Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds gister valt mijn Playstation 4 al uit na enkelen minuten aan te hebben gestaan omdat hij 'te heet' zou zijn. Hij is overigens helemaal niet heet.

Ik heb hem al helemaal schoon gemaakt van binnen en vrij gezet (zonder dingen er achter of voor) en op z'n zijkant gezet. Ik heb ook al games zonder disk proberen te spelen. Niks lijkt te helpen.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem.

Groetjes,

jolige joop

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-05-2016 13:30)

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 08:30
Lijkt mij alsof de heatsink los is gekomen van de processor of videokaart. Daardoor word de chip oververhit maar blijft de console zelf koel. Heeft hij misschien een opdonder gehad? (Gevallen of iets)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:08:
Hoe weet je nou zeker dat ie niet te heet wordt? Hoe heb je de PS4 schoongemaakt? Misschien is de ventilator wel defect. Welke type PS4 is het?
Nou, de playstation voelt helemaal niet warm aan en hij valt al uit door oververhitting na een minuut ongeveer, ook als hij lang uit heeft gestaan.

Ik heb de harddrive van de playstation er uit gehaald, de onderkant open gemaakt, de powersupply er uit gehaald en toen al het stof weg geblazen.

Ik weet niet welk type playstation het is, hij is nu al anderhalf jaar oud ongeveer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
Lijkt mij alsof de heatsink los is gekomen van de processor of videokaart. Daardoor word de chip oververhit maar blijft de console zelf koel. Heeft hij misschien een opdonder gehad? (Gevallen of iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen opdonder gehad alleen af en toe verplaatst maar nog nooit een harde klap geincasseerd.

Is dit probleem zelf op te lossen of moet ik hem hier voor laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
ik zelf zou hem opsturen ter reparatie. Aangezien het nog garantie werk is. Zelf repareren is mogelijk als je er een beetje verstand van hebt. Maar dan vervalt je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, dat is dus het rare, hij is echt 100% anderhalf jaar oud. Alleen als ik op de sony site mijn serienummer geef zegt hij dat de garantie verlopen is en dat een reparatie 150 euro kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
Terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, met bon misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
Gok dat de sony site uit gaat van 1 jaar garantie. De winkel dient je 2 jaar te geven, gewoon daar even langs gaan dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

de onderkant open gemaakt, de powersupply er uit
Ehm...dan heb je al geen garantie meer.

Het enige wat je mag doen bij een PS4 (zonder garantie verlies) is de hardeschijf verwisselen. Als je dingen zoals de voeding er al uit hebt gehad moet je gewoon betalen als je hem vervolgens ter reparatie opstuurt. Kun je net zo goed zelf even kijken of het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor stappen zou ik moeten ondernemen om het evt zelf op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Je zou, gezien je toch geen garantie meer hebt zo te horen, de koel-pasta kunnen vervangen, en kijken of de fan goed is aangesloten.

Werkt de fan niet, pak een multimeter en kijk of er wel 12v van de aansluiting afkomt. Zo niet, soldeer een draad vanaf een ander 12v punt. Zo wel, vervang of repareer de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciferion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Ifixit heeft hele handige handleidingen voor dit soort dingen:

https://nl.ifixit.com/Gui...erboard+Replacement/24721

Hierin wordt aangegeven hoe je het moederbord moet loskrijgen, waarna je de koelpasta kan vervangen. Volg deze handleidingen stap voor stap en dan zal het wel goed komen. Zoals hierboven aangegeven zou ik nog wel eerst even controleren of je fan wel daadwerkelijk werkt, voordat je het gehele apparaat uit elkaar haalt. Mocht je het toch niet aandurven, dan kan je misschien wel bij een onofficiële reparateur aankloppen. Die zijn meestal flink goedkoper dan een reparatie bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor iedereens help hier, het is uiteindelijk goed gekomen. Ik had de playstation voor de tweede keer opgebroken en ik had de vorige keer blijkbaar niet gezien dat de fan heel moeilijk draaide (oeps). Hij zat een beetje klem en na wat draaien en blazen deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:17:
Heel erg bedankt voor iedereens help hier, het is uiteindelijk goed gekomen. Ik had de playstation voor de tweede keer opgebroken en ik had de vorige keer blijkbaar niet gezien dat de fan heel moeilijk draaide (oeps). Hij zat een beetje klem en na wat draaien en blazen deed hij het weer.
ik zou denk ik toch de fan als nog vervangen voor een nieuwe.. deze gaat zeer waarschijnlijk op korte termijn weer vast zitten.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als hij nog een keer te heet is, is dat inderdaad wat ik ga doen maar vooralsnog doet hij het prima.
Pagina: 1