Welke simpele laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 21:10
ik ben op zoek naar een 'simpele' laptop die aan een paar eisen moet voldoen. ik heb al het hele internet afgestruind, maar tot nog toe niet de ware laptop gevonden. wat voor jullie misschien belangrijk is, is voor mij minder van belang. zo geef ik weinig om de speakers, de kijkhoek, het beeldscherm, processor en de opslag. alle huidige laptops zijn voor mij goed genoeg om af en toe een film op te kijken en ook snel genoeg. kan iemand me helpen met info over een laptop die voldoet aan de volgende eisen?

- 13" beeldscherm

- stil
weinig reviews behandelen het eventuele lawaai van de koeling. dit is voor mij zeer belangrijk.

- verlicht toetsenbord
ik gebruik de laptop vaak 's avonds

- lange accuduur
reis er veel mee

- lichtgewicht

- een home- en endknop
ik typ erg veel en gebruik deze toetsen vaak

- 8gb werkgeheugen

- budget: voor een laptop met deze specs wil ik best meer dan 1000 uitgeven

- geen chromemachines, geen apple, geen lenovo.
liefst met ethernetuitgang maar zonder kan ik wel leven

het hoeft niet per se een 'vaste' laptop te zijn. hybrid (2-in-1?) vind ik prima.

bedankt alvast,
jazz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bolletje in "LAA beleid"

Wat heb je zelf al gevonden?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
bolletje is voor de link naar wenslijst? dan heb ik 'de link naar' misschien iets te letterlijk genomen aangezien ik geen link gebruik. in dat geval excuus.

om toch een antwoord te geven op je vraag: behoorlijk wat. een paar voorbeelden:

HP EliteBook Folio 1020 G1
HP Envy 13-d020nd
Asus ZenBook UX305
Dell XPS 13 9350
een paar lenovo's maar daar lees ik veel slechte ervaringen over
Razer Blade Stealth
acer aspire s7
apple macbook
microsoft surface book

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jazzvb schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:09:
bolletje is voor de link naar wenslijst? dan heb ik 'de link naar' misschien iets te letterlijk genomen aangezien ik geen link gebruik. in dat geval excuus.

om toch een antwoord te geven op je vraag: behoorlijk wat. een paar voorbeelden:

HP EliteBook Folio 1020 G1
HP Envy 13-d020nd
Asus ZenBook UX305
Dell XPS 13 9350
een paar lenovo's maar daar lees ik veel slechte ervaringen over
Razer Blade Stealth
acer aspire s7
apple macbook
microsoft surface book
Volgende stap, zoek ze op in de pricewatch, druk op 'willen' maak een wenslijstje die kun je exporteren met de knop 'genereer RML'(onder je profiel, wenslijsten) dit plak je in je post, dan hoeven wij niet voor jou te zoeken om de vergelijking te maken.

Wat betreft geluid, je hebt geen dedicated videokaart nodig welke geluid maakt en dus zal alleen eventueel je CPU geluid maken met koelen, kijk naar laptops die passief gekoeld zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
ik kom er niet uit om een wenslijst te maken. maar dat geeft niet want ik heb wel de pricewatch gebruikt om laptops te zoeken. uiteindelijk bleven er twee over, hoe simpel mijn wensen ook zijn. apart, want je hebt (uiteraard) nog niet eens de keus om te sorteren op geluid van de koeling, en naar de home- en endknop heb ik nog niet eens gekeken. de beide laptops zijn van hp:

hp envy 13
hp spectre x360

deze had ik al onderzocht. de hp envy schijnt veel/vaak kabaal te maken. de spectre wordt op een engels forum finaal de grond in geboord door alle reageerders. wat overigens verbazend was, want op andere sites wordt ie juist weer de hemel in geprezen.

mijn wensen mogen misschien niet in een topic, maar ik zou anders niet weten hoe ik aan een (voor mij) goede laptop kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Als je een stille laptop wil kun je naar de Intel M kijken die zijn passief gekoeld:

http://www.intel.nl/conte...re/core-m-processors.html

Alleen met verlicht toetsenbord wordt wel wat duur:

http://tweakers.net/categ...UuuEUUmkYSdZn-SdrbXjhx_EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
jazzvb schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:39:
- stil
weinig reviews behandelen het eventuele lawaai van de koeling. dit is voor mij zeer belangrijk.
Notebookcheck.net reviewt heel veel laptops, en ze besteden hier altijd expliciet aandacht aan.

Verder zijn de grootste veroorzakers van hitte (en dus fangeluid) de CPU en de GPU. Laptops met een aparte GPU zullen dus vaak meer geluid maken. Ook zou ik een laptop uitzoeken met een relatief laag TDP (15W is mijn maximum), zoals de i5-6200U of i5-6500U. Laptops met zo'n CPU zullen vrijwel altijd weinig warmte verstoken en dus niet heel veel herrie maken.
jazzvb schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:12:
ik kom er niet uit om een wenslijst te maken. maar dat geeft niet want ik heb wel de pricewatch gebruikt om laptops te zoeken. uiteindelijk bleven er twee over, hoe simpel mijn wensen ook zijn. apart, want je hebt (uiteraard) nog niet eens de keus om te sorteren op geluid van de koeling, en naar de home- en endknop heb ik nog niet eens gekeken. de beide laptops zijn van hp:

hp envy 13
hp spectre x360

deze had ik al onderzocht. de hp envy schijnt veel/vaak kabaal te maken. de spectre wordt op een engels forum finaal de grond in geboord door alle reageerders. wat overigens verbazend was, want op andere sites wordt ie juist weer de hemel in geprezen.

mijn wensen mogen misschien niet in een topic, maar ik zou anders niet weten hoe ik aan een (voor mij) goede laptop kom.
Bij de Envy 13 staat de fan standaard op "always on" in het BIOS. Dit kan je uitzetten, waarna de laptop stiller wordt. Of dit alle problemen verhelpt weet ik niet.

[ Voor 44% gewijzigd door MarcoC op 15-05-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzvb
dat scheelt zeker een slok op een borrel, die verlichting. maar is echt een must. zoals nu : )

bedankt voor de tips! ik ga er meer over lezen want daar weet ik (nog) niet voldoende vanaf.
Pagina: 1