Medion Aldi Akoya P5330 D Upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistaM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-01-2019
Mijn vraag
Is het mogelijk om in deze pc een andere grafische kaart te plaatsen zoals de msi-geforce-gtx-960-gaming-4g

En 2 x 4g ram te plaatsen ipv de 2x2g die er in zit?

Ik wil vooral voor een schappelijke prijs upgraden om bv: de nieuwe total war warhammer vlot te kunnen spelen.
Medion heeft blijkbaar (vroeger toch) niet zo een goede upgrade mogelijkheid?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Medion Akoya P5330 D (MD 8805)
moederbord -H67 (m-atx)
processor -Intel core i5 2320
videokaart -GeForce GTX550i (geproduceert door MSI voor Medion)
werkgeheugen- 2x2gb
voeding -FSP 400-60EMDN (450W)
overige -2 tb hdd
-dvd/rw speler
-kaartlezer
de pc is uit 2011 en er alles is nog niets aan verandert.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

561369

Eerlijk gezegd zou ik eerst je voeding upgraden. Vaak komen er bij zulke geassembleerde pc's goedkope en kwalitatief teleurstellende voedingen. Ik weet niet wat je budget is, maar zo'n voeding zou bijvoorbeeld al een stuk beter zijn dan dat je nu hebt: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

In principe kun je met die voeding elke single-gpu setup draaien die je maar kunt bedenken.

Wat betreft de rest van je systeem: Als er nu een GTX550Ti in zit, dan kun je die zonder problemen upgraden naar een GTX960.

Of je je ram kunt upgraden weet ik niet, dit zal vast wel in de handleiding staan, of bij de specificaties van de fabrikant: http://aldi.medion.com/md...ge=aldi#ausstattung_anker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistaM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-01-2019
Bedankt! Ik zal het zeker nakijken! Dit zal toch de prestaties aanzienlijk verbeteren niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

MistaM schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:19:
Bedankt! Ik zal het zeker nakijken! Dit zal toch de prestaties aanzienlijk verbeteren niet?
Je zult door je gpu te vervangen inderdaad een redelijke boost krijgen in performance. Ik weet eerlijk gezegd niet of je processor een bottleneck gaat vormen (ken de cpu niet zo goed). Gezien de pc uit 2011 komt en de cpu een i5 is, verwacht ik niet dat het super veel problemen gaat opleveren, vooral niet met een gtx 960.

Edit: en als je je ram kunt upgraden van 4GB in totaal naar 8GB in totaal zou ik dat zeker doen! Aan 8GB heb je voor de meeste games wel genoeg, maar 4GB is wel erg weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door 561369 op 14-05-2016 20:11 ]