Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601781

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben sinds kort werkzaam als ZZP'er nu heb ik bij een hosting bedrijf een mailpakket afgenomen. In dit pakket heb ik voor mezelf een zakelijk e-mailadres aangemaakt en deze correct geconfigureerd in Microsoft Outlook die draait op een Windows 10 computer. Nu heb ik dus in Outlook ook een agenda zitten die ik gebruik voor mijn afspraken.

Voor onderweg heb ik een Apple Iphone 6s met daarop de app 'Microsoft Outlook - e-mail en agenda'. Ook in deze app heb ik hetzelfde e-mailadres geconfigureerd alleen hij synchroniseert de agenda niet en geeft het volgende aan 'Er is geen agenda gekoppeld'. En ik moet dus een account toevoegen met een agenda zoals een gmail of een outlook.com account.

Nu is mijn vraag hoe kan ik de Outlook Agenda op mijn pc koppelen en synchroniseren met de agenda in de Outlook app op mijn Iphone zodat ik op beide systemen hetzelfde heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
  • HP Computer met legale Windows 10 erop
  • Microsoft Office 365 Home (legale versie)
  • Apple Iphone 6s met de app Microsoft Outlook - e-mail en agenda
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • Ik heb al geprobeerd om hem te delen maar dit is niet wat ik zoek.
  • Ook heb ik op Google gezocht maar niet echt duidelijk antwoord gevonden.
Groetjes
Peter

Beste antwoord (via Anoniem: 601781 op 15-05-2016 14:32)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Om mails en agenda over meerdere dingen te synchroniseren moet je gebruik maken van IMAP voor de mail. Ook je agenda moet op de server bewaard worden. Bijvoorbeeld met GMail of Exchange kan dit zo gedaan worden.

Indien je een POP3 mail account hebt (wat je meestal nog krijgt van hosters), kan dit niet. Je schrijft dat je Office 365 hebt genomen. Heb je het Small Business Premium pakket? Dan heb je ook Exchange mail erin zitten. Je kan overwegen je gekochte domein te koppelen aan je Office 365. Dan kan je in de Exchange mail die je hebt al je mails ontvangen en je kalender bijhouden. Dit kan je dan synchroniseren met zowel je computer als smartphone.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:32
Je moet een outlook.com mail account hebben. Daar via de website je pop/imap mailbox van je bedrijf toevoegen, zodat die je mail importeert.
In outlook-app op je pc en telefoon alleen outlook.com mailaccount instellen.

Andere optie is outlook.com account alleen voor agenda.
Dan moet je wel je mail acount zowel in je telefenoon als computer instellen.

Ps een imap instelling voor je mailbox heeft de absoluut de voorkeur, gebruik dat als het mailsysteem van bedrijf/provider daar in voorziet,

[ Voor 41% gewijzigd door leonbong op 15-05-2016 11:15 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Om mails en agenda over meerdere dingen te synchroniseren moet je gebruik maken van IMAP voor de mail. Ook je agenda moet op de server bewaard worden. Bijvoorbeeld met GMail of Exchange kan dit zo gedaan worden.

Indien je een POP3 mail account hebt (wat je meestal nog krijgt van hosters), kan dit niet. Je schrijft dat je Office 365 hebt genomen. Heb je het Small Business Premium pakket? Dan heb je ook Exchange mail erin zitten. Je kan overwegen je gekochte domein te koppelen aan je Office 365. Dan kan je in de Exchange mail die je hebt al je mails ontvangen en je kalender bijhouden. Dit kan je dan synchroniseren met zowel je computer als smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601781

Topicstarter
Hoi CMD-Snake,

Ik gebruik een IMAP account en mails synchroniseert hij ook netjes alleen hij neemt de agenda niet mee van Outlook op de pc en door jou antwoord weet ik waarschijnlijk nu waarom.

Ik heb zelf de Office 365 Business abonnement waar dus Exchange Online niet bij zit. Ik zal hem deze week upgraden en mijn domein hieraan koppelen en kijken of hij dan wel correct synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Anoniem: 601781 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:32:
Ik heb zelf de Office 365 Business abonnement waar dus Exchange Online niet bij zit. Ik zal hem deze week upgraden en mijn domein hieraan koppelen en kijken of hij dan wel correct synchroniseert.
In dit abo zit ook Exchange inbegrepen: https://products.office.c...fice-365-business-premium

Een eigen domein instellen bij Office 365 heeft Microsoft een handleiding voor gemaakt:
https://support.office.co...09-4dcb-9b41-b5f5a5efd611