Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 09:58
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om 2 Q Acoustics 3020 speakers te halen, en daar hoort natuurlijk ook een receiver bij. Ik wil gaan voor een 5.1 of meer receiver vooral wegens het aansluiten van mijn tv en consoles. Ik zoek een betaalbare receiver met het liefst arc, zodat hij aangaat met de tv en ik ook het geluid kan bedienen met de ab van de tv. Mijn budget is max 400 voor de receiver, maar het liefst zit ik er nog 100 euro onder. Ik heb al op marktplaats gekeken, maar in de buurt is niets fatsoenlijk te kopen. In de buurt zijn geen fatsoenlijke audio winkels en ik heb geen rijbewijs, dus luisteren naar receivers wordt ook lastig voor mij. De Q Acoustics koop ik ook op goed gevoel, maar het heeft zoveel goede recensies dat ik daar moeilijk de plank kan misslaan voor dat geld. Ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Linkje3 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:03:
Ik zoek een betaalbare receiver met het liefst arc, zodat hij aangaat met de tv en ik ook het geluid kan bedienen met de ab van de tv.
Dat doet HDMI CEC (of hoe elke fabrikant dat ook noemt), ARC is Audio Return Channel waardoor je geen extra kabel hoeft te leggen tussen TV en receiver om de Audio Out van de TV te gebruiken. Twee punten die in theorie mooi klinken, maar in praktijk relatief vaak niet volledig naar behoren werken.

Verder mis ik in de TS de eigen inzet. HDMI ARC is dus wat anders en andere eisen - op budget na - worden ook niet genoemd. Bij het openen van dit topic was er een Quick Start. Waarom heb je die niet gebruikt? Vooral onderstaande zou veel aan de TS toevoegen:
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... Muziek te luisteren via apparatuur dat is aangesloten op de tv. Ik luister vooral naar Hard Rock, Metal en af en toe top 40. Ik wil ook het algemene geluid van mijn televisie verbeteren, maar dat is niet het hoofddoel. De speakers staan dan zo'n 1.50m van elkaar af op een tv meubel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua speakers de Q Acoustics 3020. Receiver heb ik gevonden:
pricewatch: Yamaha RX-V379 Zwart
pricewatch: Denon AVR-X520BT Zwart - heeft geen arc en bananenstekkermvoor de receiverkabel.
pricewatch: Denon AVR-X1200W - op dit moment iets boven mijn comfortabele budget.

Onkyo heb ik slechte dingen over gehoord en Pioneer en Harman Kardon is men ook minder enthousiast over.

Ik hoop dat jullie hier meer mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:55
Marantz 1506? Niks voor jou?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Nee, die kost 500 op dit moment. Ik kijk het liefst voor een rond de 300.