Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Kort samengevat is mijn vraag: waarom werkt HDMI-CEC niet tussen mijn Apple TV 4 en Samsung UE48J6200?

Op het moment dat ik de functionaliteit op de TV inschakel gaat hij zoeken naar apparaten. Dan komt de TV bij 100% en krijg ik een keuzelijstje. "Selecteer een apparaat om mee te verbinden". Hier staat 1 optie: Apple TV. Als ik die selecteer gaat de Apple TV vervolgens uit- en inschakelen. Dit proces herhaalt zich een tiental keer met uiteindelijk de melding dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht.

Ik heb al gevonden dat er een optie op de Apple TV zit waarmee je vanaf de ATV tv's en receivers kan bedienen, die heb ik al uitgeschakeld. Net als de optie om volume te regelen via de ATV. Dat helpt echter niet.

In de hele opstelling heb ik ook nog een Onkyo TX-NR525 zitten. Die werkt prima met de TV samen, gaat netjes aan en uit, schakelt over op de juiste HDMI-input, werkt met ARC.

Voor het gemak heb ik die echter losgekoppeld en de Apple TV direct aan de TV gehangen. Het probleem is dan hetzelfde. De TV bouwt echter wel iets van een verbinding op want als ik de ATV loskoppel krijg ik de melding dat er een AnyNet+ apparaat niet gevonden kan worden. Als ik op de HDMI-input overschakel blijft de ATV uit- en inschakelen, knipperlicht.