Toon posts:

Upgrade advies; desktop 5 jaar oud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bekijken of het nodig is mijn huidige systeem te vervangen door nieuwe onderdelen.
Aanschaf stamt uit begin 2011, en is dus inmiddels 5 jaar oud.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een upgrade van 500 tot 1000 euro, afhankelijk of individuele onderdelen de investering waard zijn.
Of simpelweg alles opnieuw laten samenstellen ( De behuizing zou ik dan willen houden, heb alle onderdelen nog )

Huidige opstelling is als volgt;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8P67 PRO (Rev.3.0)€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 6990€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF X€ 176,50€ 176,50
1Zalman CNPS10X Extreme€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 35,95€ 35,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1OCZ Vertex 2 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,40

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een nieuw moederbord / videokaart en CPU, maar ben zelf niet heel erg thuis in hardware

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, ik ben slecht op de hoogte van voor en nadelen van hardware merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag onderdelen willen die een beetje toekomst bestendig zijn ( komende 3 tot 5 jaar geen vervanging )

Ga je overklokken?
Staat niet in de planning, maar indien meerdere mensen deze suggestie plaatsen dan zal ik dit advies overnemen

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen ontvangen of de huidige samenstelling van mijn systeem verbeterd kan worden, en zo ja welke onderdelen precies vervangen moeten worden en door welk onderdeel dit eventueel zou moeten zijn. Indien mogelijk ook een ( korte ) reden waarom dit zo zodat ik hier in ieder geval ook iets uit leer over hardware.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 22:03
Hier vind je al een basis
reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Je CPU overklokken. Nieuwe (grootere) SSD En een nieuwe GPU en je zou prima een maar jaar mee moeten kunnen komen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je CPU komt echt nog prima mee, zeker met een overclock, die zou ik dus lekker houden.

Ik zou een snellere videokaart nemen, iets in de trant van een GTX1070 zodra die uitkomt [maandje wachten nog] of kijken waar AMD mee komt qua Polaris, ook dat duurt nog een maandje.

Een grotere SSD kan ook nooit kwaad, naar gelang het aantal games wat je hebt 250GB of 500GB. In beide gevallen zou ik een MX200 van Crucial pakken, snel en betrouwbaar, maar iets als een BX100 is ook prima.

Qua puntjes op de i een wat stillere voeding, de M12 is een herriebak, maar hij is verder niet slecht.

People as things, that’s where it starts.

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 07:48
Zou zelf alleen de videokaart vervangen voor meer gaming performance. Wellicht AMD Polaris 10? Daarnaast kan ook 8 gig extra en een groter SSD als je daar nu vaak te weinig aan heb handig zijn.

Verder kan je nog kijken naar betere monitor, als je jouw setup wil verbeteren.

Cpu en moederbord zou ik zelf pas in 2017 upgraden, als Intel Cannonlake beschikbaar is.

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
De CPU is nog gewoon goed. Als je systeem volgens jou iets te langzaam is kun je processor overclocken of een nieuwe kopen als je echt niet kan wachten tot Cannonlake. Maar verder als ie goed loopt en je hebt er geen irritaties aan dan zou ik niks upgraden en gewoon wachten tot volgend jaar.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13
Het is mij helemaal niet duidelijk waarom je wil / zou moeten upgraden :?

Je geeft niet aan wat je niet snel genoeg vind aan je PC zoals ie nu is. Een PC upgraden omdat ie "al 5 jaar oud is" vind ik persoonlijk onzin. En de onderdelen in jouw PC lijken mij prima en snel genoeg. Misschien kom je soms wat tekort in een game, dan kan een videokaart upgrade een idee zijn zoals gesuggereerd.

Ik denk ook dat je je geen illusies moet maken wat betreft de te halen toename in snelheid zou je iets upgraden. Als Windows in 30 seconden zou laden ipv in 50 seconden, heb je daar een paar honderd euro voor over ? Windows helemaal fris installeren geeft overigens ook vaak hetzelfde effect 8)7

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Ik sluit me aan bij de rest, mocht je willen upgraden zou ik eventjes wachten tot cannonlake komt. Voor nu is een flinke overklok op je cpu, een grotere ssd en een nieuwe Gpu voldoende.

De 1080 ligt eind mei in de winkel en de benchmarks en reviews mogen over 2 dagen uitgebracht worden. Amd gaat zijn nieuwe kaarten ook lanceren op 1 juni. Dus met de Gpu zou ik nog even wachten.
http://videocardz.com/59947/amd

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Sidenote: 1080 zou ik niet aanschaffen, kost bijna dubbel zo veel en gaat echt niet dubbel zo snel zijn. Net als bij de vorige generatie zal deze dan waarschijnlijk weer de slechte prijs/prestatie verhouding hebben. 1070 of de toekomstige tegenhanger van AMD zal een stuk interessanter zijn.
Pagina: 1