Toon posts:

Nieuw moederbord tips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een paar dagen geleden een game pc gekocht van wehkamp,alleen ik wou er een nieuwe moederbord inzetten.
Alleen mijn vraag is zou alle hardware die ik nu heb ook op de moederbord passen die ik nieuw ga kopen,
En ik had ergens gelezen dat als je een nieuw moederbord koopt dat je er ook een nieuwe voeding bij moet kopen?
Ik heb zelf een beetje verstand van computers maar dit weet ik nog niet echt goed vandaar deze vraag :)
En als jullie eentje weten die goed is voor gaming zou ik dat graag weten.

Ik zoek een?
Moederbord

Wat is je budget?
170 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is alles wat nu in me pc zit,
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 6700 @ 3.40GHz 56 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel Unknown @ 1064MHz (15-15-15-36)
Motherboard
Acer Predator G3-710 (U3E1) 28 °C
Graphics
Standard Monitor (1920x1080@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon R7 360 Series (Sapphire/PCPartner) 66 °C
Storage
119GB LITEON CV1-8B128 (SSD)
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-21WN4A0 (SATA) 39 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GHD0N
Audio
Realtek High Definition Audio

Bijna vergeten ik ga deze videokaart vervangen wanneer de gxt 1080 uitkomt(weet niet of jullie wat aan deze info hebben).

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:59
Er ontgaat mij waarom jij een nieuw moederbord zoekt?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je gooit vaker geld weg? Je koopt een nieuwe game-pc en dan ga je gelijk het moederbord vervangen? Wat is er mis met het bordje wat er nu in zit?

Mocht je nou vaker geld weg willen gooien, stuur mij dan ff een PM ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een vriend van me zij dat je veel betere moederborden hebt voor gamen.
Net zoals ik hiervoor zij ik heb maar een beetje verstand van computers,dus vandaar vraag ik het hier voor de zekerheid.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:59
De enige reden waarom je waarschijnlijk niet tevreden bent over de prestaties van je computer is dat je een bagger videokaart in je systeem hebt zitten.

Voor 1200 bouw je dit met een 390 of 970 videokaart zelf. Inclusief grotere SSD, HDD en waarschijnlijk betere voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door legendareN op 15-05-2016 13:24 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
pricewatch: Acer Predator G3-710 I9802 NL

Het moederbord is jouw probleem niet, de videokaart is gewoon niet goed om te gamen.

Echter wil je een nieuwe (high-end) videokaart kan het zijn dat je voeding niet voldoende is.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een ander moederbord gaat je helemaal niks opleveren, behalve een legere bankrekening :)
Het ontgaat me ook een beetje waarom je een complete Wehkamp PC koopt om vervolgens pas te gaan customizen; je hebt nu voor 1200 euro een R7 360 videokaart gepaard met een i7 6700. Een processor van 300 euro en een videokaart van 110 euro.. De balans is, zoals bij vrijwel elk prefab systeem, compleet zoek. Als je deftig wil gamen zal je een betere videokaart moeten halen en ik vrees ook een betere voeding aangezien deze vaak weinig soeps zijn in dergelijke PCs.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt ik weet dat de videokaart aan de slechte kant is daarom wacht ik ook op de gtx 1080.
Welke voeding raad je me aan met de gtx 1080?
en voor de zekerheid als ik dus een nieuwe moederbord koop maakt dat geen verschil qua prestatie's?

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

OB1

Waarom stuur je 'm niet terug en bouw je er zelf een? Dit is gewoon pure geldverspelling.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:22:
Omdat een vriend van me zij dat je veel betere moederborden hebt voor gamen.
Net zoals ik hiervoor zij ik heb maar een beetje verstand van computers,dus vandaar vraag ik het hier voor de zekerheid.
Je komt hier eerst vragen stellen over een samengesteld systeem om vervolgens een prefab te gaan kopen waarna je besluit om onderdelen te gaan vervangen. :F

Zoals gezegd is het zinvoller de videokaart te vervangen, maar ik zou de hele handel terug sturen en voor dat geld betere hardware aanschaffen. (als je dan toch gaat prutsen met hardware)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Grote rode strik eromheen en retour afzender, daarna zelf een systeem bouwen want dit ding is overpriced en niet gebalanceerd :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wat een hoop zooi in die PC zeg. Totaal geen balans, veel te duur, niet geschikt voor gaming, geen SSD. Doe dat ding het liefst zo snel mogelijk de deur uit. 8)7 |:(

Wat je moet doen is die PC retourneren en geld terugvragen, vervolgens zelf een nieuwe PC in elkaar zetten. Die voorgebouwde dingen zijn altijd al troep geweest, zeker voor gaming moet je daar niet aan beginnen. Desnoods door een website/vriend/kennis/Tweaker een nieuwe zelf samengestelde PC in elkaar laten zetten. Daar ga je héél véél méér plezier van hebben. Echt heel veel.

reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 is al zo veel beter en er valt nog veel aan te verbeteren met een budget van €1200.

Informaticus of vakkundig Googler?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Er zit wel een SSD in.
Met een nieuwe videokaart (en misschien nieuwe voeding) is het gewoon een aardig systeem.
Alleen te duur...
Wellicht kan er nog wat geheugen bij en een grotere SSD had lekker geweest, maar beiden zijn niet noodzakelijk.

Maargoed, waarom niet het systeem van je vorige topic gekocht?

[ Voor 36% gewijzigd door mitsumark op 15-05-2016 14:05 ]

Pagina: 1