Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Budget 250,-] Simpele Laptop

Pagina: 1
Acties:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor een vriend ben ik op zoek naar een relatief simpele laptop.
Ben zelf niet heel erg bekend meer op de laptop markt, dus kom graag even om wat advies vragen :)

Wat ga je met je laptop doen?
- 12-14"
- Tekstverwerken (Word)
- Netflix kijken
- Browsen/Internetten

Dus niet: gamen, zware software (foto/video) of andere ongein.

Simpel multi-media laptopje voor studiegebruik en netflix + browsen
Overigens gebruikt hij een externe HDD voor opslag.

Wat is je budget?
Rond de 250 euro, maar bij veel bang-for-buck mag het <300 worden.
Idealiter 250-275.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt veel meegenomen voor studie etc. dus graag een vrij licht model met een goede accu (goed alsin relatief goed voor dit budget)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Neen

Zelf gevonden
pricewatch: Lenovo Ideapad 100S 80R9003WMH
Flash opslag(32GB is prima), klein/compact, oké specs voor zijn doeleinden.
Nadeel: Lenovo levert heel veel bloatware, maar ik vrees dat dit bij elke fabrikant zo is in dit budgetsegment.

pricewatch: Toshiba Satellite C40-C-10Q
Super cheap en wel oké specs

pricewatch: Medion Akoya E4213 (MD 99587)
Full HD schermpje; is Medion een beetje een leuk merk? Kan de laptop uberhaupt het full-hd scherm aan met deze specs en is dit prettig op 'slechts' 14 inch?

Momenteel neig ik het meeste naar de Lenovo. Voor zijn relatief simpele doeleinden als tekstverwerken + browser + netflix is 32GB flash opslag + z'n externe HDD meer dan prima; hij is snel tevreden :)

Wellicht dat iemand nog advies en/of een aanrader heeft?

Ik zat ook nog te denken aan een Acer Chromebook maar ik weet niet in hoeverre dit handig/prettig werken is. Ik denk toch dat een simpele Windows laptop wat beter zal bevallen, maar wellicht denk ik hier verkeerd over :)

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 06:44
Het Full HD scherm van de Medion is ook nog eens IPS, review:

http://nl.hardware.info/r...77-review-moderne-tikdoos

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat is niet verkeerd, al is goede hardware voor dit budget wel uitgesloten. Maar dit zou meer dan genoeg moeten zijn voor office en browsen :) Zou deze laptop ook fatsoenlijk Netflix op 1920 x 1080 kunnen streamen zonder lag/stutter?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Detmer

Professioneel prutser

Is een leuke 2e hands laptop niet iets? Met bijvoorbeeld: V&A aangeboden: HP EliteBook 8470p | I5 3e generatie | 500GB | 4GB | Win 7 heb je toch een stuk meer power.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
al eens gekeken naar een chromebook?
netflix is via de browser te kijken.
en zijn diverse apps voor tekstverwerking.

...