Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 18:30
Beste,

Momenteel ben ik aan het kijken na een nieuwe mobiel. Het feit dat ik geen high end user ben, en ik mijzelf geen S7 of iPhone 6 wil aanschaffen ben ik aan het kijken na een toestel van om en nabij de 200 euro.

Nu ben ik door de vele reviews e.d. het spoor bijster zal ik maar zeggen.
Ik ben vooral op zoek naar persoonlijke ervaring mbt accuduur en de fotokwaliteit.

Mijn oog heb ik laten vallen op
  • Samsung J5
  • Motorola 3rd gen 2gb/16gb versie
  • Wileyfox Swift
  • LG K10
  • Huawei p8 Lite
Over de huawei p8lite lees ik beduidend veel kritiek op de accu, welke met MM beter schijnt te zijn.
MOTO 3rd schijnt alles te overtreffen, vandaar dat ik op zoek ben naar juist persoonlijke ervaring :)

Wat ik zoal doe, is een beetje emailen, whatsapp, zo nu en dan wat facebook/twitter en op het internet surfen. Spellen speel ik niet.

Alvast bedankt voor jullie input :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
Voor jouw gebruik en in deze prijsklasse zou ik met name kijken naar de Motorola 3rd gen of de Wileyfox Swift. Beide onderscheiden zich van de andere toestellen door de gebruikte software. Kale Android en Cyanogen zorgen veelal voor een goed update beleid. Gezien ik denk dat jij vooral een stabiele telefoon zonder teveel toeters en bellen nodig hebt, zou mijn voorkeur toch naar de Motorola G uitgaan.

Zelf heb ik geen uitgebreide ervaringen met beide toestellen, daarbij kan ik je dus niet helpen, maar bij de buren gelukkig wel:
http://nl.hardware.info/r...wift-review-moto-g-killer

p.s. Waarschijnlijk komt de nieuwe versie van de Moto G zeer binnenkort uit, echter gaan de geruchten dat die een 5.5 inch scherm zou hebben. Je zou ook kunnen afwachten wat dat voor apparaat dat precies gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Bedankt voor je reactie. De Moto is eigenlijk ook waar ik steeds op uit kom. De Moto 4 ga ik ook even volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Je hebt alleen Android toestellen in je keuze genoemd, maar misschien moet je de Lumia 650 ook overwegen met het mooie Amoled scherm. Gezien je omschrijving zou het passen voor jou gebruik, en het heeft een groot voordeel op de Android toestellen, namelijk beveiligingsupdates, waar de meeste Android fabrikanten alleen updates geven voor hun duurdere apparaten doet MS dat over de hele linie. Het enige nadeel van de Lumia is minder apps beschikbaar, maar wat jij beschrijft kan er allemaal mee.
pricewatch: Microsoft Lumia 650 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
swhnld schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:32:
Je hebt alleen Android toestellen in je keuze genoemd, maar misschien moet je de Lumia 650 ook overwegen met het mooie Amoled scherm. Gezien je omschrijving zou het passen voor jou gebruik, en het heeft een groot voordeel op de Android toestellen, namelijk beveiligingsupdates, waar de meeste Android fabrikanten alleen updates geven voor hun duurdere apparaten doet MS dat over de hele linie. Het enige nadeel van de Lumia is minder apps beschikbaar, maar wat jij beschrijft kan er allemaal mee.
pricewatch: Microsoft Lumia 650 Zwart
Goed punt welke je aanhaalt. Helaas heb ik hiervoor WM10 gebruikt maar ben toch te erg gehecht aan Google en haar apps. Ook de Facebook en Messenger werkte bedroevend slecht wat mij deed besluiten terug naar android te keren.
De 650 is een prachtige telefoon en WM10 een mooi OS maar voor mij is het niet geschikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Dan zou ik voor de Moto G gaan in jou budget. Veel verkocht toestel met weinig tot geen problemen in fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tot €200 is de Moto G de beste keuze. Maar, zoals je zelf aangeeft, misschien even wachten welke kwaliiteiten, de Moto 4 heeft. Maar het zou wel nog een paar maanden kunnen duren, voor ie beschikbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
Specs van de Moto G4 zijn bekend.

Hieronder hebben we de belangrijkste specificaties van de Motorola Moto G4 op een rijtje gezet.
  • Qualcomm Snapdragon 617-chip met 1,5GHz octacore-processor
  • 5,5 inch-scherm met resolutie van 1920 bij 1080 pixels
  • Standaard voorzien van een stockversie van Android 6.0.1 (Marshmallow)
  • 16GB/32GB aan opslagruimte, 2GB/3GB aan werkgeheugen
  • 13 megapixel-camera aan de achterzijde, 5 megapixel-frontcamera
  • 3000 mAh-accu met TurboPower-snellaadtechniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:37
Purehz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:32:
Specs van de Moto G4 zijn bekend.
Helaas valt de nieuwe Moto G4 wel buiten zijn budget met 229 en 269 euro. Ik zou overigens in jou prijsklasse de Wileyfox Swift aan kunnen raden. Het toestel werkt gewoon perfect en er hangt een hele mooie community omheen. Verder is het natuurlijk top dat er standaard CyanogenOS meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:58
TS gaf aan om en nabij 200 euro. De 229 euro kostende versie is dat wel het overwegen waard in mijn ogen. Verder zou je meer kunnen verfijnen op je wensen. Welke schermgrootte, .. GB RAM, Opslagcapaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Purehz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:41:
TS gaf aan om en nabij 200 euro. De 229 euro kostende versie is dat wel het overwegen waard in mijn ogen. Verder zou je meer kunnen verfijnen op je wensen. Welke schermgrootte, .. GB RAM, Opslagcapaciteit?
Iets afwijken kan altijd. Maar een 5,5 inch zie ik niet echt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
Vergeet de Moto G4 play.

- 5 inch 720p
- Qualcomm Snapdragon 410
- 8/16 GB, 1/2 GB RAM
- MicroSd
- 8 mp rear / 5 mp front
- 2800 mAh
- 4G LTE, WiFi 802.11 b/g/n en Bluetooth 4.1 LE
(LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 25(1900), 26(850), 41(2500) - XT1607)
Pagina: 1