Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11 21:46
Ik zit momenteel in een grote verbouwing. Ik ben een beetje laat gestart om te kijken naar duurzame implementaties. Gelukkig staat alles nog open en kan ik zo op elke verdieping nog (water)leidingen trekken.

Ik ben laatst gewezen door iemand op het forum om te kijken naar Solesta zonneboilers. Ik heb nu hier een offerte voor opgevraagd (type v30), maar ik vind het lastig om te bepalen of dit systeem het beste is wat ik kan plaatsen. Het lijkt mij in ieder geval een erg leuke installatie die ook nog eens onder de subsidie valt.

Er is een CV ketel geplaatst type CW5 zonder boiler. Er zijn drie douches aanwezig waarvan 2 stortdouches en één normale douche. De stortdouches zijn voorzien van een warmtewin installatie op de afvoer (technea V3). Ik ga ervan uit dat zelden 2 douches tegelijk aan zullen staan, maar het is mogelijk. Ik heb een plat dak van c.a. 55m2. Een deel ervan ga ik reserveren voor dakterras, een deel voor zonnepanelen (in de toekomst) en nu ook een stukje indelen voor een zonneboiler. Dak staat op zuiden, geen schaduw.

We hebben zo`n 20k over in bouwdepot en betalen hier 1.8% netto rente overheen. Ik mag het gebruiken voor duurzame investeringen.

Qua opslagvat voor een zonneboiler heb ik niet meer ruimte dan de plaats die overeenkomt ter grootte van een standaard wasmachine.

PS. weet iemand hoe het zit met subsidie? Ik wil alles zelf plaatsen, wanneer kan ik de subside aanvragen? Zodra ik factuur heb voldaan voor de aanschaf van alle materialen?

Ben benieuwd of jullie nog leuke tips en ideeën hebben.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Milmoor

Footsteps and pictures.

Vergis je niet in hoeveel ruimte je nodig hebt voor zonnepanelen, zelfs in een oost-west opstelling. Hoeveel ruimte wil je voor je dakterras reserveren? Heb je een opgang tbv dit terras? Is je dak erop voorbereid?

Ik heb zelf 5.9x10.2 plat dak en bij mij past het niet qua budget en qua ruimte. Bovendien verwacht ik dat ik uiteindelijk toch in de tuin ga zitten. Helaas, want een dakterras is gaaf.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• mouse86
Milmoor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:55:
Vergis je niet in hoeveel ruimte je nodig hebt voor zonnepanelen, zelfs in een oost-west opstelling. Hoeveel ruimte wil je voor je dakterras reserveren? Heb je een opgang tbv dit terras? Is je dak erop voorbereid?

Ik heb zelf 5.9x10.2 plat dak en bij mij past het niet qua budget en qua ruimte. Bovendien verwacht ik dat ik uiteindelijk toch in de tuin ga zitten. Helaas, want een dakterras is gaaf.
Ik heb een dak van 5.5m bij 10m. Dakterras hoeft voor mij niet meer te zijn dan 5.5 bij 4 meter.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat is inderdaad een mooi oppervlak. Is dat met of zonder opgang? En hoeveel kWh aan panelen zou je het liefst willen?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als eerste zou ik het oppervlakte gebruiken voor zonnepanelen, dan pas voor een zonneboiler (ondanks dat er nu subsidie is). Rede is dat je electra voor veel kunt gebruiken en goed op te slaan is (lees, terug leveren). Heet water van een zonneboiler heb je in de zomer te veel, in de winter te weinig.
Kijk eens hoeveel zonnepanelen je nodig hebt om jouw verbruik af te dekken, is er dan nog ruimte over voor een zonneboiler? Als je zeker weet dat je nog ruimte hebt kun je het overwegen, zover ik lees wil je het alleen gebruiken voor sanitair water? Een van ten grote van een wasmachine is klein (120Liter is al iets hoger), maar misschien past een liggend vat ook?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
solior toepassen :?

• mouse86
Niet meer leverbaar zie ik. Wel mooi systeem.

Pagina: 1