laatste tijd ben ik veel actief geweest in de forums en veel mensen geholpen maar nu heb ik zelf toch ook een vraag betreffende de cpu die ik ga aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuw systeem voor voornamelijk 1440p/144hz gaming. daarbij ga ik hem ook gebruiken voor school. ik studeer hbo-ict & media-design, dit bestaat voornamelijk uit development , editing ( standaard adobe stuff) , af en toe een videootje editen en ga ik binnenkort beginnen met android app development.
tot slot wil ik ook mijn games gaan streamen.
de games die ik wil gaan spelen zijn de triple AAA titels zoals the Witcher 3, The division en dergelijke, wat RTS games zoals total war e.d. en ga ik weer beginnen met WOW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1500 euro exclusief randapparatuur en dergelijke. een windows licentie heb ik van school.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het moederbord : pricewatch: MSI Z170A GAMING M7
en de pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood heb ik al liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb tot nu toe het volgende lijstje :
de voeding is normaal gesproken overkill, maar ik wil de mogelijkheid tot SLI/CF openhouden. de gpu heb ik leeg gelaten omdat ik waarschijnlijk nu tweedehands een 290 (of een 390 als de prijs genoeg daald) ga aanschaffen terwijl ik wacht op vega en de high end Nvidia gpu's
de triton vind ik gewoon een mooi ding die me zeker veel plezier gaat opleveren totdat ik er uiteindelijk een custom loop in bouw. 16gb ram omdat de prijzen momenteel zo ongelofelijk laag zijn. een mooie zwart/rode ssd omdat de ssd's op de psu-shroud komen. enige twijfel puntje is de cpu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope op de intel cpu na.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zoals je ziet wil ik gaan voor een zwart/rode build. zodra ik de nieuwe gpu heb ga ik er een custom loop inzetten.
Ga je overklokken?
Yupppp
Wat verwacht je van ons?[i]
een blik over de build en advies over de cpu, ik twijfel zelf nog tussen een 6600k of een 6700K.
al ben ik er bijna zeker van dat ik ga voor de i7.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuw systeem voor voornamelijk 1440p/144hz gaming. daarbij ga ik hem ook gebruiken voor school. ik studeer hbo-ict & media-design, dit bestaat voornamelijk uit development , editing ( standaard adobe stuff) , af en toe een videootje editen en ga ik binnenkort beginnen met android app development.
tot slot wil ik ook mijn games gaan streamen.
de games die ik wil gaan spelen zijn de triple AAA titels zoals the Witcher 3, The division en dergelijke, wat RTS games zoals total war e.d. en ga ik weer beginnen met WOW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1500 euro exclusief randapparatuur en dergelijke. een windows licentie heb ik van school.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het moederbord : pricewatch: MSI Z170A GAMING M7
en de pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Rood heb ik al liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb tot nu toe het volgende lijstje :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | Raijintek Triton 240mm AIO | € 80,01 | € 80,01 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-2800C15D-16GVR | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Corsair RM750x | € 106,95 | € 106,95 |
| 1 | Kingston HyperX Savage SSD 480GB | € 137,95 | € 137,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 751,91 | |
de voeding is normaal gesproken overkill, maar ik wil de mogelijkheid tot SLI/CF openhouden. de gpu heb ik leeg gelaten omdat ik waarschijnlijk nu tweedehands een 290 (of een 390 als de prijs genoeg daald) ga aanschaffen terwijl ik wacht op vega en de high end Nvidia gpu's
de triton vind ik gewoon een mooi ding die me zeker veel plezier gaat opleveren totdat ik er uiteindelijk een custom loop in bouw. 16gb ram omdat de prijzen momenteel zo ongelofelijk laag zijn. een mooie zwart/rode ssd omdat de ssd's op de psu-shroud komen. enige twijfel puntje is de cpu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope op de intel cpu na.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zoals je ziet wil ik gaan voor een zwart/rode build. zodra ik de nieuwe gpu heb ga ik er een custom loop inzetten.
Ga je overklokken?
Yupppp
Wat verwacht je van ons?[i]
een blik over de build en advies over de cpu, ik twijfel zelf nog tussen een 6600k of een 6700K.
al ben ik er bijna zeker van dat ik ga voor de i7.