Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Sinds een poos ben ik overgestapt van android naar windows phone. Bevalt me zeer goed op een aantal kleine (welke ik mis) verschillen met android.

Uit één klein iets kom ik niet uit. Bij het benaderen van een laag accupercentage (5-7%) schakelt mijn lumia zich al uit met de berichtgeving "tot ziens".

Gezien ik hierna het apparaat niet aan krijg zonder daadwerkelijk te laden lijkt me dit geen toegevoegde waarde te hebben.

Enig idee waarom dit is, en of ik het kan wijzigen? Ik heb al wat gezocht op google/bing maar ik kwam niet terecht bij een antwoord op mijn vraag.

Hopende dat jullie mij op weg kunnen helpen!

Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Weet je hoe Windows er uit ziet als je afsluit? En dat er altijd gezegd wordt dat je de PC niet uit moet doen terwijl hij netjes afsluit? Same thing voor een telefoon.
Er is dus een kleine veiligheidsmarge nodig zodat er genoeg prik is om netjes af te sluiten.
Dat doet elke telefoon trouwens.
Echter, een WindowsPhone laat zien hoeveel er daadwerkelijk is op het moment van afsluiten in plaats van te calibreren dat hij 0% laat zien op het moment dat hij uitschakelt.

Dat is in ieder geval de enige verklaring die ik daar voor heb.
Mij is het nog nooit opgevallen, maar ik slurp ook nooit de batterij leeg tot onder de 10%.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Ik ben er ook nog niet helemaal achter. In het begin gebeurde dit niet. Enige wat ik kan bedenken is dat ze da manier om het accupercentage te berekenen hebben aangepast. Aangezien de meeste batterijen niet helemaal leeg mogen gaan (ivm verminderde levensduur) kan ik mij voorstellen dat de telefoon zichzelf uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Caelorum schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:06:
Ik ben er ook nog niet helemaal achter. In het begin gebeurde dit niet. Enige wat ik kan bedenken is dat ze da manier om het accupercentage te berekenen hebben aangepast. Aangezien de meeste batterijen niet helemaal leeg mogen gaan (ivm verminderde levensduur) kan ik mij voorstellen dat de telefoon zichzelf uitzet.
Als dat klopt, dan zou het ook kunnen zijn om simpelweg mensen gerust te stellen dat ze de accu niet aan het slopen zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb al jaren Windows Phone, en 5% is inderdaad automatisch uitschakelen.

Ik heb het nooit raar gevonden, misschien wel omdat mijn laptop dat ook doet :+

je krijgt overigens eerst een waarschuwing bij 10%, en standaard treed bij 20% de batterijbesparing in werking.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom is vrij simpel: ze willen voorkomen dat je telefoon abrupt uitvalt door stroomtekort, waardoor je data kan verliezen of zelfs met een gebrickte telefoon kan eindigen.

Wat ik alleen niet snap is deze opmerking:
Gezien ik hierna het apparaat niet aan krijg zonder daadwerkelijk te laden lijkt me dit geen toegevoegde waarde te hebben.
Wat lijkt je geen toegevoegde waarde?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:12
Ik heb het ook meermaals ervaren, als ik bijvoorbeeld whatsapp web gebruik en mijn telefoon nog op maximale helderheid iets aan het afspelen is (ik vergeet hem soms gewoon :9 )

Maar is dat storend? Ik denk het niet, alleen beveiliging voor je batterij... Aan die laatste procentjes heb je toch maar bar weinig. ;)

Ik moet wel zeggen, dat ik bij mijn 920 de accu zelden onder de 10% liet komen, gewoon om de accu goed te houden... Maar met een verwisselbare batterij, die je voor enkele knaken hebt (nu al :*) ) maak ik me er weinig zorgen om, geeft me des te meer het gevoel dat ik lang van die telefoon kan genieten zonder dat de accu roet in het eten gaat gooien (aftakeling verloopt langzaam, je verliest al snel je capaciteit) _/-\o_

En dan nog iets, (ik blijf maar lullen) met 50% lading in 20 minuten, denk ik ook niet dat je lang zonder prik zult staan! 8)

[ Voor 47% gewijzigd door barta123 op 13-05-2016 22:20 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Dit is tevens veiligheid voor je accu zelf. Lithium-Ion accu's kunnen niet tegen compleet leeglopen, hierdoor kan je complete accu zelfs naar zijn grootje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 00:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:56:
je moet minimaal tot 7% laden voor hij weer aan gaat. Het duurt dus idd ff voor hij zich weer aan laat zetten.

Ga toch fietsen.

Pagina: 1