Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo WifiSpots DNS_PROBE_FINISHED en andere errors

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Beste allen,

Bij gebruik van Ziggo WifiSpots heb ik last van een verbinding die regelmatig hapert. Terwijl ik dit tiep bijvoorbeeld probeer ik in een tweede venster www.tweakers.net te openen. Chrome blijft dan heel lang hangen en komt uiteindelijk met de melding:
DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

Ververs ik de pagina weer dan krijg ik:
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Probeer ik het daarna nog een keer, dan werkt het opeens wel en staat de pagina binnen een seconde op m'n scherm.

Klik ik wat heen en weer op tweakers, dan blijft al snel de boel al weer hangen en krijg ik de volgende melding:
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Ververs ik de pagina na een paar seconde , dan doet ie het weer normaal.

Vervolgens gaat het weer een tijdje goed, maar dan toch weer opeens:
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Een online spel spelen gaat overigens wél goed. Lijkt dus iets met DNS te maken te hebben. Ik heb met wat behulp van internet tutorials handmatig DNS servers ingesteld, maar het helpt niets.

Wifi analyser geeft aan dat de Ziggo hotspot een signaalsterkte heeft van -55 dBm. Uitstekend ontvangst lijkt me zo. De eerstvolgende andere Ziggo hotspot zit op -80 dBm. Ziggo speedtest geeft aan 9,32 mbps download en 1.23 upload en zit daarmee netjes op de maximale snelheid.

De internet browse ervaring is met die onderbrekingen wel een stuk minder zo :(

Ik heb al diverse andere wifi USB dongels geprobeerd en ook naar Windows 10 ge-upgraded, maar ik blijf tegen dit gedoe aan lopen... Iemand nog een idee of anders waar dit nou toch door komt???

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Alle reacties

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dit is een dns probleem. Ik ken het en heb op mijn laptop via netwerkcentrum alternatieve dns ingesteld. Die van Google in dit geval.

Daarbij wil een flushdns (dacht ik) ook wel eens helpen na een dns wijziging.

[ Voor 23% gewijzigd door Mrjraider op 13-05-2016 21:41 ]

• Undertaker2
Dank, ik ga eens proberen met google dnsservers en dan het commando flushdns doen. Want dat laatste had ik nog niet geprobeerd.

/edit
Heeft helaas niet geholpen. Het werkte een half uurtje goed en toen opeens weer een nieuwe melding:
DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

Bij herladen vervolgens weer de error:
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Minuutje later werkt het allemaal weer.

[ Voor 49% gewijzigd door Undertaker2 op 14-05-2016 11:29 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb een identiek probleem, maar....

Streams(youtube/twitch)/verbindingen die open staan (teamspeak/discord) blijven gewoon actief, probeer ik een nieuwe website te openen in Chrome/ie-EDGE dan krijg ik DNS errors deze cyclen dan in de volgorde de TS aangeeft en dan na ~10 seconden doet het het weer.

Ik heb al in mijn modem alternatieve dns server ingesteld (google/opendns).
Andere dns servers ingesteld bij mijn NIC.
NIC reinstall.

Ik heb echt even geen idee wat het kan zijn, ik zit te twijfelen om echt mijn hele computer opnieuw te installeren maar dat is ook weer 3-4 dagen werk...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Undertaker2
prutser001 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:03:
Ik heb een identiek probleem, maar....

Streams(youtube/twitch)/verbindingen die open staan (teamspeak/discord) blijven gewoon actief, probeer ik een nieuwe website te openen in Chrome/ie-EDGE dan krijg ik DNS errors deze cyclen dan in de volgorde de TS aangeeft en dan na ~10 seconden doet het het weer.

Ik heb al in mijn modem alternatieve dns server ingesteld (google/opendns).
Andere dns servers ingesteld bij mijn NIC.
NIC reinstall.

Ik heb echt even geen idee wat het kan zijn, ik zit te twijfelen om echt mijn hele computer opnieuw te installeren maar dat is ook weer 3-4 dagen werk...
Geloof me, ik heb inmiddels zoveel soorten wifi dongles, operating systems, instellingen, posities van de wifi ontvangers en modems getest dat ik het écht gewoon aan Ziggo ligt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dit is bekabeld :)

Maar het lijkt erop dat het nu weg is...

Kwam wat netsh commands tegen die ik geprobeerd heb. Het is me in ieder geval niet opgevallen dat er iets fout ging.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Undertaker2
Oh, maar dan gaat het in jouw geval niet over de hotspot functionaliteit maar over de primaire verbinding. Mijn probleem gaat specifiek over het gebruik van de publieke hotspotfunctie 'Ziggospot'

Pagina: 1