Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabiodb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09-2024
Beste mede-tweakers.
Ik ben laatst begonnen met het bouwen van een pc en alles verliep goed totdat ik hem opstartte. Wanneer ik mij computer opstart krijg ik geen display. Maar alle fans beginnen te spinnen en mijn harddrive hoor ik.bewegen. De led op de mobo werkt ook. Maar ik krijg geen display niet eens bios.

Specs
intel core i5 4690
MSI h97 Gaminng 3
FSP700 50 ARN 88
En een scythe mugen 4 met koelpasta

Wat heb ik al geprobeerd
Ik heb alle kabels nog een erin en eruit gehaald.
De Cpu in een ander moederbord gedaan daar had hij wel display.
2 verschillende merken ram geprobeerd 1 stick 2 sticks in alle mogelijke dimm slots.
VGA HDMI geprobeerd en de kabels zelf op dezelfde monitor met een ander systeem.
CMOS gereset.
Mijn vraag aan u is wat kan ik nog doen en wat zou ik desnoods moeten veranderen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
MVG Fabio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En hoe heeft dit met aankoopadvies te maken? Schopje naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er ook een videokaart in zitten? Zo ja, sluit de kabel van je monitor op deze i.p.v. op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabiodb
Ik heb er geen videokaar in zitten. Maar deze cpu heeft toch on board graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLM194
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-07-2024
14 mei voor kleindochter ook haar PC geupgrade met
I5 core 4690 3.5 ghz
MSI B85 MB socket 1150
Nou je het zegt deed dat moederbord VGA het ook niet op haar monitor heb er verder niet opgelet en haar twee monitoren op haar videokaart aangesloten werkte daar perfect op.
Mss in de bios nog wat aanzetten voor de o/b functie.

Groeten Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hij heeft geen videokaart dus dat advies is irrelevant.

Je hebt zo te lezen dus je RAM + CPU uitgesloten aangezien je CPU wel in een andere PC werkt en je meerdere RAM latjes hebt getest van 2 verschillende merken. Je CPU is dus 100% uitgesloten en RAM is voor 99% uitgesloten.

Dan resten er nog 2 mogelijke boosdoeners: de voeding of het moederbord. Een 700w FSP voeding is overigens een bedenkelijke keuze.. Deze schijnt zo'n 50€ te zijn dus het kan voor 700w niet veel soeps zijn; ik weet ook niet wat je met 700 watt zou moeten. Maar desondanks zou hij wel moeten booten.

Wat je kan doen is een andere voeding testen al lijkt het moederbord de boosdoener te zijn.

Is de boel goed geïnstalleerd in de kast, dus nergens kans op kortsluiting etc? Lijkt toch op een dood moederbord als je idd de dingen uit je openingsbericht allemaal geprobeerd hebt.

Edit: eventueel zou je wat foto's kunnen maken van hoe de boel is gemonteerd zodat we kunnen meekijken/denken :)

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 15-05-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabiodb
Ik denk inderdaad dat het het moederbord is. En ik ha binnekort even langs cool blue om te kijken of hun het weten en misschien mij garanti erop te verhalen. Bedankt allemaal!
Pagina: 1