Niet leuk om hier het woord 'slordig' te lezen. Bij slordig denk ik aan onverzorgd en niet zorgvuldig. Daar is bij deze foto's zeker geen sprake van. Ik had mij vantoveren goed voorbereid door nog eens oude foto's van voorgaande keren te bekijken om na te denken over hoe het ditmaal beter kan. Vervolgens tijdens de meet diverse instellingen van de camera's en diverse standpunten geprobeerd om het maximale eruit te halen. En na thuiskomt 5 avonden een paar uur bezig geweest met de nabewerking.
Barrycade schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:22:
Maar bij een 2e blik is het een beetje slordig qua afsnijden qua voorwielen zeker bij #4 omdat daar de blik van de rijder helemaal niet zichtbaar is en de motor dus dan het onderwerp zal worden. Maar die staat dan niet lekker op de foto met een afgehakte voorkant en achterkant.
Er is geen sprake van afhakken; het is (voor mij) heel moeilijk om én zo dicht mogelijk een foto te maken én de motor in zijn geheel op de foto te krijgen. Hierbij een aantal voorbeelden. Met de tijden erbij zodat je kan zien dat ik minder dan een seconde de tijd heb om de foto te maken.
5488 op 13:37:25:50
5489 op 13:37:26:10
5490 op 13:37:26:50
Op foto 5489 staat de berijdster er volledig op maar de achtergrond is niet voldoende geblurred. Foto 5490
is naar mijn smaak veel mooier en dat het wiel er niet volledig op staat vind ik geen probleem.
5665 op 13:42:48:00
5666 op 13:42:48:60
Hier weer hetzelfde probleem met als extra die lelijke auto op de achtergrond. Daarom verticaal gecropped om die auto weg te krijgen.
4298 op 11:58:50:15
4299 op 11:58:50:50
En hier zat ik met dat lelijke verkeersbord.
De oplossing hiervoor zou kunnen zijn om te gaan bursten (spray and pray). Maar ik vind dat te gemakkelijk en wil het bij 'single shot' houden.
marceltuit schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:50:
Niet echt mijn type onderwerpen/fotografie maar ik moest lachen om die laatste. Hij trekt echt zo'n gezicht van 'o kut wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen' als hij die politiewagen in zijn spiegel ziet

Dat was de politie begeleiding van die groep. Reed ook op de heenweg mee. Dus daar zal die motorrijder verder geen aandacht aan hebben gegeven.
lateef schreef op maandag 16 mei 2016 @ 16:13:
[...]
Zoals Barrycade opmerkte zitten er in mijn relaas voldoende aanwijzingen die je als handvatten op kunt pakken. Het is aan Vishari of hij daar wel of niet iets mee wilt doen. Opmerkingen als let hier en hier op heeft hij niet zo gek veel aan. Dat je een keer wat slordige foto's maakt, kan gebeuren, gezien zijn ervaring hoef ik hem daar niet op te wijzen. Technisch is hij in staat om goede foto's te maken, ze zijn allemaal goed belicht en goed scherp.
Wanneer hij nu betere/mooiere foto's wilt maken, gaat het om andere keuzes. Dat zijn keuzes die ik niet voor hem kan maken en hoe ik het zou doen, is ook niet relevant. Het gaat om het verhaal wat hij wilt vertellen en de keuzes die hij daarbij maakt om tot dat verhaal te komen. Wat ik wel kan doen - en wat ik ook heb gedaan - is hem handvatten geven voor die keuzes.
Ik kan hier echt helemaal niets mee, met geen enkele aanwijzing die jij gaf. Ik wil best geloven dat je het positief bedoelt maar 'verhaal vertellen'?? Nee, dat is niet wat ik wil.
Zoals ik al heb aangegeven probeer ik (binnen het kader van een chaotische meeting) poser foto's te maken. En de richting die ik op wil is zoals die laatste Ducati foto.