• brucejje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2025
Geachte Tweakers,

Gisteren viel plots mijn PC uit(geen BSOD/piepjes), en vervolgens ging deze zonder problemen weer aan. (tijdens het gamen)
Eerder vandaag had ik weer exact hetzelfde probleem, hierna deed hij het weer.

Maar helaas, vanavond tijdens het gamen stopte mijn PC ermee.

Het volgende heb ik al gedaan:

1. pc schoongemaakt(stof)
2. Kabels gecontroleerd
3. proberen te booten met 1 ram stick op verschillende slots
4. batterij eruit halen, 15 min wachten.(CMOS reset)

Hierna koppelde ik mijn video kaart los(1x8 en 1x6 connector) en mijn SSD schijf!
Toen kwam ik wel in de BIOS/POST indien een van de twee of beide aangesloten zijn, gebeurd er vrij weinig behalve dat mijn fan "tikt".

Ik denk dat het mijn PSU is, maar helaas heb ik geen andere in de buurt om dit te testen!
Heeft iemand toevallig een idee? Of iets wat ik nog kan proberen?

mvg,

Bruce

specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 215,-€ 215,-
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 94,-€ 94,-
1Club 3D Radeon R9 290 royalAce€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 132,58€ 132,58
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 44,-€ 44,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 37,95€ 37,95
1Seasonic S12G 550W€ 97,-€ 97,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,53

• brucejje
Bump,

Dus zou het kunnen nadat een PSU meerdere keren is uitgevallen, deze minder/niet genoeg stroom leverd?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 16:46
brucejje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:36:
Dus zou het kunnen nadat een PSU meerdere keren is uitgevallen, deze minder/niet genoeg stroom leverd?
Lijkt mij wel, hoewel ik ook geen expert op dit elektronica-gebied ben.
Maar stel dat een elco bezig is te overlijden, dan kan ik mij voorstellen dat dat niet in 1 keer is, maar dat je systeem eerst wat instabiel wordt en daarna niet meer werkt.

Maar om er achter te komen wat er aan de hand is, zal je denk ik toch moeten beginnen met componenten uitwisselen om de boosdoener te achterhalen. Zou ik zelf beginnen met de PSU - teveel slechte ervaringen in het verleden met PSU's die problemen gaven.

Verwijderd

brucejje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:36:
Nee de voeding kan wel stuk zijn, maar iets anders zou ook kunnen, kwestie van testen.
vanaalten schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:13:
[...]
Maar stel dat een elco bezig is te overlijden, dan kan ik mij voorstellen dat dat niet in 1 keer is, maar dat je systeem eerst wat instabiel wordt en daarna niet meer werkt.
Op zijn videokaart en moederbord zitten al geen elco's meer, alleen nog in de voeding, maar dat zijn kwaliteitselco's en de kans dat die stuk zijn is extreem klein.

• brucejje
Dinsdag zijn de winkels weer open! hoezee!

Ik koop wel een nieuwe PSU, indien dat het niet is stuur ik alle losse onderdelen op. :^)

Wellicht wel een goed plan om mijn videokaart te deep-fryen, en deze ook op te sturen voor een upgrade. :D

Verwijderd

Heb je de update tool van Intel al geptobeerd?

Zoniet, dan hier de linjk: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 16:46
brucejje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:41:
Ik koop wel een nieuwe PSU, indien dat het niet is stuur ik alle losse onderdelen op. :^)
Als in, "een van deze onderdelen is in combinatie niet goed, kunnen jullie uitzoeken wat er mis is"? Kan, maar reken dan wel op onderzoekskosten.
Wellicht wel een goed plan om mijn videokaart te deep-fryen, en deze ook op te sturen voor een upgrade. :D
Niet echt een goed plan om zelf iets defect te maken en dan garantie te claimen. :X :N
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:52:
Heb je de update tool van Intel al geptobeerd?

Zoniet, dan hier de linjk: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility
Hmm, leg eens uit? TS kan momenteel met alles aangesloten al niet eens beeld & BIOS krijgen, hoe gaat een driverupdate dat oplossen?

• brucejje
Ik denk niet dat een update veel zin heeft, vooral omdat het zeker twee jaar prima gedraait heeft.

Hmm vanaalten dat is ook weer zo. Wellicht 1voor1 onderdelen upgraden tot het werkt. :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG.
Pagina: 1