Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 23:35
Hallo.

Ik ben van plan om mijn game laptop in te ruilen voor een macbook omdat ik toch veel op mijn pc game dan de laptop.

Zelf is de game laptop 15'' en klinkt 13'' voor mij erg klein.
Kan 1 krijgen met 512GB btw

De osx lijkt mij erg uitdagend voor iemand die jaaaren windows gebruikt.
Ik ben gek op uitdagingen O-) O-)

Zijn er zelf mensen die deze overstap hebben genomen?
Hoe is dit bevallen?

Een 15'' vind ik persoonlijk wel mooier, maar is het die enorme grote prijsverschil waard om na verkoop/ruil van mijn al dure laptop alsnog 500 euro moet aftikken voor die 2'' en extra kracht die ik eigenlijk niet echt nodig ben?

Ik ben vooral van plan een beetje foto- en video's te editen maar wel compact.
Mocht ik met een echt project bezig moeten hang ik hem wel aan mijn 24'' monitor, een enkel spelletje als football manager, en gewoon internetten etc etc

Wie kan mij helpen?

vriendelijke groetjes,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
OSX is gewoon heel wat anders dan Windows. Ik gebruik nu al 5 jaar OSX en het bevalt mij prima. Ik was al geen fan van Windows, dus de overstap naar OSX beviel mij toen erg goed en nu nog steeds.

Wat zijn de specs van je game laptop? 500 euro is behoorlijk wat als je nog nooit met OSX gewerkt hebt. Stel je nou eens voor dat je spijt krijgt nadat je hem omgeruild hebt? Waarom wil je hem eigenlijk omruilen? Ik vind de meerprijs dan ook niet waard voor wat je ermee gaat doen. 13 inch is ook prima, zeker als dit je eerste Macbook wordt.

Een Macbook is niet gemaakt om op te gamen, al zijn lichte games geen enkel probleem.

Let op dat er misschien over een maand een refresh komt betreft de Pro Retina modellen. Zullen vast en zeker ook een redesign krijgen, in combinatie met de nieuwe Skylake CPU's.

[ Voor 71% gewijzigd door MysticX op 14-05-2016 00:20 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Ik bedoelde meer om om 500 euro extra nog bij te tellen voor een 15'' mb vergeleken met de 13'' die ik zo kan inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb de overstap 3 jaar geleden gemaakt van windows naar osx. Super! Gaming start ik toch nog altijd windows bootcamp op.
Het is wennen maar went wel weg snel,
Ik vind dat windows ook behoorlijke stappen heefd gemaakt in gebruiksgemak. Ik zelf gebruik de imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mikehulshof schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:28:
Ik bedoelde meer om om 500 euro extra nog bij te tellen voor een 15'' mb vergeleken met de 13'' die ik zo kan inruilen.
Of je dat die € 500,- extra waard vind kun je het best ondervinden door eens bij een Apple Store of A-Mac winkel binnen te stappen en eens wat taken uit te voeren op de verschillende devices en groottes.

Zoals RWK__ al aangeeft, over een week of 4 tijdens het WWDC is de kans groot dat er nieuwe MacBook Pro's worden gelanceerd.
Staat je laptop altijd thuis? Dan kan je ook een iMac overwegen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 04:09
Ben zelf sinds enkele dagen eigenaar van een 13" macbook na jaren windows te hebben gebruikt. De overstap is goed gegaan. Al moet ik zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met de reactie van RWK. Waar de verschillen 5 jaar geleden misschien groot waren tussen windows en osx zijn ze dat nu niet meer. Ieder systeem heeft zijn sterke en zwakke punten.

Maar ik zou wel oppassen met een 13" systeem, ik vind het net voldoende, maar ik kan mij voorstellen dat je voor gamen liever een een 15" hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
Gamen is meer bijzaak, hoeft niet persé.
Wil gewoon een lekker mooi compacte macbook voor de dagelijkse dingen en mijn foto- en videobewerkingen. Bij grote projecten gaat hij aan een 24'' scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
zou zeggen lees het macbook pro ervaringen topic eens door. daar staat genoeg over ervaringen.
maar kort gezegd. osx vind ik persoonlijk zeer prettig werken. overzichtelijk handig en intuïtief. maar dat zou het ook bij windows kunnen zijn als je het goed voor jezelf weet in te regelen.
voor mij is het meer de samenhang tussen apple producten die het voor mij gemakkelijk maken. gebruik naast de macbook ook een iPhone en iPad. zaken delen via iCloud werkt prima.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Wat betreft OS X versus Windows, ik ben overgestapt in 2013 ( nu dus ongeveer 3 jaar ) en ik zou voor geen goud meer terug willen.

Maar het maakt denk ik vooral verschil wat je wilt doen. zelf ben ik web-developer en gebruik ik mijn macbook daar veel voor, en die overstap is echt sterk aan te raden. design etc hoor ik ook nog altijd veel positieve verhalen over de mac.

Wat betreft 13" versus 15" ben ik momenteel aan het overwegen om van 13" naar 15" te gaan upgraden, juist omdat ik merk dat bij de langere sessies het soms toch wat vermoeiend is om alles om de 13" af te lezen.

een extern scherm gaat bij de 13" overigens ook niet zomaar. althans, je kan er maximaal 2x full HD aanhangen bij mijn weten. ik weet niet of dit voldoende voor jouw gebruik is. maar dit is wel iets om even rekening mee te houden denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
ruud82 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:35:
Ben zelf sinds enkele dagen eigenaar van een 13" macbook na jaren windows te hebben gebruikt. De overstap is goed gegaan. Al moet ik zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met de reactie van RWK. Waar de verschillen 5 jaar geleden misschien groot waren tussen windows en osx zijn ze dat nu niet meer. Ieder systeem heeft zijn sterke en zwakke punten.
Met alle respect maar deze uitspraak baseer je op de paar dagen dat je je Mac nu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 04:09
Hoi Volkan, ja ik leer snel. En naast dat, ik heb in het verleden (3 jaar geleden) ook al een jaar met een osx gewerkt. Dus vandaar dat ik er snel aan wen.

En ik blijf erbij dat ik het verschil tussen El capitan en windows 10 op gebruikersgemak wel meevalt. En ja de systemen werken inderdaad anders maar ik kan niet zeggen dat is OSX nu zoveel beter vind werken dan windows 10, ik ben er wel blij mee en het werkt prettig, maar dat vond ik van windows 10 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik werk nu een jaar met een macbook pro.

Als ik moet kiezen tussen Windows of OSX zou ik nog steeds voor Windows kiezen. Met name de Finder app is inferieur t.o.v Verkenner in Windows. Wel is de hardware van Apple goed geintegreerd in het OS. De touchpad werkt goed, backlighting, scherm, keyboard, de speakers. Daarvoor zou ik wel liever een macbook dan welke andere laptop dan ook hebben.

Games spelen op een laptop is toch vrij dom. Kleine schermen, de ergonomie is niet zo best, alles wordt heel warm. Dan kan je beter een nieuwe videokaart aanschaffen en op je pc spelen. De Macbook is ook niet echt gemaakt om te gamen. De iGPU kan wel wát aan, maar overschat het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Joe-star op 17-05-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Het enige dat we hier kunnen delen is onze persoonlijke ervaring, en die ervaring, zoals het woordje persoonlijk al zegt, geld niet voor iedereen.
Waarom anderen de persoonlijke ervaring van iemand moeten aanvechten vind ik dan ook een beetje krom, daar heeft de TS dit topic niet voor aangemaakt.

6 jaar geleden heb ik geen overstap gemaakt maar is er een MacBook naast mijn GamePC gekomen, dit liep per toeval zo en had in het begin geen idee wat ik er mee moest.
Ik deel wel je aantrekkingskracht hier aan, omdat ik ook van uitdagingen houd.
Het kostte me vrij weinig tijd om OSX onder de knie te krijgen en vervolgens is mijn interesse in OSX uitgelekt naar Linux, dit omdat *nix in de terminal ongeveer hetzelfde aanvoelt.

Nu 6 jaar later en ik gebruik Windows en OSX nog steeds (& linux..)
Al het werk dat ik normaal verrichte zet ik mijn GamePC niet meer voor aan maar klap ik de MacBook gewoon open, gestures worden een gewoonte en dan vlieg je overal doorheen.
Dat is iets waar Windows in mijn ogen nog moeite mee heeft om te evenaren, maar ze zijn goed op weg, echter zal dit voor mij niet nodig zijn, want ik Game enkel op die PC.

Dat besturingssysteem 'X' niet fijn werkt voor de ene en wel voor de andere dat is gewoon een feit, maar als je er voor open staat en gemotiveerd bent om het te leren; gewoon proberen!
Als het je lukt de voordelen van vele te combineren dan zit je gewoon goed, en dat geld voor zowel Windows gebruikers als OSX gebruikers, en elk stukje software dat er bestaat natuurlijk ;)

Mijn mening in dit geval is dan ook dat Windows een prima Desktop ervaring is, en dat je nooit een betere ervaring op een Laptop zal hebben dan met OSX.
en voor de rest, linux :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er zijn al vele topics volgeschreven over ervaringen met het switchen naar Mac, en zoals altijd blijft dat zeer persoonlijk. Om hier nu nog een topic aan te besteden is wat teveel van het goede :) Kijk dus 'ns wat rond op dit forum voor de ervaringen met mensen, en vooral in het MacBook Pro topic, ga naar de (Apple) winkel om daar de MacBook 'in het echt' te zien en er wat mee te spelen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.