Vraag

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01 16:51
Beste tweakers,

Sinds vandaag is mijn computer al 2x op random momenten opnieuw opgestart. Het beeld wordt zwart, en herstart zichzelf. Dit zijn de enige symptomen die ik kan geven.

Ik heb het volgende bekeken:

1. Speccy: temperaturen zien er normaal uit.(CPU: ~40, GPU (passieve koeling): ~40, HDD/SSD/MB: ~26)
2. Crystaldisk: hier kwam voor zowel de HDD als de SSD niks geks uit.

Ben ten einde raad. Wat kan er eventueel mis zijn?

Alle reacties

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
memory.dmp

• Giltix
Je bent alles behalve duidelijk. Moet ik m verwijderen of heb je m nodig?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30

Kraz

Saving the world

Kijk eens in eventviewer en doe daarna ook een memory check; http://www.memtest.org/#downiso
Dit klinkt iig als brak geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kraz op 14-05-2016 23:52 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Prominer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:49:
[...]

Je bent alles behalve duidelijk. Moet ik m verwijderen of heb je m nodig?
Met de DaRT Tools kun je de memory.dmp uitlezen en bepalen wat de oorzaak is van de crash.

Verwijderd

https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Tooltje om alle drivers na te lopen en de juisten te instaleren.

Veel voorkomend probleem

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-01 21:24

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

wat is de situatie tijdens het rebooten? ben je dan intensief met de pc bezig of ben je aan het idlen?

gpu voor de grap eens verwijdert om te kijken of het dan weg is?
Voor de zekerheid even alle kabeltjes nagelopen?
wat zijn je pc specs en wat is de leeftijd van de componenten?
en zoals hierboven gezegd wordt. even eventviewer/memorydump checken

ik heb een zelfde probleem gehad en kwam naar testen tot de conclusie dat de gpu de geest had gegeven. maar het kan net zo goed ram/voeding zijn.

• Giltix
Splitinfinitive schreef op zondag 15 mei 2016 @ 01:32:
wat is de situatie tijdens het rebooten? ben je dan intensief met de pc bezig of ben je aan het idlen?

gpu voor de grap eens verwijdert om te kijken of het dan weg is?
Voor de zekerheid even alle kabeltjes nagelopen?
wat zijn je pc specs en wat is de leeftijd van de componenten?
en zoals hierboven gezegd wordt. even eventviewer/memorydump checken

ik heb een zelfde probleem gehad en kwam naar testen tot de conclusie dat de gpu de geest had gegeven. maar het kan net zo goed ram/voeding zijn.
Kabeltjes allemaal nagelopen. Ik kwam niks verdachts tegen.
PC is begin januari 2015 aangeschaft; i7 4790K, GTX 970 zijn de belangrijkste componenten lijkt me.
Er is geen recente memorydump te vinden (laatste is van 4-2015).

Toen ik net aan mijn computer zat om een geluidskabeltje om te pluggen viel hij weer uit. Ik merkte dat het door de kabel van het stopcontact naar de voeding lag. Deze heb ik extra stevig ingeplugd. Zou kunnen dat dit een oorzaak was.

Tevens is mijn computer van binnen best stoffig, ik was van plan hem binnenkort te gaan ontstoffen. Kan dit een oorzaak zijn?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 16:46
Prominer schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:36:
Toen ik net aan mijn computer zat om een geluidskabeltje om te pluggen viel hij weer uit. Ik merkte dat het door de kabel van het stopcontact naar de voeding lag. Deze heb ik extra stevig ingeplugd. Zou kunnen dat dit een oorzaak was.
Ouch... als het niet is opgelost, dan wellicht een andere kabel proberen - wellicht dat er een breuk in de kabel zit. Als het wel is opgelost: mooi, de makkelijkste en goedkoopste oplossing! :)
Tevens is mijn computer van binnen best stoffig, ik was van plan hem binnenkort te gaan ontstoffen. Kan dit een oorzaak zijn?
Wat noem je 'best stoffig'? Computers kunnen best veel hebben, de mijne staat al jaren op een vloer zonder hem van binnen ooit stofvrij gemaakt te hebben. (maar, andere mensen hier maken 'm maandelijks schoon...)

Heb je katten of andere huisdieren in huis? Staat 'ie op tapijt? Twee keer 'nee', dan zal het wel meevallen. Mocht je 'm toch eens willen schoonmaken: er wordt afgeraden om een stofzuiger daarvoor te gebruiken i.v.m. statische elektriciteit. Busje perslucht zou wel veilig zijn.

• Giltix
vanaalten schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Ouch... als het niet is opgelost, dan wellicht een andere kabel proberen - wellicht dat er een breuk in de kabel zit. Als het wel is opgelost: mooi, de makkelijkste en goedkoopste oplossing! :)

[...]

Wat noem je 'best stoffig'? Computers kunnen best veel hebben, de mijne staat al jaren op een vloer zonder hem van binnen ooit stofvrij gemaakt te hebben. (maar, andere mensen hier maken 'm maandelijks schoon...)

Heb je katten of andere huisdieren in huis? Staat 'ie op tapijt? Twee keer 'nee', dan zal het wel meevallen. Mocht je 'm toch eens willen schoonmaken: er wordt afgeraden om een stofzuiger daarvoor te gebruiken i.v.m. statische elektriciteit. Busje perslucht zou wel veilig zijn.
Best stoffig noem ik dat je toch een behoorlijke laag stof ziet liggen op o.a. videokaart, de HDD's en de SSD en de voeding.

Busje compressed air leek mij inderdaad de beste oplossing.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG

• Giltix
br00ky schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:26:
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG
Ondanks dat dit (waarschijnlijk) totaal niks met P, M of G te maken heeft?
Pagina: 1