Vandaag startte ik mijn laptop op om mijn externe hdd 2tb WD MyPassport ultra usb3.0 aan te sluiten. Gisteren ging dit nog prima (en afgelopen pak 'm beet 20 maanden geen problemen ervaren), maar vandaag kreeg ik plotseling een melding over stroompiek (een onbekend usb device vraagt mogelijk teveel stroom) o.i.d.
Nu werkt mijn hdd niet meer. Is het mogelijk dat een hdd defect raakt bij bovenstaande?? Lijkt mij heel vreemd, maar niet onmogelijk.
Laptop Dell Lattitude 3440
Windows 10
USB hdd 2tb WD MyPassport ultra usb3.0
Heb al geprobeerd om aan te sluiten op ander systeem, maar ook daar geen reactie van hdd.
Bedrade muis werkt wel op usb-poorten, maar schijf niet meer. Andere schijven reageren ook niet op deze laptop.
Schijf defect door verkeerde spanning in usbpoort?? Kan iemand tips geven wat ik het beste kan doen? Service via WD?
Staat zo'n 1.6tb aan foto's op. Tot 2015 backup, maar helaas laatste maanden nog niet.
Hopelijk kan ik de laatste maanden nog veilig stellen...
Ik hoor het graag.. alvast bedankt!
Nu werkt mijn hdd niet meer. Is het mogelijk dat een hdd defect raakt bij bovenstaande?? Lijkt mij heel vreemd, maar niet onmogelijk.
Laptop Dell Lattitude 3440
Windows 10
USB hdd 2tb WD MyPassport ultra usb3.0
Heb al geprobeerd om aan te sluiten op ander systeem, maar ook daar geen reactie van hdd.
Bedrade muis werkt wel op usb-poorten, maar schijf niet meer. Andere schijven reageren ook niet op deze laptop.
Schijf defect door verkeerde spanning in usbpoort?? Kan iemand tips geven wat ik het beste kan doen? Service via WD?
Staat zo'n 1.6tb aan foto's op. Tot 2015 backup, maar helaas laatste maanden nog niet.

Ik hoor het graag.. alvast bedankt!