Heb domein verhuisd, maar zie nog steeds de oude website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Naar aanleiding van mijn vorige topic, waarin uiteindelijk toch wel werd geconcludeerd dat mijn website gewoon ronduit traag reageert, heb ik vandaag de beslissing gemaakt om over te stappen naar een andere host. Voor de zekerheid wil ik de website 'opnieuw' gaan bouwen (met Wordpress) zodat ik zeker weet dat het daar ook niet aan kan liggen.

Dus, verhuizing in gang gezet. EPP code ingevoerd en voila, ik kan inmiddels inloggen bij de nieuwe host.

Echter, als ik naar mijn domein 'surf' zie ik nog steeds de oude website.Ik kan nu dus niet vooruit.

Beide hosts zijn momenteel niet online / bereikbaar, dus vandaar de vraag aan iemand die hier ervaring mee heeft:

Moet ik nog iets doen? Of moet mijn oude host nog wat doen? Of 'duurt' dit gewoon even? Het is nu zo'n 4 uur geleden. Het betreft overigns gewoon een .nl domein.

Wachten? Of kan ik wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het overzetten van een domeinnaam naar een ander IP kan best even duren met dank aan de TTL die erop zit. Als je zelf vast aan de slag wil: gewoon even je hosts-file aanpassen en je domeinnaam doorverwijzen naar het nieuwe IP.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi je DNS cache eens leeg.

Ipconfig /flushdns

En het kan idd 24u duren voordat de change over het internet is gerepliceerd.
Tenslotte zou je nog handmatig je hosts file kunnen aanpassen met het nieuwe ip van je website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Oke bedankt heren.

Heb het DNS cache leeg gemaakt maar verandert niets.

Dus het is gewoon een kwestie van wachten... Ofwel hosts-file aanpassen.
Dank, dat wilde ik even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je A-records kunnen er nog wel gewoon in staan, of de nameservers kunnen na de verhuizing zelfs nog op die van de oude partij staan. Misschien even kijken welke nameservers er nu voor je domein zorgen en of dat klopt met wat je hostingpartij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hostfile aanpassen is sowieso een goede test, zie jij al of het goed staat voordat de rest van het internet naar je nieuwe site/server wordt toegestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Het probleem is dat ik in het Cpanel van de nieuwe host het nieuwe IP adres niet kan vinden.

Bij 'IP adressen' staat er namelijk dat er nog geen IP adres is toegekend aan dit domein.
Afwachten dus dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Oke het werkt alweer. Domein is nu volledig over gezet.

Ik heb gewoon geen geduld. Thanks allen.
Pagina: 1