een voordeel geven. De fps zouden dus door de cpu beperkt kunnen worden, maar dat is pas vanaf zo'n 100-120 fps.

(Jouw cpu draait op 3.6, dus even botweg 90% pakken van 124 levert zo'n 110 fps op, bovendien kan hij 4 treats aan vs de gebenchte 2)

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 16-05-2016 11:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van pc gaming (altijd consoles gebruikt). Ik wil mijn huidige pc upgraden met een betere videokaart zodat ik daar spelletjes op betere kwaliteit mee kan spelen.

Mijn pc is:
Medion Intel I3-4160 CPU 3.6GHz 8gbram 64-bits.

Er zit nu een Nvidia GeForce gtx 750 in. Als ik nu een spel speel trekt de computer vaak enkel de lagere settings. Ik graag een spel als Rainbow six siege op goede (liefst ultra) settings kunnen spelen zonder dat het hapert. Ik ben bereid een goede videokaart te kopen, maar dan wil ik wel weten of het zin heeft met mijn computer.

Mijn vraag is dan ook: Kan mijn computer het met bv de Geforce 960 of 970 aan om dit spel op goede kwaliteit te spelen?

En is het een groot verschil of ik dan de 960 of 970 koop?

Ben vooral benieuwd of ik dan niet een hele dure videokaart koop voor een pc die niet krachtig genoeg is?

Mijn voeding is slechts 350 watt dus die wil ik ook upgraden. Ik weet alleen niet of elke voeding past.

Ik had deze combinatie in gedachte:

PC voeding ATX/BTX, 600W, Black Series (58 Euro)

EVGA 04G-P4-1962-KR NVIDIA GeForce GTX 960 4GB videokaart (198 Euro)

Ben benieuwd naar jullie mening!

Groeten guus
Bewerk bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat voor voeding is die 350w voeding? En heb je geduld?

Als die 350w voeding iets als een System Power 7 is, en je hebt nog iets van een maand geduld, zou ik lekker een Polaris scoren van AMD. Zuinig en veel power, voor een leuke prijs.

Brakke voeding en geen geduld, dan zou ik een pricewatch: Corsair CX450M + pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate pakken. Dan heb je een heel leuk setje voor weinig geld. De 380 is in Siege toch wat sneller dan een 960.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:44:

Mijn voeding is slechts 350 watt dus die wil ik ook upgraden. Ik weet alleen niet of elke voeding past.

Een goede 350W voeding is meer dan genoeg. Die zogenaamde 600W voeding waarmee je nu komt is letterlijk een gevaar voor je PC en die kan nooit 600W leveren. Met zo'n voeding mag je blij zijn als die 300W kan leveren maar dat kan die waarschijnlijk ook niet. Dus nooit zo'n slechte voeding kopen, tenzij de PC kapot moet, maar dat kan ook wel met een hamer, dat is effectiever. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je kan beter gelijk een nieuwe PC kopen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 16:09
New Yorker schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:40:
Je kan beter gelijk een nieuwe PC kopen.
Dat is nogal domme onzin om hier te verkondigen, wat is er mis met een i3 systeempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hij wil gelijk gtx 970.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee wat hij wil is dit:
Ik graag een spel als Rainbow six siege op goede (liefst ultra) settings kunnen spelen zonder dat het hapert.
En dat kan nu niet door vooral de videokaart, want die is duidelijk hier de bottleneck.

Dan vraagt hij dit nog:
Kan mijn computer het met bv de Geforce 960 of 970 aan om dit spel op goede kwaliteit te spelen?
Dan is dat antwoord ja, al moet de voeding wel van goede kwaliteit zijn wil die dat aan kunnen.

En als laatste vraagt die dan ook nog of dit een goed idee is:
Ik had deze combinatie in gedachte:

EVGA 04G-P4-1962-KR NVIDIA GeForce GTX 960 4GB videokaart (198 Euro)
Nou dat het is het dus absoluut niet. :p

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 16-05-2016 10:53 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik weet niet wat je onder vloeiend verstaat, maar als dat 60 frames per seconde is, dan heb je in Ultra wel een uitdaging.

Het is niet duidelijk op welke resolutie je draait, uk ga even uit van 1920x1080 (Full HD):
Voor die 60 fps heb je in medium genoeg aan een GTX 750 Ti, maar in Ultra heb je dan al een GTX 980 Ti, een Titan X of een Fury X nodig.

http://nl.hardware.info/r...ultaten-full-hd-1920x1080

Let er wel op dat de benchmark niet helemaal gelijk blijkt te zijn aan de normale gameplay. Die is vaak nog wat zwaarder, dat kwam ik als opmerking tegen.

Uit hetzelfde stuk blijkt dat een Haswell 4 GHz dual core met 2 treats voldoende was om 124 fps te halen en dat meer cores/treats een voordeel geven. De fps zouden dus door de cpu beperkt kunnen worden, maar dat is pas vanaf zo'n 100-120 fps.

(Jouw cpu draait op 3.6, dus even botweg 90% pakken van 124 levert zo'n 110 fps op, bovendien kan hij 4 treats aan vs de gebenchte 2)

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 16-05-2016 11:19 ]

Pagina: 1