Robomow robotmaaier draad leggen / tuin met bloembedden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.484 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdstoel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08-2023
Hallo,

Wij hebben een nieuwe tuin aangelegd en overwegen nu een robotmaaier aan te schaffen. We denken aan een Robomow RC304 omdat deze goed schijnt te zijn in het maaien van kanten. Om de robot goed z'n werk te laten doen, moet je een zogenaamd perimeter draad aanleggen. De uitdaging is om het draad zo te leggen dat hij netjes de hele tuin maait.

Heeft iemand ervaring met het volgende probleem: onze tuin heeft enkele bloembedden en enkele bomen.
De 3 bloembedden staan in een driehoek. Afstand tussen tuinrand en de 1e: 1.20m; tussen 1e en 2e: 1.60m; tussen 2e en 3e: 3.00m; tussen 1e en 3e: 1.30m. Nu willen wij vanaf de tuinrand naar de 1e een draad leggen naar de 2e; om de 2e heen weer terug naar de 1e; van de 1e naar de 3e; om de 3e heen en weer terug naar de 1e; en vervolgens weer terug naar de tuinrand. Gaat de Robomow dit netjes maaien? Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
Het blijkt niet zo makkelijk een forum te vinden waarop ik deze vraag kan posten ;)

Met vriendelijke groet,
Johan van der Stoel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb geen ervaring met een Robomow. Zelf heb ik een team Husqvarna's die sinds vorig jaar het meeste maaiwerk uit handen nemen. Het is één van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan. In plaats van vier uur maaien per week, 100 euro aan diesel per jaar en duur onderhoud ben ik nu een half uur per week bezig met het maaien van wat kantjes. Als zo'n Robomow je ook het kantenmaaien uit handen kan nemen scheelt dat weer tijd en een machine.

Bij een Husqvarna Automower worden eilanden zoals een boom of bloembed op de volgende manier afgezet:

Husvarna begrenzingsdraad om eiland

Husvarna begrenzingsdraad om eiland

Als er twee draden waar het signaal in tegenovergestelde richting doorheen gaat naast elkaar liggen rijdt de robot er gewoon overheen.

Hoe Robomow het doet weet ik niet. Ik mag aannemen dat er duidelijk illustraties in de handleiding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdstoel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08-2023
Dank voor je duidelijke antwoord! Stom dat ik over het hoofd heb gezien dat de robot over kruisende draden heenrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:03
Ik heb sinds 2 weken een Robomow RC312. Het gras is nog niet heel hoog dus veel heeft hij nog niet gedaan(net gezaaid). Ik heb ook 2 bloembedjes gelegd zoals op bovenstaande afbeelding, als je daarmee weg kunt komen dan is dat geen enkel probleem.

Je kunt zelfs extra zones toevoegen, waar de Robomow zelf heen kan rijden (narrow pass) zonder te maaien, of waar je de maaier zelf naar toe brengt (kabels dus tegen elkaar aan er naar toe leggen). (dat laatste heb ik gedaan)

Eigenlijk staat alles wel keurig in de handleiding vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-06 23:10
Hoi,

bij een rechtsdraaiende hoek kan de perimeterdraad 90* gelegt worden. Bij een lijksdraaiende hoek met 2x45* met een tussenruimte van 20 cm. Wordt een linksdraaiende hoek tot in het puntje gemaaid?
hoe ver dient de robomow over het gras uit te kunnen steken om de hoek te maken?

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 22:51
Mochten we weer een grote tuin nemen, nooit meer robomow.
Staan 2 modellen stil in de voor en achter tuin. Hebben vanaf begin af aan slecht gewerkt.

Hebben, e helemaal gemodificeerd Grote wielen , 2 stuur wielen etc
Bleek dat de motor waren verbrand, printplaten stuk.
Ondertussen nadat we een laatste keer op Facebook maar eens een klacht hadden geplaatst kwam er uiteindelijk toch hulp vanaf robomow.
Hebben ze zelf ook bredere achterwielen erop gezet en weet ik wat allemaal aangepast.

Torn hebben robots enkele weken gedraaid met veel fouten.

Heel wat reparaties verder staan ze al tijden stil, met de hand maaien is minder werk geworden als constant die robot naar ze lader brengen of de storing opzoeken.
Ellende.

Hiervoor Electrolux model gehad welke net zo duur als 2 robomow machines was maar deze bleef draaien.
Sterker nog deze rijd in Frankrijk een veld te maaien. En een stijle helling op en af te rijden zonder gedoe....

Zou er vanaf blijven want als er het grasveld ook maar iets ruig is met lichte kuilen door mollen of takken etc gaat de robomow lastig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
6 jaar later? Goeie kick :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.