Toon posts:

GTX780 werkt niet in nieuwgebouwde pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er zelf niet meer uit. Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord de z170 deluxe. Alleen wilt mijn videokaart er niet lekker in klikken, bij geen ene pci slot. Toch krijg ik 2 groene lampjes te zien op mijn videokaart dat hij goed zou moeten werken. Helaas krijg ik geen beeld en als ik naar de bios gaat dan herkend hij ook geen andere videokaart. Met andere woorden Help.

Relevante software en hardware die ik gebruik

GTX780-DC2OC-3GD5
z170 Deluxe
i7 6700k 4ghz
Corsair ax760
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Andere pci sloten, bios geupdate, wat meer kracht gebruikt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-05-2016 13:11)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Werkt het wel als je de set buiten de kast gebruikt? Zo ja, dan ligt het aan de inbouw in de kast. Zo nee, dan is of de hardware stuk (gegaan) of incompatibel met elkaar.

Als het niet lekker in de kast past, ben je dan niet de afstandshouders onder het moederbord vergeten? Dan komt het bord te diep te liggen en past het ook niet ;)

[ Voor 32% gewijzigd door spone op 15-05-2016 01:28 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Werkt het wel als je de set buiten de kast gebruikt? Zo ja, dan ligt het aan de inbouw in de kast. Zo nee, dan is of de hardware stuk (gegaan) of incompatibel met elkaar.

Als het niet lekker in de kast past, ben je dan niet de afstandshouders onder het moederbord vergeten? Dan komt het bord te diep te liggen en past het ook niet ;)

[ Voor 32% gewijzigd door spone op 15-05-2016 01:28 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Staat je videokaart ook als primary device ingesteld en niet toevallig je igp?

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11-2025
Je weet zeker dat de videokaart uberhaupt werkt? Werkte hij bij je oude moederbord?

Ik zou eens zoeken of je het CMOS kunt clearen. Daar zit meestal een knopje of twee pinnen die je moet kortsluiten o.i.d. staat in beschrijving van je moederbord.

Zorg dat hij inderdaad goed er in zit, je moet uiteraard die lange hebben, x16. Als je de tweede pakt kun je wat beter kijken of hij er inderdaad goed ingeklikt zit.
Die ledjes die je ziet zijn alleen om aan te geven dat de kaart goed aangesloten is op de voeding dmv die connectoren. Niet of de kaart goed geinstalleerd zit, volgens mij.

Dan, zorg dat je de kabel in de videokaart steekt en niet in het moederbord, anders gebruikt hij natuurlijk de interne GPU. Kan dus zijn dat bij de instellingen in je BIOS staat dat hij de iGPU moet gebruiken ipv de PCIe GPU.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, mijn kast is groot genoeg voor mijn videokaart. Ik heb nog niet gekeken of hij buiten mijn computer kast wel goed werkt, dat ga ik morgen nog wel even proberen. Hij heeft altijd goed gewerkt in mijn oude moederbord en ik had van te voren gekeken of mijn videokaart hier op zou werken. In de bios staan alle instellingen goed. Ook kan je bij asus zien of er nog een andere videokaart is aangesloten, maar helaas ziet hij hem niet.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Kijk ook even of de kaart genoeg kan zakken via de achterkant, waar je het schroefje vastdraait bij het haakse lipje. Als hij daar al steunt, vóórdat hij compleet (diep genoeg )in je pci-e slot zit, gaat daar wat fout.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 15-05-2016 01:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er net achter dat ik toch de afstandshouders was vergeten heel stom. Heb nu in eens wel een ander probleem. Mijn moederbord blijft de foutmelding 00 aangeven.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Cpu niet gedetecteerd betekend dit,
dus cpu opnieuw erin zetten.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als het kan altijd een foto mee sturen. Dat helpt enorm om je te helpen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je de afstandsbusjes vergeet en je de PC aanzet heb je een enorme kans op kortsluiting. Kan zijn dat je nu je bord hebt vermoord.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:22

Nemesizz

Untouchable

nelizmastr schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:22:
Als je de afstandsbusjes vergeet en je de PC aanzet heb je een enorme kans op kortsluiting. Kan zijn dat je nu je bord hebt vermoord.
Maar een beetje fatsoenlijke moderne voeding heeft wel kortsluiting beveiliging. Dus al vergeet je de afstandbusjes, dan zou het bord nog niet kapot mogen zijn (als die beveiliging goed werkte).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alles, hij werkt nu super goed. Ik denk dat mijn voeding kabel van mijn cpu niet goed zat. Het was gisteren een beetje te laat/vroeg.
Pagina: 1