Geluidsproblemen PC met oordopjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:13
Beste tweakers,

Een maandje of twee heb ik een nieuwe pc gebouwd die aan al mijn wensen voldeed. Echter heb ik nu het probleem dat als ik oordopjes inplug (simpele huawei oordopjes die ik bij mijn telefoon kreeg), dat het geluid niet goed werkt. Als ik ze gewoon aan de voorkant van de case inplug is het geluid niet goed, de achtergrondgeluiden lijken heel hard, terwijl andere dingen niet meer te horen zijn. Wat mij wel opviel is dat als ik hem niet helemaal inplug, maar bijna helemaal, dat het geluid ineens een stuk beter is. Alleen hoor ik dan een lichte zoem erdoorheen wat er denk ik van komt omdat het niet volledig is ingeplugd.

Zelf heb ik al wat geprobeerd te googlen, maar kon zo niks vinden. Het enige wat ik vond was dat het er misschien aan ligt dat ik normaal het geluid over mijn surroundset afspeel en dat de oordopjes dit niet op die manier kunnen afspelen. Alleen als ik ze inplug krijg ik wel gewoon de melding dat ik een koptelefoon heb ingeplugd.

Zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben gehad?
Zo ja, hoe los ik het op?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Kijk goed of je niet bij surround geluid hebt ingesteld.
Bij surround heb je 5 of 6 aansluitingen, waarvan sommige alleen het geluid van achter doorlaten, dus misschien hoor je zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja, wel even je output op stereo zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zijn het toevallig oortjes met een microfoontje er bij in ? ( 4 contacten aan het stekkertje )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
SMSfreakie schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:11:
zijn het toevallig oortjes met een microfoontje er bij in ? ( 4 contacten aan het stekkertje )
Ik denk, dat dat het is.......

Maar hoe fix ik dit? Dit krijg ik ervoor als ik hem inplug en ik kies dus altijd gewoon hoofdtelefoon... Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oSO1a/d9df96290a.png

Verder staat die ook op stereo...
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oSOAn/bbbfc30536.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Niekserr op 15-05-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
geen idee hoe je het kan fixen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02
Ik heb het ook met mijn Philips koptelefoon en mijn laptop, omdat er 4 contactjes zitten vanwege de microfoon komen die niet helemaal overeen met de contactjes in de poort.

Enigste optie is of de hele tijd het knopje in gedrukt te houden of andere oortjes gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Welke windows gebruik je? Gebruik je ook een audio verlengkabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uberdude schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:36:
Ik heb het ook met mijn Philips koptelefoon en mijn laptop, omdat er 4 contactjes zitten vanwege de microfoon komen die niet helemaal overeen met de contactjes in de poort.

Enigste optie is of de hele tijd het knopje in gedrukt te houden of andere oortjes gebruiken
Dat is idd de oorzaak. Kijk maar goed naar het antal ringetjes op het plugje. Dat zijn er bij jouw dopjes 3 en bij gewone stereo dopjes 2 :)
Wordt verder ook bewezen doordat je als je hem er een stukje uithaalt wel redelijk geluid hebt.

Dit is een gevalletje hardware die niet matcht en das niet met software op te lossen. Simpelweg omdat de plug in je PC maar twee kanalen heeft en je die er al heen stuurt. Koop een setje gewone dopjes voor er bij. Kost niet de wereld en is een stuk goedkoper dan de microfoon van je huidige dopjes slopen (dat doe je nu effectief nl) of welke hardwarematige aanpassing dan ook :)

Mocht je toch perse je huidige dopjes willen blijven gebruiken, koop dan iets als dit: https://www.kabeltje.com/...male-jack-verloopkabeltje
Headset adapter heet zo'n ding :)

Maar gewoon een setje Sennheisers van twee tientjes bij de MM halen is denk ik even duur en geeft je 10x beter geluid dan een paar gare Huawei oordopjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
donderdraak schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:40:
Welke windows gebruik je? Gebruik je ook een audio verlengkabel?
Windows 10 gebruik ik. Nee, heb geen audio verlengkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
The Eagle schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:05:
[...]

Dat is idd de oorzaak. Kijk maar goed naar het antal ringetjes op het plugje. Dat zijn er bij jouw dopjes 3 en bij gewone stereo dopjes 2 :)
Wordt verder ook bewezen doordat je als je hem er een stukje uithaalt wel redelijk geluid hebt.

Dit is een gevalletje hardware die niet matcht en das niet met software op te lossen. Simpelweg omdat de plug in je PC maar twee kanalen heeft en je die er al heen stuurt. Koop een setje gewone dopjes voor er bij. Kost niet de wereld en is een stuk goedkoper dan de microfoon van je huidige dopjes slopen (dat doe je nu effectief nl) of welke hardwarematige aanpassing dan ook :)

Mocht je toch perse je huidige dopjes willen blijven gebruiken, koop dan iets als dit: https://www.kabeltje.com/...male-jack-verloopkabeltje
Headset adapter heet zo'n ding :)

Maar gewoon een setje Sennheisers van twee tientjes bij de MM halen is denk ik even duur en geeft je 10x beter geluid dan een paar gare Huawei oordopjes :)
Ah, thanks voor de uitleg! Eigenlijk best logisch ja, niet dat ik die microfoon in mn oordopjes gebruik maar wel zonde dat ik hem sloop :P . Misschien eens tijd om een goede headset aan te schaffen, maarja dan praat je ook weer over een groot bedrag :-( .

Bedankt voor de reactie's!
Pagina: 1