Router naar woonkamer kan mijn idee?

Pagina: 1
Acties:

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik wil mijn Wifi ontvangst verbeteren.
In de toekomst nieuwe router en oude router als extra.

MAAR voor nu wil ik alvast mijn router uit de meterkast naar mijn woonkamer hebben want dit zal al veel schelen.

Nu zit het zo aangesloten,:
* coax komt huis binnen, gaat naar versterker, gaat naar tv,s
En aparte kabel gaat naar modem vanaf versterker.
Vanaf modem internetkabel naar router.

Op router Zit 1 vaste internetkabel naar een PC die door de muur naar de zolder loopt.
Nu kan ik eenvoudig een internetkabel door de muur trekken naar de woonkamer en zo de router aansluiten op de modem.
Alleen loop ik dan tegen de kabel aan die van de zolder af komt en in de meterkast uit komt die ook naar de router wil.....

-----------
Mijn idee: modem----> internetswitch----> kabel naar pc
----> kabel naar router.
Dus pc en router komen uit op een internetswitch en zo naar modem, maar dat kan zeker niet?

Maar ik weet niet of dat kan met ipadressen etc?

Verwijderd

Gaat misschien werken (maar dan gaat je provider je 2 ip-adressen moeten geven, wat ze waarschijnlijk niet zullen doen). Je gaat dan ook problemen hebben want je ene pc zit dan niet in je netwerk en ga je tegen allerlei problemen aanlopen bij een NAS, netwerk-printer, ....

Beter je router in de meterkast houden en een access point in je woonkamer plaatsen ;)

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Acces point in woonkamer was ook mijn idee voor straks.

Nieuwe router in meterkast en oude router in woonkamer als acces point.

Maar dacht dit als tussen optie...

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft jouw modem ook iets van NAT en DHCP? Dat verwacht ik geen problemen, en hoeft de provider je geen 2 ip adressen te geven.
Alleen zit je dan met 2 gescheiden interne netwerken.

De andere optie is om 2 netwerkkabel te trekken natuurlijk, zodat je dezelfde aansluitingen als nu gebruikt, maar met langere kabels.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
Als de modem (ziggo kastje) als router ingesteld staat gaat het wel werken.

Vaak kun je routers ook instellen als AP (dus routerfunctie uitschakelen). (Asus routers o.a). Anders kun je ook gewoon de DHCP uit zetten.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 15% gewijzigd door Clavis op 15-05-2016 10:54 ]

• VVV-007
  • Laatst online: 18:10
Welke modem(router) heb je nu van Ziggo? zend dat ding zelf ook een draadloos netwerk uit (zo ja, dan is het een modem router die niet in bridge staat). Je kunt dan inderdaad gewoon een router in de woonkamer plaatsen en naast je bestaande pc aansluiten op je modem/router. Let wel op dat je dan je router het beste in AP modus gebruikt zoals Clavis hierboven al aangeeft, anders kun je problemen krijgen.

Als hij geen wifi heeft en maar 1 ethernet aansluiting, dan is het alleen een modem en moet je er direct een router achter zetten als je meer dan 1 apparaat wilt aansluiten. In dit geval zul je je router in de meter kast moeten houden OF 2 kabel naar de woon kamer leggen (1 tussen modem en router en een 2e vanaf router terug naar de meterkast voor de PC boven). Als het deze situatie is, gaat een switch er tussen zetten in de meterkast niet werken.

Geef anders even het type van je modem/router van ziggo door.

Nog een tip, ziggo heeft tegenwoordig ook goedkope accespoints die je kan kopen voor 59 euro. Zit gelijk een kabel en alles bij, en niet goed, dan binnen 30 dagen retour + geld terug.
zie https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

[ Voor 12% gewijzigd door VVV-007 op 15-05-2016 16:54 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb vanuit de meterkast twee kabels naar de woonkamer, eentje van het NTU naar het modem en eentje van de modem terug naar de meterkast en via een koppelstukje naar boven toe. Als je ruimte hebt voor een extra kabel kan je het dus zo oplossen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:55

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een moeilijk gedoe allemaal. Wordt veel te moeilijk gemaakt. En internetkabels bestaan niet.

Ervanuitgaande dat het ziggo ding in bridge staat of alleen modem is moet de TS gewoon 1 van deze dingen doen:

1. een nieuwe router kopen en deze in de meterkast plaatsen en de oude in de woonkamer als AP (niet de wanpoort gebruiken!)
2. Een ap kopen en in de woonkamer zetten
3. Ziggo ding uit bridge halen en oude router in woonkamer als ap

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 15-05-2016 17:59 ]

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02 22:45
Of. Twee kabels door dezelfde muur heen. 1 vanaf modem naar router in de kamer en de andere terug via de router naar de meterkast en daar dan een RJ45 coupler/switch aanhangen naar de pc boven.

2x cat5e installatiekabel past makkelijk door 1 loze leiding.

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-02 22:29
supersnathan94 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:07:
Of. Twee kabels door dezelfde muur heen. 1 vanaf modem naar router in de kamer en de andere terug via de router naar de meterkast en daar dan een RJ45 coupler/switch aanhangen naar de pc boven.

2x cat5e installatiekabel past makkelijk door 1 loze leiding.
Tsurany schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:35:
Ik heb vanuit de meterkast twee kabels naar de woonkamer, eentje van het NTU naar het modem en eentje van de modem terug naar de meterkast en via een koppelstukje naar boven toe. Als je ruimte hebt voor een extra kabel kan je het dus zo oplossen.
Dit!

Waarom al die moeilijke oplossingen? :? Geen extra apparaten, configuraties of onnodig geld er tegenaan smijten. Als de kabel vanuit zolder naar de meterkast te kort is om door de muur naar de woonkamer te trekken, kan je er inderdaad een koppelstukje en een kabel van een paar euro tussen hangen.

Waarom wordt eigenlijk de aanname gemaakt dat TS bij Ziggo zit? En dat hij een modem met routerfunctie heeft gekregen?

• VVV-007
  • Laatst online: 18:10
TS heeft het over coax. Met de aanname dat hij in nederland woont is het dan vaak Ziggo (of zeelandnet) er zijn inderdaad ook nog een paar kleine providers die via coax leveren.

Maar inderdaad het staat nergens genoemd.

Makkelijkste oplossing is inderdaad gewoon even 2 kabel leggen naar de woonkamer dan ben je klaar (je kunt in elk geval geen switch plaatsen tussen het modem en de router).
Pagina: 1