Aankoop netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• matti054
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-02 15:25
Mijn vraag:

Ik heb een computer in mekaar gestoken en merkte op dat ik geen internet had. :p
Ik wist namelijk niet dat je een netwerkkaart nodig had om draadloze verbinding te hebben... Dus welke netwerkkaart zouden jullie mij aanraden? Misschien dat het handig is om te weten dat mijn router toch wel 10-15m van mijn computer staat... Mijn gsm heeft wel prima ontvangst...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik weet niet of enkel moederbord relevant is of heel de build... Ik heb de build genomen voor de zekerheid.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,50€ 179,50
1Asus Z170-P D3€ 88,48€ 88,48
1XFX Radeon R9 380 2GB Double Dissipation€ 180,50€ 180,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Zalman Z1€ 28,-€ 28,-
2Startech.com Bi-Directionele SATA IDE Adapter Converter€ 15,67€ 31,34
1Asus VS228NE Zwart€ 96,50€ 96,50
1Microsoft Office 365 Personal NL€ 40,65€ 40,65
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 34,99€ 34,99
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,86

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Dit heb ik gevonden... Ik denk dat het op mijn moederbord past zo niet wat dan wel? En is dit een goede kaart gaat het mij een zeer sterke connectie garanderen?

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN851N€ 31,46€ 31,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 31,46

Alvast bedankt voor jullie hulp!! _/-\o_ _/-\o_

Beste antwoord (via matti054 op 15-05-2016 17:41)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 16:23
matti054 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:59:
Ik weet niet precies wat een dongel doet??
Een wifi dongel is gewoon het zelfde als een wifi netwerkkaart, maar eentje die je in je usb poort steekt. Maakt opzich niks uit, maar de een kost een pcie slot en de ander een usb(3) poort. Een dongel kun je dus wat vrijer positioneren ten opzichte van een netwerkkaart, aangezien 'ie met een kabeltje naar de pc loopt (maar sommige netwerkkaarten komen met een antenne met een verlengkabeltje).
Kijk daar heb je het al. Wireless ac en 5ghz. Wil je dus een netwerkkaart die dat ook ondersteund. Kun je op filteren in de pricewatch. Aangezien wireless ac in principe sneller is als usb2.0, wil je dus pcie of usb3.

Vroegah met wireless N wilde je met het oog op beamforming je netwerkkaart van het zelfde merk als je router hebben. Zou nu niks meer uit mogen maken, maar wil je je compatibiliteit maximaliseren, dan wil je ook nog filteren op asus dus en kom je uit op een wifi dongel waar ik zelf erg tevreden over ben: pricewatch: Asus USB-AC56, maar lees ook vooral de reviews van de overige producten uit die lijst.

Alle reacties

• NESFreak
Het is hier handig ook de specs van je router te weten: Heeft 'ie 5ghz? Tot welke standaard gaat 'ie? g/n/ac? (De netwerkkaart die je op het oog hebt, heeft die dingen namelijk niet)

Je hebt het hier over een netwerkkaart. Zou een usb(3) dongel ook kunnen?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:22
Heb zelf een TP-Link kaartje van 10 euro in m'n pc zitten, die ik gelukkig maar weinig hoef te gebruiken, maar hij werkt en ik kan er zelfs mee online gamen, hoewel dat niet al te optimaal is.
Hm, als ik op de kaart klik die je op het oog hebt krijg ik te zien dat deze toch al een behoorlijke tijd niet meer verkocht wordt? Maar ja, zelf denk ik dat een netwerk kaart zo rond dezelfde prijs als degene waar jij je oog op hebt wel moet voldoen.

Heeft er niks mee te maken alleen ligt het aan mij of heb je DDR4 geheugen met een DDR3 bord? Of was dat gewoon een foutje bij het opstellen van het lijstje?

• matti054
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-02 15:25
Mijn router: Asus RT-AC66U

Dat was een foutje had het lijstje rap gemaakt en per ongeluk ddr4 aangeduid in plaats van ddr3...

[ Voor 14% gewijzigd door matti054 op 15-05-2016 12:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• NESFreak
matti054 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:59:
Een wifi dongel is gewoon het zelfde als een wifi netwerkkaart, maar eentje die je in je usb poort steekt. Maakt opzich niks uit, maar de een kost een pcie slot en de ander een usb(3) poort. Een dongel kun je dus wat vrijer positioneren ten opzichte van een netwerkkaart, aangezien 'ie met een kabeltje naar de pc loopt (maar sommige netwerkkaarten komen met een antenne met een verlengkabeltje).
Kijk daar heb je het al. Wireless ac en 5ghz. Wil je dus een netwerkkaart die dat ook ondersteund. Kun je op filteren in de pricewatch. Aangezien wireless ac in principe sneller is als usb2.0, wil je dus pcie of usb3.

Vroegah met wireless N wilde je met het oog op beamforming je netwerkkaart van het zelfde merk als je router hebben. Zou nu niks meer uit mogen maken, maar wil je je compatibiliteit maximaliseren, dan wil je ook nog filteren op asus dus en kom je uit op een wifi dongel waar ik zelf erg tevreden over ben: pricewatch: Asus USB-AC56, maar lees ook vooral de reviews van de overige producten uit die lijst.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
mischien even een heel ander idee waarom ga je niet voor internet over het stroomnet? mischien iets duurder maar zit je wel op kabel? ik ben er persoonlijk wel fan van.
zoiets als deze? pricewatch: Netgear Powerline PL1200

note: als je een plug koopt stop hem dan niet in een verlengblok het vermoord je snelheid.
Pagina: 1