Draadloze toetsenbord werkt niet in Bios

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 769105

Topicstarter
Sinds gisteren werkt mijn draadloze toetsenbord en muis opeens niet meer in de Bios. Gek genoeg werken ze wel in windows.

Ik gebruik windows 7 Home Premium.
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-
Z77-D3H met i5-3570K processor en 16 gb geheugen. De Bios is 'Gigabyte UEFI. Het systeem is 3 jaar oud.
Ik heb een dual boot opstelling met windows 7 en XP
De draadloze toetsenbord en muis zijn van logitech.

De ontvanger van het toetsenbord zit normaal in het front usb van mijn Antec 902 V3. Ik heb de ontvanger ook achter in de verschillende usb poorten gestopt.
Dat hielp heel even en toen zat hij weer vast.
Soms verschijnt alleen de helft van het Bios scherm.
Ik dacht eerst dat het aan de batterij van het moederbord ligt maar windows start verder normaal op. De tijd en datum instelling zijn ook juist.
Heeft iemand hier ervaring mee?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Sommige USB poorten werken niet in de BIOS (o.a. USB 3.0), probeer eens een andere (USB 2.0) poort aan de achterkant van je computer en check of je in je BIOS ook iets van USB legacy optie aan hebt staan ?

edit: Je moet dus de USB poorten gebruiken die naast/boven je PS/2 Keyboard/Mouse Port poort zit
Handleiding blz 20 , 1-7 Back Panel Connectors, afbeelding

[ Voor 52% gewijzigd door Breezers op 14-05-2016 10:05 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de 2 usb poorten naast de PS2 ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Het heeft altijd goed gewerkt. Waarom zou het nu opeens niet meer werken. Ik weet niet of usb legacy aan staat.
Ik ga maar even een usb (niet draadloos) toetsenbord kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
haal dan meteen een USB naar PS2 verloopje ? scheelt weer een ritje als USB alleen niet werkt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook nog lastig aan te komen!
Mediamarkt heeft ze iig niet.
Dan maar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M'n broer heeft nog een ps/2 keyboard liggen. Die komt hij morgen brengen. Dan laat ik weten of dat werkt. Alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is verholpen.
Ik heb de oplossing in een andere topic van juni 2014 'kan niet in BIOS komen' van tweakers gevonden.
Het ging om exact hetzelfde probleem. moederbord/processor waren ook dezelfde.
De oplossing was om van alle apparaten de usb stekkers eruit te halen en het werkt. Ik kan nu weer gewoon in de BIOS werken. Helaas lag bij hem daar niet de oplossing.
Waarom het bij mij wel werkt weet ik niet, ga wel proberen daar achter te komen, want om steeds je apparaten los te koppelen om in de BIOS te komen gaat op den duur vervelen.
Ik kan iig weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb één voor één de apparaten aangesloten en de BIOS opnieuw gestart. Na het laatste apparaat (spelbesturing) te hebben aangesloten en de BIOS gestart, bleek alles weer normaal te werken.
Ik kon ook het draadloze toetsenbord met de ontvanger in de front usb gewoon weer in de BIOS gebruiken.
Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat ik een usb2 apparaat in een usb3 aansluiting heb gestopt.
Pagina: 1