Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem tijdens online gamen PS4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Ons thuisnetwerk bestaat uit 2 PC's en 2 PS4's. De 2 PC's en 1 PS4 zijn via een switch (TP Link TL-SG1005D) verbonden (via kabel) met de Telenet modem/router (docsis 3.0).
De andere PS4 is rechtstreeks verbonden (ook via kabel) met de Telenet modem/router.

Tijdens het online spelen op beide PS4's valt de verbinding regelmatig weg, maar dit gebeurd alleen wanneer iemand op 1 van de 2 PC's online aan het surfen is. Dus als de PC's niet aanstaan kunnen we zonder probleem met de PS4's online spelen maar van zodra 1 van de 2 PC's aanstaan om wat te surfen valt de verbinding regelmatig weg bij de PS4's.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wellicht brakke switch ? Dat ding is nog geen 16 euro...

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Edit: als ik echter eens zoek op Google voor 2 PS 4's op 1 netwerk, dan krijg ik wel een hele hoop resultaten te zien dat dit bij veel mensen niet stabiel draait....

[ Voor 33% gewijzigd door Breezers op 14-05-2016 17:24 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Controleer eens welk netwerk verkeer de pc's genereren. Misschien draait er een torrent client op?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:16:
Wellicht brakke switch ? Dat ding is nog geen 16 euro...

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Edit: als ik echter eens zoek op Google voor 2 PS 4's op 1 netwerk, dan krijg ik wel een hele hoop resultaten te zien dat dit bij veel mensen niet stabiel draait....
Misschien toch maar eens een andere switch halen.

Ik ben ook eens gaan kijken op Google en er zijn inderdaad veel mensen die problemen hebben.

Wat ik raar vind is dat we zonder problemen online kunnen gamen op de PS4's totdat er iemand begint te surfen op 1 van de PC's. Dus als de PC's gebruikt worden om ook (online) te gamen dan is er niets aan de hand maar zodra iemand begint te surfen treden er problemen op tijdens het online gamen bij de PS4's.

Het is zelfs zo dat we bij bepaalde spellen (The Division, Battleborn) geen enkel probleem hebben tijdens het online gamen op de PS4's (voor zover ik weet nog nooit een disconnect gehad bij deze spellen), maakt niet uit of de PC's dan in gebruik zijn om te surfen, terwijl bij andere spellen (Dying Light, Garden Warfare 2, Overwatch beta) de problemen met disconnects direct optreden als er iemand begint te surfen op het internet.
lier schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:40:
Controleer eens welk netwerk verkeer de pc's genereren. Misschien draait er een torrent client op?
Op beide PC's staat er geen torrent client geinstalleerd. 1 PC wordt voornamelijk gebruikt om te surfen (Facebook, Youtube) en de andere PC om te gamen.