Geen internetverbinding door Service Diagnostics Policy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een virusscan gedaan en nu heb ik geen internetverbinding meer. Mijn netwerklijst is leeg. En als ik de pc vraag om het probleem op te lossen geeft hij een error genaamd Service Diagnostics Policy die niet kan worden uitgevoerd.

Ik kan geen systeemherstel doen, want dan geeft hij de error Volume Shadow Copy-service werkt niet (0x81000202).

Ook cmd als administrator uitgevoerd. Net localgroup Administrators /add networkservice ... werkt niet.
Bij regedit de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DPS\Parameters de TrustedInstaller heeft al volledige rechten.
Via services naar diagnostics policy gegaan en daar het opstarttype gecontroleerd en die staat gewoon op automatisch.

Ook kan ik mijn service beheerder niet bereiken, heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je hebt een virusscan gedaan... Waar mee? Kwam daar ook iets uit als geinfecteerd? Is die infectie opgeruimd? En indien opgeruimd, hoe dan?

En welk besturingssysteem gaat het om? Ik gok op een versie van Windows, minstens XP (da's de eerste met Volume Shadow Copy geloof ik).

Best kans dat als er inderdaad een infectie was, de geinfecteerde bestanden in hun geheel zijn verwijderd.
Waren dat toevallig bestanden van je besturingssysteem, dan heb je best kans dat nu onderdelen niet meer werken.
Recentere versies van Windows kunnen vrij intelligent missende bestanden terugplaatsen door de installatie CD/DVD in de PC te stoppen en daarmee op te starten. Tijdens de wizard die hij dan start, moet er dan een mogelijkheid zijn om het systeem te herstellen. Dat zou een optie zijn, als m'n vermoeden klopt.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 14-05-2016 15:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met Avast. Ja er kwam iets uit maar ik weet niet precies meer wat het was, hij heeft ze opgeslagen in de kluis??
Het gaat om een computer met Windows 8

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:29:
Ja er kwam iets uit maar ik weet niet precies meer wat het was, hij heeft ze opgeslagen in de kluis??
Ok, WIndows 8. En welke virusscanner? in combinatie met Avast.

Misschien kan je in je virusscanner nog teruglezen wat hij heeft gevonden? Dat zal vast wel ergens in een log opgeslagen zijn, inclusief wat er mee gedaan is.
Daarbij, de meeste virusscanners vragen je wat te doen, dus je zal zelf het beste weten wat er mee gebeurd is. In de kluis kan, volledig verwijderd kan ook. Iets wat jij het beste weet of anders na zal moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner Avast. Ik ga kijken of ik terug kan vinden wat hij gedaan heeft. Ik weet vrij zeker dat hij ze opgeslagen heeft in de kluis. Wat betekend dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:35:
Virusscanner Avast. Ik ga kijken of ik terug kan vinden wat hij gedaan heeft. Ik weet vrij zeker dat hij ze opgeslagen heeft in de kluis. Wat betekend dit precies?
In de 'kluis' plaatsen houdt in dat de bestanden zijn verplaatst naar een lokatie waar je er niet aan kan zitten en de infectie niet kan verspreiden.
Windows zelf kan er dan ook niet aan zitten, dus als het inderdaad onderdelen van Windows zijn geweest (checken welke bestanden het waren, er is een lijstje van de inhoud van de kluis binnen Avast) kan het best dat Windows onderdelen dan niet werken.
Je herkent de betreffende bestanden het snelste aan de oorspronkelijke lokatie, normaliter iets van C:\Windows\.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle programmas die in de kluis stonden die vandaag daar geplaatst zijn waar het misschien aan zou kunnen liggen hersteld en mijn computer opnieuw opgestard maar het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Backup van je bestanden maken en opnieuw installeren; lijkt me de enige juist optie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:08
start --> typ herstel in en restore naar een herstel punt voor de scan.

Makkelijkste manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:29:
Met Avast. Ja er kwam iets uit maar ik weet niet precies meer wat het was, hij heeft ze opgeslagen in de kluis??
Niet om vervelend te willen doen maar: Windows 8 wordt door Microsoft helemaal niet meer onderhouden/bijgewerkt middels security updates sinds Februari dit jaar (Windows 8.1 was toen als ServicePack inmiddels 3 jaar oud) !!

Persoonlijk advies: Stap over op Windows 8.1 óf Windows 10 (zolang het nog gratis kan).

Wat concreter: IE10 is de hoogst mogelijke IE versie op Windows 8..... Voor IE11 heb je minimaal 8.1 nodig (óf Windows 7SP1 :+ ). Flashplayer voor IE10 wordt dus (bijvoorbeeld) ook niet meer onderhouden. Of je IE nou wel óf niet gebruikt..... Het is een onderdeel van je OS mét dus mogelijke vurnerabiltys.

Wat dan wel weer steekt: IE10 op Windows Server 2012 wordt nog wél onderhouden door Microsoft....

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 14-05-2016 18:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1