Toon posts:

Sonos met tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een oplossing voor sonos te gebruiken met mijn tv
Ik ben nu in het bezit van 2x play1 en play 5 deze zouden samen moeten gebruikt worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om tv te kijken
Ik zoek een oplossing voor mijn 2x play1 en 1xplay5 samen te gebruiken voor tv te kijken

Wat heb ik zelf gevonden
Dat de sonos playbar een optie kan zijn. Maar dan weet ik niet of ik mijn 2xplay1 kan gebruiken samen met mijn play5.

Dan heb ik ook eens gekeken naar de sonos sub waar het koppelen van de 2xplay1 en play5 moet lukken maar dan weet ik niet of ik deze kan aansluiten op mijn tv

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Om je Sonos apparatuur aan te sluiten op andere apparaten, zoals je TV, Blu-ray speler enz heb je toch een Sonos connect nodig? (willen de experts mij verbeteren als ik het fout zeg, ik ben mij namelijk ook nog aan het oriënteren in de Sonos wereld)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:33:
Ik zoek een oplossing voor sonos te gebruiken met mijn tv
Ik ben nu in het bezit van 2x play1 en play 5 deze zouden samen moeten gebruikt worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om tv te kijken
Ik zoek een oplossing voor mijn 2x play1 en 1xplay5 samen te gebruiken voor tv te kijken

Wat heb ik zelf gevonden
Dat de sonos playbar een optie kan zijn. Maar dan weet ik niet of ik mijn 2xplay1 kan gebruiken samen met mijn play5.

Dan heb ik ook eens gekeken naar de sonos sub waar het koppelen van de 2xplay1 en play5 moet lukken maar dan weet ik niet of ik deze kan aansluiten op mijn tv

Alvast bedankt!
Volgens mij is het niet mogelijk om een setup te creëren waarbij je al je huidige speakers zou kunnen gaan gebruiken om tv te kijken. Als je een Playbar zou halen, kun je deze optioneel combineren met 2x een Play1 of 2x een Play3 of 2x een nieuwe generatie Play5.
PaT schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:16:
Om je Sonos apparatuur aan te sluiten op andere apparaten, zoals je TV, Blu-ray speler enz heb je toch een Sonos connect nodig? (willen de experts mij verbeteren als ik het fout zeg, ik ben mij namelijk ook nog aan het oriënteren in de Sonos wereld)
De Sonos Connect gebruik je om je huidige audioinstallatie te voorzien van streaming mogelijkheden. Sluit de Connect analoog of digitaal aan op de versterker/receiver en zorg dat de Connect toegang heeft tot je muziekbibliotheek en je kan met smartphone/tablet aan de slag om te selecteren. Geluid komt dan gewoon uit je bestaande installatie. Je tv of blu-ray speler hebben hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

S1NN3D schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:32:
[...]

De Sonos Connect gebruik je om je huidige audioinstallatie te voorzien van streaming mogelijkheden. Sluit de Connect analoog of digitaal aan op de versterker/receiver en zorg dat de Connect toegang heeft tot je muziekbibliotheek en je kan met smartphone/tablet aan de slag om te selecteren. Geluid komt dan gewoon uit je bestaande installatie. Je tv of blu-ray speler hebben hier niets mee te maken.
Maar mijn bluray speler is nu aangesloten op een receiver/versterker. Daar hangen nu bedraade speakers aan. Als ik die wil vervangen voor Sonos 1 speakers, dan verbind ik die toch via een Connect? Zo kan het geluid van de receiver (ic tv, mediaspeler, bluray speler) `gestreamd' worden via de connect naar de Play's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
En hoe komt het geluid dan bij die Connect om naar de Plays te sturen? Een Connect heeft volgens mij alleen audio uitgangen. Ik heb de genoemde constructie zelf nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de achterkant kijkt van de Sonos Connect, dan vind je daar gewoon RCA input. Dus in theorie zou je deze kunnen verbinden als je tv een headphones/audio uitgang heeft.

Maar analoge audio outputs ben ik al een tijdje niet meer tegengekomen op nieuwere tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Oké, die route zou je nog kunnen onderzoeken. Ben je wel beperkt tot stereo, surround sound kun je dan niet meer realiseren. Hang je randapparatuur dan aan de tv en laat de receiver vervallen aangezien die geen functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

S1NN3D schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:42:
En hoe komt het geluid dan bij die Connect om naar de Plays te sturen? Een Connect heeft volgens mij alleen audio uitgangen. Ik heb de genoemde constructie zelf nog nooit gezien.
Vanuit je receiver? Die verbind je met de connect, kan volgens mij gewoon met een digitale verbinding. Ik ga eens even in de specs van die Connect duiken.

Edit... Hmm toch niet... Connect is dus puur om je hifi set streaming capaciteiten te geven...

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 08-06-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Naar mijn idee kun je jouw setup alleen realiseren met de aanschaf van een playbar icm 2x een play1/3/5

Jij kunt dus nooit je huidige combinatie speakers erbij aansluiten. Ik zou je play5 of in een andere kamer plaatsen of verkopen zodat je de aanschaf van je playbar wat minder hard in je portemonnee voelt.

Je setup zal dan: Playbar + 2x Play1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
Ik heb de Sonos Boost, Sonos Connect, een Luxman+B&W speaker set en boven een Play1. Op de Connect heb ik de Ziggo Horizon ontvanger aangesloten. Nu kan ik geluid van de tv doorgooien via de Connect naar de B&W speakers en ook nog naar de Play 1. Kan ook muziek van de NAS draaien via de Connect op de B&W maar natuurlijk ook op de Play 1. Connect heeft dus full in-en-uit mogelijkheden.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Even ter aanvulling op hierboven.
Als je de input gebruikt moet je gewoon op je telefoon of op de pc in de sonos app even de lijningang kiezen en dan hoor je die input.
Normaliter staat hij gewoon op de woonkamer output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-10 07:07
En nog een aanvulling: of het inderdaad zo is weet ik niet omdat ik het nooit geprobeerd heb, maar ik lees regelmatig waarschuwingen over dat het beeld en geluid niet synchroon lopen wanneer je op deze manier het geluid van de tv over je Sonos apparatuur laat lopen.
Hier heb je met de Playbar waarschijnlijk geen last van. En als dat wel zo is kun je de audiovertraging aanpassen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnemmerik schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:29:
En nog een aanvulling: of het inderdaad zo is weet ik niet omdat ik het nooit geprobeerd heb, maar ik lees regelmatig waarschuwingen over dat het beeld en geluid niet synchroon lopen wanneer je op deze manier het geluid van de tv over je Sonos apparatuur laat lopen.
Hier heb je met de Playbar waarschijnlijk geen last van. En als dat wel zo is kun je de audiovertraging aanpassen in de instellingen.
Eigenlijk krijg je bij iedere streamer vertraging als deze een input moet doorsturen. Bij Sonos werkt dit enkel zonder vertraging in de surround setup.
Simpel gezegd: achterspeakers bij een playbar: geen vertraging, losse speaker in andere zone: kleine vertraging. Zet er bewust kleine bij omdat Sonos dit behoorlijk goed doet.

Ik durf niet te zeggen of de Play5 via aux vertraging geeft.

Vergelijk ik het met mijn eigen Raumfeld: selecteer ik als input de line input (dan kan ik het geluid naar andere zones sturen) wordt de boel vertraagd door buffering. Gebruik ik echter de pauze functie, dan pakt Raumfeld automatisch de line-in en werkt als een gewone actieve speaker en dus 0 vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 18:39

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Eigenlijk krijg je bij iedere streamer vertraging als deze een input moet doorsturen. Bij Sonos werkt dit enkel zonder vertraging in de surround setup.
Simpel gezegd: achterspeakers bij een playbar: geen vertraging, losse speaker in andere zone: kleine vertraging. Zet er bewust kleine bij omdat Sonos dit behoorlijk goed doet.

Ik durf niet te zeggen of de Play5 via aux vertraging geeft.

Vergelijk ik het met mijn eigen Raumfeld: selecteer ik als input de line input (dan kan ik het geluid naar andere zones sturen) wordt de boel vertraagd door buffering. Gebruik ik echter de pauze functie, dan pakt Raumfeld automatisch de line-in en werkt als een gewone actieve speaker en dus 0 vertraging.
Play 5 heeft (bij mij) aardige vertraging.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:17
Ik heb zelf een play 5 en 2x een play 3 die ik heb aangesloten op mijn tv.
Om er voor te zorgen dat je geen vertraging krijgt heb ik de play 5 aangesloten op mijn tv door middel van een scart verloopstekker met daarop een Jack - Tulp kabel die ik weer op mijn sonos heb aangesloten.

Mijn sonos 5 bestuurd de andere sonos apparaten en het werkt voor mij echt perfect. Geen vertraging je regelt het geluid van de tv met je telefoon.

Een voorwaarde om dit te laten werken is dat je wel een scat aansluiting moet hebben op je tv.
Ook zal ik dan het geluid van te tv wel uitzetten, want dat klinkt dan minder mooi in combinatie met sonos.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellax op 31-08-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 15:52
laatmaar

[ Voor 98% gewijzigd door PCJR op 31-08-2016 13:45 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Pagina: 1