Toon posts:

[OPF] Stuur hier je zelfgemaakte missie in !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Flashpointers !!

Er zijn er vast wel een paar die al vol op bezig zijn met het bouwen van eigen missie's.

Deel ze met een ander en stuur ze in. Is ook leuk om reactie's (positief als negatief (als maar onderbouwd is)) te krijgen.

Groetjes !

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ja begin jij ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel een beetje aan het stoeien met zelfgemaakte missie's, maar het ontbreekt nog een beetje aan inspiratie.....nog even een paar biertjes en ik probeer nog wel een keer :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik ben wel bezig maar ik kom niet zo uit die editor. :(

Dus ik heb gelijk een paar vraagjes aan jullie:

1 Hoe zet je de route uit die je moet lopen met daaraan de opdracht.

2 Hoe zorg je dat je niet de leiding heb in het spel maar dat net zo als in de campagne je gewoon missie s moet volbrengen als soldaat.

3 En hoe zet je merdere hulp troepen in en vijanden .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Topicstarter
ok....een kleine poging.

Blow The Hide

In deze missie ben je de gunner van een heli en is het de bedoeling dat jullie een huis aan het einde van de vlucht
met de grond gelijk maken. Onderweg krijg je genoeg tegenstand vanaf de grond en vanuit de lucht.

Het is maar een probeersel, maar ik hoor graag een reactie......of zie graag een missie van jullie

• ravw
Op zondag 24 juni 2001 21:19 schreef FastDevil2000 het volgende:
ok....een kleine poging.

Blow The Hide

In deze missie ben je de gunner van een heli en is het de bedoeling dat jullie een huis aan het einde van de vlucht
met de grond gelijk maken. Onderweg krijg je genoeg tegenstand vanaf de grond en vanuit de lucht.

Het is maar een probeersel, maar ik hoor graag een reactie......of zie graag een missie van jullie
Hij doet het niet want als ik hem aan klik in OF dat gaat hij terug naar windows :( ..
en ik heb daar nooit geen last van hoor ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.....dan moet ik even kijken waar het aan ligt.....enig idee?

• ravw
Het file tje is maar 2 k groot lijkt me wel heel erg klein hoor. want de rest is minstens 20 k groot.

Maar hoe moet je missie s maken dan .. kijk ff naar mijn vraag er boven .

Verwijderd

Topicstarter
1 Hoe zet je de route uit die je moet lopen met daaraan de opdracht.

Die routes bepaal je met de waypoints.

2 Hoe zorg je dat je niet de leiding heb in het spel maar dat net zo als in de campagne je gewoon missie s moet volbrengen als soldaat.
Hier heb ik ook niet echt een antwoord over

3 En hoe zet je merdere hulp troepen in en vijanden .
volgens mij kan je die ook aanroepen via triggers of waypoints
en dan nog een tip, zet je editor in advanced mode, dan heb je veel meer mogelijkheden onder de opties. In de helpfile zit ook nog een tutorial voor de editor.

• ravw
oke bedankt ik zal nu zelf weer ff gaan kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
op het forum van operationflashpoint.com kan je ook veel info vinden volgens mij over mission editing en building

hier een hele site aan de editor gericht
en hier is een heel forum gericht aan de editor van Operation Flashpoint

• ravw
Want ik zou best nog wel eens van dessert storm een map willen maken of zo :)

Bijv:

The highway of dead.
Of zo n aan val op een open vlakte met tanks en zo ( met loopgraven :) ) ...
Gaan we lekker zitten sniperen >:)

Of van Vietnam maar die is al in de maak dus houd het voor mij ff op :)

Verwijderd

Topicstarter
al meer mensen bezig?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm......niemand creatief bezig, of durven jullie niet te posten?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

Vos

AFCA

Ik was ook bezig met een missie..

Moest je op een eilandje met je manschappen een helicopter bestijgen....dan richting het vaste land vliegen...manschappen droppen....een stad clearen van hun vijandelijkheden en weer terug met heli....

maar kreeg heli niet echt via waypoints aan de grond, zodat de manschappen ingeladen werden en dat ie dan weer opsteeg en zijn route vloog.....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 12:55 schreef Vos het volgende:
Ik was ook bezig met een missie..

Moest je op een eilandje met je manschappen een helicopter bestijgen....dan richting het vaste land vliegen...manschappen droppen....een stad clearen van hun vijandelijkheden en weer terug met heli....

maar kreeg heli niet echt via waypoints aan de grond, zodat de manschappen ingeladen werden en dat ie dan weer opsteeg en zijn route vloog.....
Hmmm.....en als je als waypoint in plaats van een move een get in en get out gebruik? Dan moet het wel lukken volgens mij (get out en get in is trouwens de waypoint voor je mannen en niet voor de heli)

Succes !

Verwijderd

ik wil een capture the flag level maken het level is bijna af er is alleen 1 probleem hoe krijg ik die vlagge??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 13:12 schreef RPG_Fan het volgende:
ik wil een capture the flag level maken het level is bijna af er is alleen 1 probleem hoe krijg ik die vlagge??
hmmm....weet niet zeker, maar ik heb volgens mij wel eens bij objects (van civilians) een vlag gezien, kan je die niet gebruiken? kijk anders eens op de editing site's (zie links hierboven)

Verwijderd

ja maar das alleen een vlagge stok en nie een vlag van een partij als het goed is

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 13:52 schreef RPG_Fan het volgende:
ja maar das alleen een vlagge stok en nie een vlag van een partij als het goed is
Tja....dan weet ik het ook niet. sorry

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Op maandag 25 juni 2001 13:52 schreef RPG_Fan het volgende:
De editor kan dit niet, je moet dan (lekker) gaan scripten. Dus de missionfile in wordpad openen en dan gaan editten. Heb et zelf nog niet geprobeerd. :)
Maar ik vind het wel naadje van de makers dat ze zo'n kut editor erbij flikkeren.
Ik kan niet eens bestaande missies er mee editten!
Dan was het namelijk een stuk makkelijk geweest :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar met de editor is het niet echt moeilijk om zelf een missie te bouwen.

Je hebt erg veel mogelijkheden zonder dat je moet gaan scripten.

• Gehaktbal
Niet als je een CTF wilt maken :(

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in....heb je al in het boven genoemde forum gekeken? Mischien dat ze je daar kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?

Verwijderd

Topicstarter
laatste poging

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 18:36
Ik heb al een aantal missie's gemaakt, maar 1 ding wil me nog niet lukken, namelijk het implenteren van de "Respawn" ... het moet mogelijk zijn weet alleen me god niet hoe :?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

Topicstarter
voor een respawn tutorial moet je even kijken op een van de forums die ik op de vorige pagina heb genoemd. Ik heb daar meerdere tutorials gezien

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:48

Bloodclot

Jawier!

ik heb nog een ctf missie gedowned.

dat is 5vs5 en de level is zeg maar ook groter en nu ook met helicopters en meer tanks. en jeeps met machine guns.

2 grote steden. wat bossen er tussen in....

Dit was precies wat ik zocht maar er moeten 20 mensen op kunnen spelen in verband met aankomende lan. Ik kan de missie ook niet editen dat vind ik best balen :(

Deze missie ruled met 20 man denk ik!

Edit;

voor de lief hebbers:

http://users.bigpond.net.au/Floydster/Floyd_Co-Op_1.Eden.zip

Verwijderd

En hoe plaats je een tank bijvoorbeeld zonder mannetjes erin. Dat vindt ik nogal irritant namelijk. Ben bezig met een missie waar je een A10 moet jatten van een zwaar bewaakt vliegveld. :D Er ligt dus ook meteen copyright op dit idee. ;)

Verwijderd

hoe zet ik tanks etc neer? met al die dingen gebeurt er niks.. ik heb wel een phat idee!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 00:27 schreef 007 het volgende:
En hoe plaats je een tank bijvoorbeeld zonder mannetjes erin. Dat vindt ik nogal irritant namelijk. Ben bezig met een missie waar je een A10 moet jatten van een zwaar bewaakt vliegveld. :D Er ligt dus ook meteen copyright op dit idee. ;)
Moet je als Side ipv west of east, empty kiezen. Dan kan je een lege tank neerzetten

• Gehaktbal
Ben laatste tijd wat gaan verdiepen in de editor en heb nu (eindelijk) een CTF missie gemaakt.

Dit CTF level bedekt het hele eiland Everon, de commies hebben de macht over het land en de Navo heeft de macht in de lucht.

Als je foutjes ziet meld het me dan even.

http://home.planet.nl/~ramme019/thesithCTF.zip

• Gehaktbal
PS. dit level is geschikt voor (wel) 24 personen :) :7

Verwijderd

Als je een unit bij een andere unit in de buurt zet, horen ze meteen bij elkaar of zo. Dan lopen ze achter elkaar aan, met zo'n streepje. :) Hoe vermijdt je dit?

Antwoordt: Stuk verderop zetten en dan slepen naar gewenste plek.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 12:14 schreef thesith het volgende:
PS. dit level is geschikt voor (wel) 24 personen :) :7
Oh.....start jij vanavond dan een servertje ??? :)

• Gehaktbal
Krijg je lag van -12 seconden :7

Verwijderd

Topicstarter
hmmm....hou niet zo van lag.....laat maar zitten

• Gehaktbal
wie houd er wel van? :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op woensdag 27 juni 2001 12:13 schreef thesith het volgende:
Ben laatste tijd wat gaan verdiepen in de editor en heb nu (eindelijk) een CTF missie gemaakt.

Dit CTF level bedekt het hele eiland Everon, de commies hebben de macht over het land en de Navo heeft de macht in de lucht.

Moet je deze gewoon naar je ofp folder extracten? of naar multiplayer missions?

Bedankt voor je map! Ik heb deze nodig voor mijn lan party!

Verwijderd

Topicstarter

ik heb hem even gespeeld....ziet er mooi uit zeg.......heerlijk die sfeer, alleen staan east en west een beetje ver uit elkaar naar mijn menig, maar dat komt mischien omdat ik alleen gespeeld heb :-)

• Gehaktbal
Je denderd em gewoon in je MPMissions map van Operation Flashpoint zelf.
De map waarin hij dan automatisch uitgepakt wordt moet behouden blijven!

Ze liggen idd ver uit elkaar, dit komt omdat het de bedoeling is dat je altijd nog de kans hebt om je vlag terug te krijgen als hij 5 minuten geleden is gestolen, opsporen met een Heli is dan het beste en hem terug halen nog beter :)

Ik heb in (bijna) elk dorp wel een autotje neer gedenderd zodat als je door een shilka or what so ever uit de lucht wordt geschoten en je eject safely dat je altijd nog met een (sport)car weg kan komen.

Ik probeer dus een beetje het echte oorlogs gevoel te kweken, niet continu actie maar ook gewoon momenten dat je heel erg alert moet zijn.

De Russen zitten in een erg groot dal daardoor kan je ze makkelijk ambushen.
Het nadeel van de NAVO is dat hun airport met 2 A10's en 2 Heli's een stuk verder weg ligt. Wat dus het liefst heel gelaten wil worden.

Zo heeft elke kant een zwak punt waar goed op gelet moet worden. Rond patrouillerende heli's zijn dan zeker handig om tijdig een aanval te spotten.

Het idee van 2 snipers in elk team is om de die hard solo-snipers ook wat te geven, ze kiezen dus maar een bergje uit ergens op het eiland en schieten maar wat\niets raak.

Het enige wat ik hopeloos vergeten ben is de Navo ook nog bootjes te geven, wat natuurlijk wel zo leuk is, want met die krengen kan je zo de russen van achter aanvallen.

En natuurlijk heeft sith respawn er in gepleurd wat natuurlijk helemaal leuk is.

Alleen ben ik nog aan het uitvogelen met scripts hoe ik vehicle-respawn mogelijk maak.
Want aan het eind te voet naar de enemy lopen ziet natuurlijk niet iedereen zitten.
Een beetje het Codename Eagle idee..

Heb je nog leuke\gare\dope\toffe ideetjes mail me dan: thesith@planet.nl

Ben je die hard editor dan kan ik je ook wel de .sqm file geven. :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

kun je ook van die green-smoke en andere flare shit er neer pleuren??

Daarmee kun je een beetje als infantry aan geven waar een heli moet landen of bomben.

Verwijderd

ik en raven_ vonden je level cool (we waren heel goed in teamates kille :-)

Verwijderd

Dat level roeleerde best wel man! Echt zooo kewl die heli's... Moet wel wat meer man spelen behalve alleen met RPG_Fan.. (STOP NOU EENS MET OP JE TEAM LEIDER SCHIETEN HOER! Dat vind'ie echt niet leuk ofzo.. :P .. :) ).
Alleen die a10's kan ik niet echt goed de lucht in houden... :(
Heli's ben ik langzamerhand expert in... Nou ja.. expert... :
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/raven_wcw/ofpheli1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/raven_wcw/ofpheli2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/raven_wcw/ofpheli3.jpg
:D

Verwijderd

haha weet je wat ook kan met die heli, opzekop vliegen en dan eject doen dan gaat ie op de grond rondjes draaien op zijn wieken :P echt mooi is dat :P

• Gehaktbal
Op donderdag 28 juni 2001 02:11 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Dat level roeleerde best wel man! Echt zooo kewl die heli's... Moet wel wat meer man spelen behalve alleen met RPG_Fan.. (STOP NOU EENS MET OP JE TEAM LEIDER SCHIETEN HOER! Dat vind'ie echt niet leuk ofzo.. :P .. :) ).
Alleen die a10's kan ik niet echt goed de lucht in houden... :(
Heli's ben ik langzamerhand expert in... Nou ja.. expert... :
Echt veel vlaggen jatten was er niet bij hoor\zie ik zo :) :P

• Gehaktbal
Ik weet niet wie hier een dikke host heeft van 100kb/s upload, want dan gaan we met zn allen mijn level spelen.
Commies........eat ur heart out :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 09:36 schreef thesith het volgende:
Ik weet niet wie hier een dikke host heeft van 100kb/s upload, want dan gaan we met zn allen mijn level spelen.
Commies........eat ur heart out :P
tja....ik heb chello dus een brakke upload en ik heb ook nog een semi-brak systeem, dus nee, hier lukt het niet, maar zou graag mee willen doen.

Vanavond probeer ik ook weer eens een missie in elkaar te schroeven

• Gehaktbal
Iemand nog ergens connecties met een T3 verbinding? :)

• Gehaktbal
heb trouwens vanwege jullie reacties mijn missie opgepoetst en mezelf ingeschreven bij map contest op Operationflashpoint.com :)
Heb bij de NAVO bootjes ingepleurd en heb repair\ammo en fuel trucks bij elke kant er in gepleurd.

zelfde link als eerst om em te downen :)

Verwijderd

Topicstarter
thuis maar weer even bekijken....ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
voor de liefhebber van capture the flag:

dit kwam ik tegen in een ander forum. Als je dit snapt kan je capture the flag maken.

Im not going to tell you how to place units and stuff.. you can find all that info elsewhere. Im going to tell you how to place flags and set the properties of flags, Ill tell you how to place sensors to capture the flag and Ill tell you how to make a scoring system,
Placing flags:

American flag:
Side=empty
class=object
unit=flag
name=us_flag
init=this setflagtexture "usa_vlajka.pac"; this setflagside west

Russian flag:
Side=empty
class=object
unit=flag
name=rus_flag
init=this setflagtexture "rus_vlajka.pac"; this setflagside east

Capturing the flag:
American capture of soviet flag:
place a trigger for the capture area
activation=anybody, repeatedly
name=west_cap
condition=this

Place another trigger
activation=repeatedly
Condition=flagowner rus_flag in list west_cap
onActivation= rus_flag setFlagOwner objNull; usScore=usScore+1; ownerR=flase; titletext[format ["One point for the WEST!\nStatus - West %1 : East %2", usScore, rusScore], "Plain down"]

Soviet capture of American flag:
place a trigger for the capture area
activation=anybody, repeatedly
name=east_cap
condition=this

Place another trigger
activation=repeatedly
Condition=flagowner us_flag in list eastcap
onActivation= us_flag setFlagOwner objNull; rusScore=rusScore+1; ownerU=flase; titletext[format ["One point for the EAST!\nStatus - West %1 : East %2", usScore, rusScore], "Plain down"]

Scoring:
place a trigger
name=init
Condition=true
onActivation=usScore=0; rusScore=0

And for an added bonus, how to make the flag return from a players body when he dies with it:
American flag:
trigger
activation=repeatedly, min=30, max=30, med=30
condition= not (alive flagowner us_flag)
onActivation= us_flag setFlagOwner objNull; ownerU=false

Soviet flag:
trigger
activation=repeatedly, min=30, max=30, med=30
condition= not (alive flagowner rus_flag)
onActivation= rus_flag setFlagOwner objNull; ownerR=false

One last thing, how to display who has the flag when someone picks it up..
American flag:
Trigger
activation=repeatedly
condition=not isnull flagowner us_flag and not ownerU
onActivation= ownerU=true titletext[format ["%1 has the flag", name flagowner us_flag], "Plain down"]

Soviet flag:
Trigger
activation=repeatedly
condition=not isnull flagowner rus_flag and not ownerR
onActivation= ownerR=true titletext[format ["%1 has the flag", name flagowner rus_flag], "Plain down"]

Phew!
Hope this works for you all, enjoy.

veel succes

• Gehaktbal
ouwe koek :) :P

Verwijderd

Topicstarter
maar wel handig voor de mensen die het nodig hebben :)

• Gehaktbal
wederom,

jij was werken :P

• Gehaktbal
kweet et niet zeker maar de vernieuwde versie van mij is editable :)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 09:27 schreef thesith het volgende:

[..]

Echt veel vlaggen jatten was er niet bij hoor\zie ik zo :) :P
Vlag jatten? Kan dat dan? :P .. :)
Nee dus.. we zaten alleen te klooien met die heli's enzo... :D

• Gehaktbal
ik ga altijd met een a10 over de ruines van Everon vliegen en dan ejecten.
en dan de a10 tegen de toren aan laten vliegen ofzow :)

Verwijderd

Ben ook wat aan het kloten, maar hoe zorg ik ervoor dat een heli van punt A naar punt B vliegt en daar land?

• Gehaktbal
Met behulp van waypoints en triggers.
Raadpeeg daarvoor de Editor tutorial bij het spel. Daarin wordt het in de vorm van vrachtwagen uitgelegd, maar gaat in de praktijk etzelfde.

Verwijderd

ah dan lees ik die morgen ff door! thnx

• Gehaktbal
Nog mensen met een dikke T3 verbinding of Cistron lijntje? :) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 22:19 schreef thesith het volgende:
Nog mensen met een dikke T3 verbinding of Cistron lijntje? :) :P
Wil ik ook weten jah :-)

• Gehaktbal
Gaan we met zn 20-en OPF spelen in mijn map.......yummie :) :9

• Gehaktbal
Raven heeft MXstream advanced dat is ongeveer 30kb/s upload......uuuuh......en uuuuuh 3.7 kb/s per mannetje..hehe
wordt er hooguit 4 vs.4 :)

Als cistron hier in alphen es op schiet kan ik mn basic abbo opzeggen en ADSL blue nemen...100kb/s upload :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 11:33 schreef thesith het volgende:
Raven heeft MXstream advanced dat is ongeveer 30kb/s upload......uuuuh......en uuuuuh 3.7 kb/s per mannetje..hehe

Als cistron hier in alphen es op schiet kan ik mn basic abbo opzeggen en ADSL blue nemen...100kb/s upload :)
Waaaaaaaat? Ik zie een mede alphen aan den rijner *of whatever .. :) * kewl.. :)
Maar ik heb tijdje geleden nog met 8 man gehost... ging echt brak... :r
Hoogstens 3 vs. 3! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 11:33 schreef thesith het volgende:

hmmm....klinkt wel lekker. Volgende week met z'n alle Raven maar even lief aankijken :)

met z'n alle maar even russen schieten >:)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 11:42 schreef FastDevil2000 het volgende:

[..]

hmmm....klinkt wel lekker. Volgende week met z'n alle Raven maar even lief aankijken :)

met z'n alle maar even russen schieten >:)
Ik heb al flink wat van GoT die mee deden met OFP in m'n icq lijst staan.. :) Als ik stom toevallig ga hosten, en ik zie dat hun online staan krijgen ze altijd een berichtje van me. maar goed... :)

• Gehaktbal
Op vrijdag 29 juni 2001 11:41 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Waaaaaaaat? Ik zie een mede alphen aan den rijner *of whatever .. :) * kewl.. :)
Maar ik heb tijdje geleden nog met 8 man gehost... ging echt brak... :r
Hoogstens 3 vs. 3! :'(
Alphenees (noem ik et :) )
Toch maar ff Cistron op laten schieten, jaar abbo voor MXstream loopt hier bijna af en dan wil ik niet 2 maanden w88 op Cistron, ik wil gelijk in de volgende versnelling :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Ik vind die map van die 24 players toch wel erg groot!

ze zitten 11 kilometer uit elkaar. Zou je hem niet kleiner kunnen maken? ongeveer 3-5 km uit elkaar? dan wordt het wat bespeelbaarder... zo kun je ook even met jeep+MG auwehoeren en niet 15 minuten hoeven te rijden. je kan niet lekker met tanks assaulten, je moet heel lang rijden tot dat je iemand anders tegenkomt. De units enzo zijn wel goed en een goeie hoeveelheid.

Zou je deze map willen veranderen en een van de basissen 8 km dichterbij zetten? dan wordt hij denk ik veel beter bespeelbaarder. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 13:57 schreef Bloodclot het volgende:
Ik vind die map van die 24 players toch wel erg groot!

ze zitten 11 kilometer uit elkaar. Zou je hem niet kleiner kunnen maken? ongeveer 3-5 km uit elkaar? dan wordt het wat bespeelbaarder... zo kun je ook even met jeep+MG auwehoeren en niet 15 minuten hoeven te rijden. je kan niet lekker met tanks assaulten, je moet heel lang rijden tot dat je iemand anders tegenkomt. De units enzo zijn wel goed en een goeie hoeveelheid.

Zou je deze map willen veranderen en een van de basissen 8 km dichterbij zetten? dan wordt hij denk ik veel beter bespeelbaarder. :)
ja, 3 tot 5 km is volgens mij ook speelbaarder

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Ik ben momenteel bezig aan een missie van de russen waar je ene opstand van civilians en een beetje verzet moet neerslaan >:)
Ben er ook iets in aan't verwerken zodat één van die basissen op een map, precies een (concentratie?)kamp is, en dat moet je bewaken met een mounted gun, terwijl alle civies erin bevel hebben eruit te lopen :7
best wel leuk, want je gun staat OP hun route :+

Als hij ooit af geraakt zal ik hem posten... 8-)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

heeft iemand hier een toffe ctf map voor ongeveer 16 spelers? 20 mag ook....

en niet dat de basisen 10km+ uit elkaar staan.

hooguit 5km.......

Verwijderd

ik ga een missie maken waarbij je een zwaar bewaakte basis moet binnensluipen en een jeep moet opblazen. hij speelt zich af rond 3:00 :) overal mannetjes enzo :P ik heb al een locatie op de map :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

kick!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Zijn er eigenlijk al terrain editors? Ik had begrepen dat op OFP Forum dat je met 3D Studio MAX en een of andere plugin wat kan doen, maar dat snap ik nog niet helemaal.

Ik wil graag mijn omgeving een beetje namaken waar in ik woon, lijkt vet tof om daar in rond te knallen cq vliegen. :)

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op maandag 02 juli 2001 23:53 schreef Xion het volgende:
Zijn er eigenlijk al terrain editors? Ik had begrepen dat op OFP Forum dat je met 3D Studio MAX en een of andere plugin wat kan doen, maar dat snap ik nog niet helemaal.

Ik wil graag mijn omgeving een beetje namaken waar in ik woon, lijkt vet tof om daar in rond te knallen cq vliegen. :)
:9~

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Ok, ik heb hier een piepkleine missie (mijn eerste) waar je op een eiland 36 weerloze civilians op allerlij manieren kan afmaken...
Ik heb enkel het probleem dat ik de missie niet kan laten "completen" en heb dus op het einde gewoon een fade to black met text gezet... Het weirde is dat die er niet altijd komt als ze allemaal dood zijn, bv niet als ik ze met satchels vermoord, maar als ik daarna ff in de mounted gun kruip is het wel complete :?
probeer het eens... (verwacht er wel geen uitdaging aan >:) )

hier, ze staat in deze dir:

Verwijderd

Moet je een trigger met END #1 ofzo neerzetten, marker erop dan kan je erheen lopen.

Kweet alleen niet hoe je kan doen.. dat als je alle mannetjes heb gekilled dat je dan end (moet wel kunnen volgens mij)

Ik heb zelf een kleine test missie gemaakt.
Om te kijken hoe je "reinforcements" kan sturen.

Kheb nog niet op een server staan, maar hier is korte uitleg:

Je begint zelf in het zuiden in een gevechts helikopter, jij bent piloot.
Voor je staan 2 UH-60's.
Die stijgen op en landen weer en laden dan ieder een squad mannetjes in.

Zodra die erin zitten vliegen de 2 heli's naar het noorden, de bedoeling is om ze te escorten/volgen.

In het noorden aangekomen staat er al een heli aan de grond.
En zie je 2 Infatry squad's in V- formatie staan.

De bedoeling is dat de 2 heli's die jij volgde daar ook lande en dan unloaden.
EN dan heb je 4 infatry squad's bij mekaar.

Die andere heli komt van een eiland bij de kust, en dat andere squad komt daaruit de buurt met een truck :)

Is test missie, maar ben wel trost dat het met gelukt is om al die squads in die heli's te krijgen en vervolgens daar in het noorden.
Heb geen tutorials of help dingen gebruikt! :)

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op dinsdag 03 juli 2001 22:45 schreef Paestero het volgende:
Moet je een trigger met END #1 ofzo neerzetten, marker erop dan kan je erheen lopen.

Kweet alleen niet hoe je kan doen.. dat als je alle mannetjes heb gekilled dat je dan end (moet wel kunnen volgens mij)

Ik heb zelf een kleine test missie gemaakt.
Om te kijken hoe je "reinforcements" kan sturen.

Kheb nog niet op een server staan, maar hier is korte uitleg:

Je begint zelf in het zuiden in een gevechts helikopter, jij bent piloot.
Voor je staan 2 UH-60's.
Die stijgen op en landen weer en laden dan ieder een squad mannetjes in.

Zodra die erin zitten vliegen de 2 heli's naar het noorden, de bedoeling is om ze te escorten/volgen.

In het noorden aangekomen staat er al een heli aan de grond.
En zie je 2 Infatry squad's in V- formatie staan.

De bedoeling is dat de 2 heli's die jij volgde daar ook lande en dan unloaden.
EN dan heb je 4 infatry squad's bij mekaar.

Die andere heli komt van een eiland bij de kust, en dat andere squad komt daaruit de buurt met een truck :)

Is test missie, maar ben wel trost dat het met gelukt is om al die squads in die heli's te krijgen en vervolgens daar in het noorden.
Heb geen tutorials of help dingen gebruikt! :)
Kewl, ik weet wel hoe je iets kan triggeren dat alle enemies dood zijn, gewoo zeggen bv. "East", en dan "not present", "once" bv. Dus als er dan in die radius geen east troepen meer zijn gaat de trigger af...

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik ben bezig met een missie waarbij je in de polder rondloopt en dan op een pretpark met 6 vlaggetjes stuit. Bij dat pretpark ligt een camping en daar zitten een hele zooi ventjes in tentjes te computeren. Nu moet jij naar binnen sluipen en zoveel mogelijk blowholes in die pc kasten schieten. Als je dan ook nog de main switch opblaast ben je er.

Oh ja, die missie noem ik Campzone >:)

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op woensdag 04 juli 2001 01:54 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik ben bezig met een missie waarbij je in de polder rondloopt en dan op een pretpark met 6 vlaggetjes stuit. Bij dat pretpark ligt een camping en daar zitten een hele zooi ventjes in tentjes te computeren. Nu moet jij naar binnen sluipen en zoveel mogelijk blowholes in die pc kasten schieten. Als je dan ook nog de main switch opblaast ben je er.

Oh ja, die missie noem ik Campzone >:)
:?
>:)

• Gehaktbal
Mijn map was idd een beetje groot :)
Meer bedoeld voor 50 vs. 50 >:)
Heb em nu in dezelfde kaart een 2e map gemaakt. + een grote bug die jullie niet zijn tegen gekomen :)
Je kon de vlag wel jatten maar niet scoren :)
Heb et nu gefixed.
http://home.planet.nl/~ramme019/SithCTF2.rar

edit:

Owja, tis in RAR-formaat, ben winzip kwijt :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 01:08 schreef de_vinny het volgende:

[..]

Kewl, ik weet wel hoe je iets kan triggeren dat alle enemies dood zijn, gewoo zeggen bv. "East", en dan "not present", "once" bv. Dus als er dan in die radius geen east troepen meer zijn gaat de trigger af...
maar als die mannetjes aan de wandel gaan, en allemaal buiten die trigger radius komen.. dan stopt het ook :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op woensdag 04 juli 2001 16:17 schreef thesith het volgende:
Mijn map was idd een beetje groot :)
Meer bedoeld voor 50 vs. 50 >:)
Heb em nu in dezelfde kaart een 2e map gemaakt. + een grote bug die jullie niet zijn tegen gekomen :)
Je kon de vlag wel jatten maar niet scoren :)
Heb et nu gefixed.
http://home.planet.nl/~ramme019/SithCTF2.rar

edit:

Owja, tis in RAR-formaat, ben winzip kwijt :)
tnx dude ik ga hem gelijk proberen

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

hij is wel cool... ongeveer 4-5 km groot vecht gebied.... elk team 3 zware tanks + nog andere shit en helies.. goeie map!

Kun je bij sommige dorpen (die niet echt op de route liggen) een heli of een tank plaatsen? ik heb er nog niet echt op gelet. zitten er in omliggende dorpen ook sprt auto's en jeeps? en ammo depots anzo?

• Gehaktbal
goede en zeker waardevolle toevoeging (8>
Tanks lijken me beetje overdreven om in een dorp te plaatsen, maar een tractortje hier en een sports carretje daar + ammo dumpje lijkt me stukje fijner. :)

• Gehaktbal
zo, ben klaar :)
Kon et toch niet laten om er een tank in te pleuren, wel een ouwe, T55 maar dat maakt em dan niet zo super gevaarlijk.
Heb ook nog ammo dumps e.d. neergepleurd in de omliggende dorpies met een autotje derbij of in 'Lametin' zefs toch maar een heli en een shilka :)

Op et moment ben ik bezig voor het maken van heuze 'vehicle respawns' doormiddelvan een beetje scripten, als het me gelukt is komen voertuigies gewoon weer terug...natuurlijk niet na 10 seconden maar na 2 minuten of meer.
Als et klaar is zal ik jullie daar (hopelijk) mee verblijden :)

• Gehaktbal
oeps, link vergeten :)

[url]http://home.planet.nl/~ramme019/SithCTF.Eden2.pbo [/url]

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

vet man!!! tnx!

morgen een lan van 8 man ofzo.. tja er hebben vandaag 8 man afgezegd.

als ie klaar is post 'm zo snel mogelijk...

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

waar ligt 'Lametin' ?? waar die tank staat en die chopper?

ik kanhem niet vinden...

maar tis wel een leuke map geworden...

misschien zou je hier en daar wat leven in de brouwerij gooien. een auto van een civilian+ AI rijder die gewoon rondjes rijd over de hele eiland... en het zelfde als met wat tractors... niet te veel. Er zijn ook verlaten bassisen ergens op het eiland. misschien kun je daar wat oude tanks in pleuren of een zwaar bewaakt basis die op alles schiet wat beweeg enzow... door de resistance... geen spelers gewoon AI.

Misschien een Idee voor een volgende map. Een CTF met AI erin die niks met ctf te maken hebben.

• Gehaktbal
het probleem is dat de maps dan echt alleen LAN-geschikt zijn. AI spelers vreten ook upload, hoe minder AI destebeter *D

Lametin, is een van de grootste dorpen van Everon, helemaal links. Hij is erg groot je zal em dus nie mis lope :)

• Gehaktbal
Op maandag 02 juli 2001 23:53 schreef Xion het volgende:
3D Data models more information...
--------------------------------------------------------------------------------
I have noticed when you extract the Data3d.pbo file there are p3d files that are the actual models used in the game. For your information I've found a link with more information about the p3d format. The P3D format is related to 3d Max...

"To use the P3D Plugin, first create your models in 3D Studio Max. It is often helpful to reset the transforms on the model using the reset xform command in 3dsmax. Then select which models you would like to export. Go
to File|Export and export it out as a P3D file. This will save the selected models to the P3D file."

More information at:

http://www.outrage.com/files/p3d_max3_readme.txt

Maybe someone can use this information to customise
the 3D models in the game.

-Patrick-

source: http://pub57.ezboard.com/foperation...opicID=91.topic

Can anyone with 3dstudio max check this out??

Ditte? :)
Pagina: 1