Ik wil mijn Wifi ontvangst verbeteren.
In de toekomst nieuwe router en oude router als extra.
MAAR voor nu wil ik alvast mijn router uit de meterkast naar mijn woonkamer hebben want dit zal al veel schelen.
Nu zit het zo aangesloten,:
* coax komt huis binnen, gaat naar versterker, gaat naar tv,s
En aparte kabel gaat naar modem vanaf versterker.
Vanaf modem internetkabel naar router.
Op router Zit 1 vaste internetkabel naar een PC die door de muur naar de zolder loopt.
Nu kan ik eenvoudig een internetkabel door de muur trekken naar de woonkamer en zo de router aansluiten op de modem.
Alleen loop ik dan tegen de kabel aan die van de zolder af komt en in de meterkast uit komt die ook naar de router wil.....
-----------
Mijn idee: modem----> internetswitch----> kabel naar pc
----> kabel naar router.
Dus pc en router komen uit op een internetswitch en zo naar modem, maar dat kan zeker niet?
Maar ik weet niet of dat kan met ipadressen etc?
In de toekomst nieuwe router en oude router als extra.
MAAR voor nu wil ik alvast mijn router uit de meterkast naar mijn woonkamer hebben want dit zal al veel schelen.
Nu zit het zo aangesloten,:
* coax komt huis binnen, gaat naar versterker, gaat naar tv,s
En aparte kabel gaat naar modem vanaf versterker.
Vanaf modem internetkabel naar router.
Op router Zit 1 vaste internetkabel naar een PC die door de muur naar de zolder loopt.
Nu kan ik eenvoudig een internetkabel door de muur trekken naar de woonkamer en zo de router aansluiten op de modem.
Alleen loop ik dan tegen de kabel aan die van de zolder af komt en in de meterkast uit komt die ook naar de router wil.....
-----------
Mijn idee: modem----> internetswitch----> kabel naar pc
----> kabel naar router.
Dus pc en router komen uit op een internetswitch en zo naar modem, maar dat kan zeker niet?
Maar ik weet niet of dat kan met ipadressen etc?